אוהבים לראות פוטבול, אבל מעדיפים לגלוש בשלג

למרות שהסופרבול הוא להיט צפייה היסטרי בארה"ב, כ-53% מהאמריקאים היו מעדיפים לשלוח את הילד שלהם דווקא לאולימפיאדת החורף; הסיבות? רפואיות

הפוטבול הוא ענף הספורט הפופולרי בארה"ב, ורק לפני שבוע הוכיח הסופרבול, משחק הגמר של ליגת ה-NFL, כי הוא פופולרי ואהוב מתמיד - כאשר נצפה בממוצע ע"י 111.5 מיליון אמריקאים, והפך למשדר הכי נצפה בתולדות הטלוויזיה במדינה. אבל בכל הקשור לחלום של הורים לראות את הילדים שלהם מגיעים למעמד הנחשק הזה - הרי שהקונצנזוס רחוק מלהיות נרחב.

בסקר שנערך על-ידי אוניברסיטת סיטון הול בקרב 716 אמריקאים, וממצאיו מפורסמים על-ידי סוכנות הידיעות "בלומברג", נמצא כי 53% מהנשאלים היו מעדיפים, במידה שיהיה או שיש להם ילד - כי העולל יגדל להתחרות במשחקי אולימפיאדת החורף שנפתחה ביום שישי בסוצ'י, רוסיה - ולא בסופרבול.

בסיטון הול העריכו כי העניין הזה נובע מהדיון הציבורי הנרחב שנפתח בארה"ב סביב הנזק הבריאותי שגורם העיסוק בפוטבול, והסיכוי הגבוה לרשום פגיעות ראש. כזכור, בשנת 2011 תבעו יותר מ-5,000 שחקני עבר כספי פיצויים מה-NFL, בטענה כי הליגה לא דיווחה להם על הנזקים ארוכי הטווח הכרוכים בהשתתפות במשחק, כולל התפתחות מוקדמת של אלצהיימר ודמנציה. הצדדים הגיעו לפשרה בשווי 914 מיליון דולר - אך בחודש שעבר שופט פדרלי החליט לבלום את ההסכם, כיוון שלטענתו התשלום הזה לשחקנים אינו מספיק גבוה.

עוד מצא הסקר, כי 74% מהנשאלים מתכוונים לצפות במשחקי אולימפיאדת החורף, וש-70% מהם צפו בסופרבול שנערך בשבוע שעבר בניו ג'רזי.