פרקליטו של אולמרט: זקן מסרה גרסה שקרית במשפט הולילנד

בראיון ל"עובדה" טען עו"ד רועי בלכר כי שולה זקן שיקרה בעדותה במשפט הולילנד ■ על עד המדינה המנוח שמואל דכנר: "אם התביעה הייתה מעלה על קצה דעתה שהעדות הזאת עלולה לקצר את חייו, היא לא הייתה מעלה אותו לעדות"

"היו לי רגעים לא פשוטים כשקראתי את העדות של שולה זקן. אני מודה בזה. היה מוזר ביותר לראות שיזם משלם 100,000 דולר סיוע בתשלום לדירה. לא פשוט לראות את זה" - כך אומר עו"ד רועי בלכר, סנגורו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בראיון לתוכנית "עובדה" שתשודר הערב (ה').

עו"ד בלכר מכוון את ביקורתו לכך ששולה זקן אישרה בעדותה כי קיבלה מעד המדינה במשפט הולילנד, שמואל דכנר ז"ל, 100 אלף דולר לצורך קניית דירה, בעת שהייתה ראש לשכתו של אולמרט בעיריית ירושלים.

דכנר העיד כי נתן לזקן את הכסף כשוחד תמורת קידום פרויקט הבנייה בהולילנד, ואילו זקן הסבירה בעדותה כי זו הייתה טובה אישית על רקע יחסים רומנטיים.

אולמרט וראש לשכתו לשעבר שולה זקן הם שניים מ-13 הנאשמים במשפט השוחד של הולילנד. כתב האישום בתיק מייחס להם עבירות של קבלת שוחד מידי דכנר ואף מייחד להם פרק משותף בסיכומים שהגישה התביעה בשבוע שעבר.

ואלם מדבריו של בלכר, פרקליטו של אולמרט, אפשר להבין כי השותפות הצמודה הזאת, שנמשכה למעלה מ-30 שנה, מאז הייתה זקן פקידה במשרד עורכי הדין שבו עבד אולמרט הצעיר, הגיעה אל קיצה רגע לפני הכרעת הדין במשפטם.

"התביעה מתייחסת אל הנאשם אולמרט ואל שולה זקן כאילו זה אדם אחד", מתרעם בלכר. "הפנים הם פנים של אולמרט, הידיים הם הידיים של זקן... כאילו לא מדובר בשני אנשים. הם נולדו יחד, ברחם של אמא אחת, תאומים סיאמים, יצאו כך, וכל הדרך שהם חיים בעולם הם עושים את הכול ביחד. צובטים את גברת זקן - מר אולמרט בוכה מכאב. זו הגישה של התביעה".

שינוי גרסאות

לפחות בסעיף אחד מתנגש קו ההגנה של אולמרט וזקן חזיתית. עד המדינה דכנר העיד כי במסגרת יחסי השוחד ביניהם העביר לזקן, על-פי בקשתה, 100 אלף שקל, כדי לסגור את חובות הבחירות של אולמרט.

במהלך המשפט זקן שינתה גרסאות. במשטרה טענה כי בידיעת אולמרט העבירה 60,000 שקל מתוך סכום זה למקורבו, עו"ד אורי מסר, שהיה אמון על החזרת חובות הבחירות של אולמרט. בעדותה במשפט חזרה בה וטענה שבזבזה את כל הכסף בעצמה, ולאחר מכן שוב חזרה בה וטענה כי אכן העבירה את הסכום למסר. כשעומתה עם הטענה כי באותה עת כלל לא היו לאולמרט גרעונות בחירות, רמזה כי אולי מסר, שקיבל לטענתה את הכסף, הוא שהטעה אותה.

זקן אמנם עשתה כל שביכולתה כדי להרחיק את עדותה מאולמרט, אבל סנגורו, עו"ד בלכר, לא מאמץ את גרסתה האחרונה: "כל אדם שעיניו בראשו מבין שהתזה לגבי אורי מסר לא מתקבלת על הדעת. היא הופכת, סליחה, את אורי מסר לאדם, זאת גרסתה של שולה זקן, שהגיע אליה, רימה אותה לגבי קיומם של גירעונות, הכשיל אותה באיסוף תרומות לכיסוי גירעונות מעבר לכל הקטגוריות והאיסורים".

אילנה דיין: "אתה אומר ששולה זקן בנקודה הזאת משקרת?".

בלכר: "גרסה שקרית ולא נכונה".

דיין: "היא משקרת גם כשהיא מספרת על טיב היחסים שלה עם דכנר? היא משקרת גם כשהיא אומרת שזה היה יחסי אהבה ולא יחסי שחיתות?".

בלכר: "תגידי, נראה לך שאני אפול בפח מהסוג הזה?".

הקביעה הסופית בנוגע לאמיתות הגרסאות השונות שהועלו מצד זקן ויתר העדים במשפט הולילנד נתונה כמובן בידי בית המשפט, והוא זה שיכריע בסופו של דבר.

הראיון עם בלכר נערך לצורך כתבה על שמואל דכנר, עד המדינה במשפט הולילנד, שתשודר הערב בערוץ 2 (קשת) בתוכנית "עובדה". דכנר, שהספיק להעיד 67 ימים במשפט, נפטר בליל ה-1 במארס 2013, אחרי יום החקירה הנגדית השני שניהל עו"ד בלכר.

חקירה אגרסיבית

בראיון הודף בלכר את הביקורת שהוטחה בו כאילו החקירה הנגדית האגרסיבית החמירה את מצבו הבריאותי הקשה ממילא של דכנר.

"אם התביעה הייתה מעלה על קצה דעתה שהעד הזה נמצא במצב שהוא עלול ללקות בלבו, או שהעדות הזאת עלולה לקצר את חייו, היא לא הייתה מעלה אותו לעדות. הוא הרי טען שהוא יכול לשבת שעתיים-שלוש. במשטרה הוא ישב תקופות ושעות ארוכות בהרבה. הוא יכול היה לשבת בלי שום בעיה... המחלה העיקרית שיש שם למר דכנר היא... משקל עודף".

עורכי הדין עפר ברטל ודב גלעד כהן, פרקליטיה של שולה זקן, מסרו בתגובה לדבריו של בלכר: "אנו מלאי פליאה על כך שעו"ד בלכר מתפלמס עם גרסתה של גברת זקן בטלוויזיה, בזמן שאפילו לא טרח לשאול אותה את הדברים ברחל בתך הקטנה בעת שיכול היה - בבית המשפט. הוא גם לא טרח להזמין את אורי מסר כעד בפרשת ההגנה שלו. אנו נתפלמס עם הגרסאות בבית המשפט בלבד, בפני כבוד השופט רוזן, ולא בפני הציבור".

עו"ד אמנון יצחקניא, פרקליטו של עד המדינה המנוח שמואל דכנר, מסר בתגובה: "כבר מזמן ברור שעו"ד בלכר אינו מגלה את הרגישות הנדרשת במקרים כגון אלה. זכורים היטב הדברים אותם ימים ספורים לאחר מותו של מר דכנר, לפיהם אין הוא מצטער כלל על מותו. מוטב היה שימתין עם האמירה על מה שחולל כביכול מר דכנר למרשו לפסק דינו של בית המשפט, שהוא זה שיקבע אם אמנם נעשה עוול למרשו, או שמא חשף מר דכנר אמת".