ה-MLS רכשה את השליטה על אחת מהקבוצות שלה

הליגה קנתה את צ'יבאס, הפרנצ'ייז הקטן של לוס אנג'לס, תמורת כ-70 מיליון דולר; תנסה למכור אותה במהירות האפשרית ולמתג אותה מחדש

ה-MLS החליטה לקחת לידיים את אחת מהקבוצות הכושלות ביותר בליגת הכדורגל האמריקאית בשנים האחרונות, ולרכוש את הזכויות עליה. מדובר על צ'יבאס USA, שבשנתיים האחרונות סיימה במקום האחרון בקונפרנס המערבי, והצליחה למשוך רק 8,600 צופים למשחק בממוצע בעונה האחרונה - הנמוך ביותר ב-MLS.

על-פי פרסום ב"לוס אנג'לס טיימס", סכום הרכישה עומד על 70 מיליון דולר, והוא יעבור לידיו של בעלי הקבוצה, אנשי העסקים המקסיקני חורחה ורגארה ואנג'ליקה פואנטס. צ'יבאס, שמשחקת בלוס אנג'לס, נכנסה לליגה ב-2005 לאחר ששולמו עבורה דמי זיכיון של 7.5 מיליון דולר בלבד. כהשוואה, ניו יורק סיטי FC, הקבוצה שבעליה יהיו מועדון הכדורגל האנגלי מנצ'סטר סיטי וקבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז - תשלם לליגה זיכיון של 100 מיליון דולר על מנת להתחיל לשחק בה ב-2015. צ'יבאס ניסתה למתג את עצמה כקבוצה העיקרית שפונה לשוק ההיספני של תושבי לוס אנג'לס, והתבססה על שחקנים מקסיקנים רבים, אך הפעילות השיווקית שלה לא נחלה הצלחה גדולה במיוחד.

כעת, המטרה של ה-MLS תהיה למכור את צ'יבאס במהירות האפשרית לבעלים שימתג אותה מחדש, ישנה את הלוגו שלה, ויהיה בעל נכונות ויכולת כלכלית לבנות לה אצטדיון חדש בלוס אנג'לס. ב-MLS מעוניינים לייצר יריבות משמעותית יותר בין צ'יבאס לבין הקבוצה הבכירה של העיר - לוס אנג'לס גלאקסי שבה שיחק דייויד בקהאם (שכעת מקים קבוצת MLS משלו במיאמי).

הפרקטיקה בספורט האמריקאי לפיה ליגה מקצוענית קונה את אחת הקבוצות המשחקות בה לצורך שיקום - אינה חדשה. כך למשל ב-2011 קנתה ה-NBA את ניו אורלינס הורנטס בתמורה ל-300 מיליון דולר, המשיכה לתפעל אותה, וכשנה וחצי לאחר מכן מכרה את הקבוצה לאיש העסקים טום בנסון (בעליה של קבוצת הפוטבול ניו אורלינס סיינטס). בנסון הוביל את המהלך במסגרתו שונה בתחילת העונה הנוכחית שמה של קבוצת הכדורסל ל"ניו אורלינס פליקנס".