לא רוצים לשלם עמלה על הזמנת כרטיס לסרט? שלמו בפיי-פאל

שיתוף-פעולה לזמן מוגבל בין רשת גלובוס גרופ לפיי-פאל יחסוך לכם את העמלה

העמלה שגובים בתי הקולנוע עבור הזמנה באינטרנט של כרטיס לסרט, העומדת על כ-4 שקלים לכל כרטיס, מרגיזה מאוד את הצרכנים. העמלה מייקרת משמעותית את ההוצאה, שכן משפחה הרוכשת 4 כרטיסים למשל, תשלם מעבר לעלות הכרטיס 16 שקל נוספים עבור אותה עסקה. העלות הנוספת קיימת גם ברכישה של כרטיסים במבצעי אחד פלוס אחד.

אלא שצופי הסרטים ברשת גלובוס גרופ גילו לאחרונה שהם יכולים לחסוך את העמלה, וזאת ע"י תשלום באמצעות פיי-פאל (PayPal). חברת תשלומי האינטרנט הבינלאומית החלה בפיילוט עם רשת בתי הקולנוע, אך למרבה הצער, מדובר בשיתוף-פעולה לזמן מוגבל בלבד.

זו כנראה הדרך של פיי-פאל להרגיל את הישראלים לעבוד עם השירות. ככל הנראה פיי-פאל היא שמסבסדת את הפסד ההכנסות עבור הקולנוע.

יצוין כי סוגיית העמלה מעוררת זעם רב, במיוחד לאור העובדה שהרכישה המקוונת חוסכת לבתי הקולנוע טיפול אנוש בקופה. אפילו ביום הקולנוע באוקטובר האחרון, שבו ניתן היה לרכוש כרטיסים ב-10 שקלים במקום 38 שקל, בתי הקולנוע לא ויתרו על העמלה.

עמלה על הזמנה מקוונת גובים היום גם עבור כרטיסים למופעים שונים, והיא נעה בין 3 ל-15 שקל. הצעת חוק של ח"כ מיקי רוזנטל וחברי כנסת נוספים, שהוגשה לאחרונה, מבקשת לבטל עמלות אלה.