NBC נערכת למכירת מלאי הפרסום לאולימפיאדת ריו 2016

ברשת NBC טוענים כי עמדו בציפיות הרייטינג לתחרויות בסוצ'י ■ את עיקר העניין משכו משחקי ההוקי קרח

רשת NBC, שסיימה השבוע לשדר את אולימפיאדת החורף בסוצ'י, החלה להיערך לשלב הבא: שיווק מלאי הפרסום לאולימפיאדה בריו 2016.

על-פי הערכות, עלות שידור המשחקים מסוצ'י התקרבה למיליארד דולר - 775 מיליון דולר על זכויות השידור ועוד כ-100 מיליון דולר הוצאות על הפקה ושידורים.

בשוק הפרסום דובר על כך שספוטים באירוע נמכרו תמורת 100 אלף דולר, וכי מרבית מלאי הפרסום נמכר מראש למפרסמים הגדולים.

על-פי נתוני הרייטינג, במהלך 13 הימים הראשונים של המשחקים צפו 1.6 מיליון איש בממוצע בתחרויות מדי ערב. אחד מרגעי השיא היה משחק ההוקי בין ארה"ב לרוסיה שמשך 4.1 מיליון צופים, וזאת למרות ששודר בשעת בוקר מוקדמת לפי שעון ארה"ב.

במהלך סוף השבוע השיגה הרשת ממוצע של 11.6 מיליון צופים - עלייה של 5% לעומת מספר הצופים באולימפיאדה הקודמת בוונקובר. עם זאת, בשעות הפריים-טיים לא הצליחה NBC להביא למסך יותר צופים מאשר בוונקובר, וזאת ככל הנראה עקב הפרשי השעות אשר גרמו לכך שתחרויות אטרקטיביות בסוצ'י נערכו בשעות לא נוחות.

ברשת נערכים כעת למכירת זמן האוויר למשחקים בריו, כאשר ההערכה היא כי הבדלי השעות המינוריים בין ארה"ב לברזיל יביאו לכך שניתן יהיה למשוך בקלות יחסית צופים בתחרויות בשעות הפריים טיים.

הצלחה גדולה נרשמה לשידורים ולפעילות בדיגיטל של NBC במהלך משחקי סוצ'י. 22 מיליון צופים התחברו לשידורים באתר האינטרנט, ויותר מ-53 מיליון גולשים ביקרו באתר האולימפי ובפלטפורמות הדיגיטליות של הרשת.