בקרוב: ערוץ הטלוויזיה של הוועד האולימפי הבינלאומי?

ה-IOC אישר פה-אחד להמשיך לבדוק הקמת ערוץ שיקדם את המשחקים בין האולימפיאדות ■ החסות של הוועד עם ATOS הוארכה עד 2020

הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC) עשוי לפתוח בקרוב ערוץ טלוויזיה: בכינוס האסיפה הכללית בשבוע שעבר בסוצ'י, רוסיה, שם נערכים משחקי החורף - אישרו חברי הוועד פה-אחד את המהלך שמוביל נשיא הארגון, תומאס באך, להקים תחנה שתשדר תוכניות קידום לתחרויות, במהלך החודשים הארוכים שבין אולימפיאדה לאולימפיאדה.

המשחקים עצמם ימשיכו להיות משודרים אצל הזכיינים שרוכשים את הזכויות תמורת סכומי-עתק: עבור הזכויות של סוצ'י ושל משחקי הקיץ בריו דה ז'ניירו ב-2016, צפוי הוועד לגרוף 4.1 מיליארד דולר.

על-פי סוכנות הידיעות AP, לפני שהמהלך יאושר באופן סופי וייצא לפועל, ה-IOC יבדוק דברים נוספים הכרוכים באופרציה של ערוץ טלוויזיה, במיוחד את העלויות הכספיות.

התאחדויות הספורט השונות, ועדים אולימפיים מקומיים, זכייני השידור, ספונסרים ויתר שותפיו של הוועד האולימפי יתבקשו להשתתף בפעילות של הערוץ, שאחת ממטרותיו תהיה לשפר את המודעות לספורט אולימפי בקרב ילדים.

בתוך כך, חברת הטכנולוגיה ATOS האריכה את הסכם החסות שלה עם ה-IOC ב-4 שנים נוספות. ההסכם החדש יכלול גם את משחקי החורף פיונגצ'אנג 2018 ואת משחקי הקיץ בטוקיו 2020.

ההסכם עם ATOS הוא חלק מתוכנית ה-TOP של הוועד האולימפי (הספונסרים הגלובליים הבכירים ביותר). ההכנסה הצפויה של הוועד האולימפי מספונסרים של סוצ'י 2014 וריו 2016 מוערכת במיליארד דולר.