עכשיו זה רשמי: דייויד בקהאם יקים קבוצת MLS במיאמי

כוכב העבר האנגלי הכריז על הקמת קבוצת כדורגל שתשחק בליגה האמריקאית מ-2017; ישלם עבור הזיכיון 25 מיליון דולר; "זו תהיה קבוצה גלובאלית"

עכשיו זה רשמי וסגור: דייויד בקהאם התחייב במסיבת עיתונאים רשמית היום (ד') על הקמת קבוצת MLS במיאמי. שחקן העבר האנגלי, ששיחק חמש שנים במדי לוס אנג'לס גלאקסי מליגת הכדורגל האמריקאית, ירכוש את הזיכיון להפעלת הקבוצה החדשה במחיר הנחה של 25 מיליון דולר בלבד.

הקבוצה החדשה של בקהאם צפויה להתחיל לשחק בשנת 2017, וקיים סיכוי קטן שתספיק אפילו להשתחל לליגה שנה מוקדם יותר, ב-2016. שני שמות שהוזכרו כשותפים בקבוצת הרכישה של בקהאם הם המנהל העסקי שלו ושותפו, סיימון פולר, ובנוסף המיליארדר ממיאמי מארסלו קלאורה.

למרות הערכות שהקמת קבוצת כדורגל במיאמי עלולה להיות עסק מאוד לא כלכלי, בקהאם אמר במסיבת העיתונאים כי הוא מאמין במיזם. "אני יודע שהעיר הזאת מוכנה לקבוצת כדורגל", אמר. בקהאם אמר את הדברים בין היתר בהתייחס לכך שבפעם הקודמת שהוקמה קבוצת MLS במיאמי - מיאמי פיוז'ן - היא שרדה בקושי 4 עונות, לפני שהתפרקה בשנת 2001.

האופציה להקים פרנצ'ייז ב-MLS עוגנה בחוזה שחתם בקהאם עם הליגה בשנת 2007, אז הצטרף לגלאקסי.

הבעיה העיקרית של האייקון בן ה-38 תהיה בניית אצטדיון ביתי, כאשר כבר עכשיו ברור כי יהיה כמעט בלתי אפשרי להשיג מימון לבניית האצטדיון מכספי ציבור. בקהאם וקבוצת הרכישה החלו כבר בחיפושים אחר שטח שעליו ייבנה האצטדיון, שצפוי להכיל 25 אלף מקומות.

בכל מקרה, בקהאם הודיע כי אינו מצפה לקבל סיוע ציבורי. "אנחנו לא רוצים כסף ציבורי, אנחנו נממן את הפרויקט בעצמנו. זה משהו שעבדנו קשה מאוד בכדי שיקרה. שום דבר בחיים לא הולך בקלות, ויהיו מכשולים במהלך הדרך".

בקהאם גם אמר כי הוא מתכוון להקים קבוצה שתהיה כלל-עולמית, והוסיף: "אנחנו הולכים להקים קבוצת כדורגל שתהיה אהובה על-ידי מיליוני אנשים - התוכנית שלנו היא שהקבוצה לא תהיה רק עבור תושבי מיאמי אלא קבוצה גלובאלית".

נכון להיום, משחקות 19 קבוצות ב-MLS, כאשר בשנת 2015 תצטרף ניו יורק סיטי FC, הקבוצה שהיא מיזם משותף של קבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז וקבוצת הכדורגל האנגלית מנצ'סטר סיטי שחברו לשותפות עליה.

עד כמה נהנה בקהאם ממחיר מופחת עבור רכישת הזיכיון (ישלם, כאמור, 25 מיליון דולר לליגה) אפשר להבין מהעסקה האחרונה של ניו יורק סיטי FC, עליה שולמו דמי זיכיון בסך 100 מיליון דולר.