שווי של 625 מיליון ד' לקבוצת הכדורגל העשירה ביותר ביבשת אמריקה

צ'יבאס המקסיקנית הגיעה למקום ה-1 במחקר המדרג את 10 המועדונים בעלי הערך הכספי הגבוה ביבשת; 5 קבוצות ברזילאיות נכנסו לרשימה

צ'יבאס גוודלחרה, אחת הקבוצות הפופולריות ביותר במקסיקו בכל הקשור לכמות אוהדיה - היא גם המועדון בעל השווי הגבוה ביותר ביבשת אמריקה (דרום, צפון ומרכז) בשנת 2013, עם ערך שמסתכם ב-625 מיליון דולר. כך עולה ממחקר שערכה סוכנות שיווק הספורט Euroamericas.

המועדון, שבעליו הוא המיליארדר חורחה ורגרה מדריגל (מפיק סרטים ובעלי ענקית תוספי התזונה אומנילייף), רשם שווי גבוה ביותר ב-82 מיליון דולר מהקבוצה השנייה בדירוג - סאו פאולו הברזילאית (543 מיליון דולר). קורינתיאנס מברזיל (498 מיליון), קלוב אמריקה (מקסיקו, 456) ובוקה ג'וניורס (ארגנטינה, 395) משלימות את החמישייה הראשונה.

הפרמטרים שנבחנו במחקר על מנת לקבוע את שווי המועדונים הם הערך המשוער של סגל השחקנים בכל קבוצה, "שווי המותג" שלה, ובנוסף כלל סעיפי ההכנסות הטבעיות: זכויות שידור, מכירת שחקנים, מרצ'נדייז, מכירת כרטיסים ומנויים, מכירת מזון ומשקאות, ספונסרים ונותני חסות, דמי רישום של חברי מועדון.

המחקר מדגיש את העליונות הכלכלית של הליגה הברזילאית, שנהנית בשנים האחרונות מהשקעות פרטיות וציבוריות מאסיביות. הכדורגל הברזילאי, שהצליח להחזיר אליו כוכבים מקומיים רבים ששיחקו בעבר באירופה, שולח בסך הכל חמש נציגות לרשימה. שלוש קבוצות נוספות הן מקסיקניות, אחת ארגנטינית, ואחת בלבד מה-MLS האמריקאית. הדומיננטיות המקסיקנית מוסברת בין היתר בתמיכה של המיליארדר המקומי קרלוס סלים בענף.

במקום השישי בדירוג נמצאת פלמנגו הברזילאית (שווי של 312 מיליון דולר), ומיד אחריה לוס אנג'לס גלאקסי, קבוצתו לשעבר של דייויד בקהאם - שמוערכת ב-302 מיליון דולר. מקומות 8-10: אינטרנאסיונל (ברזיל, 234 מיליון דולר), סנטוס (ברזיל, 176 מיליון דולר), סנטוס לגונה-טיחואנה (מקסיקו, 155 מיליון דולר).