הפרקליטות לא תחתום הסכם עד מדינה עם זקן: "לא הביאה ראיות"

סנגוריה של שולה זקן: "היא הושיטה יד לעבר המדינה, וזו סירבה ללחוץ את ידה" ■ יועץ התקשורת של אולמרט: "מאחורי ההצהרות המנופחות אין דבר וחצי דבר"

הפרקליטות הודיעה לשולה זקן: לא חותמים על הסכם עדת מדינה - כך הודיעה אמש (ה') הפרקליטות לסנגוריה של זקן, עורכי הדין עפר ברטל ודב גלעד כהן, בתום התייעצות בראשות פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן.

בנוגע לבחינה שנעשתה בפרקליטות לגבי הגרסה שמסרה השבוע זקן במשטרת ישראל, הודע לבאי-כוחה של זקן כי הוחלט שלא להמשיך את המגעים עמם בקשר לתיקים התלויים ועומדים נגד מרשתם, וזאת על אף הדברים שמסרה בעניין מעורבותם של אחרים בביצוע עבירות פליליות, ככל הנראה בהקשר לפרשות הולילנד, טלנסקי וראשונטורס.

מהפרקליטות נמסר כי "ההחלטה התקבלה תוך בחינת מכלול נסיבות העניין ושקילת שיקולים שונים, לרבות השלב המתקדם בו מצויים התיקים שגברת זקן הואשמה בהם - שלב שבו ניתן לבקש להציג ראיות נוספות לבית המשפט רק בנסיבות חריגות ביותר, לצד העובדה כי גברץ זקן לא הביאה ראיות תומכות חיצוניות לדבריה".

מסנגוריה של שולה זקן, עורכי הדין עפר ברטל ודב גלעד כהן, נמסר כי "למערכת המשפט ולציבור ניתנה הזדמנות-פז יחידה במינה להרחיב ולחשוף את כל שקרה בסביבתה הקרובה של גברת זקן במשך כל שנות עבודתה. הזדמנות זאת - דומה שהוחמצה לעת הזו.

"גברת זקן ביקשה לחשוף אירועים בהם היו מעורבים אחרים, להם הייתה עדה. היא הושיטה יד לעבר המדינה, וזו סירבה ללחוץ את ידה. אנו תקווה שהחלטה זו תשתנה בעתיד, לאור היותה שגויה.

"גברת זקן מסרה בבית המשפט עדות אמת מלאה אודות כל מה שקרה לה ואודות קשריה עם המנוח שמואל דכנר ז"ל. לאחר שנטענו הסיכומים מטעמה, היא בוטחת בבית המשפט שיוציא תחת ידו פסיקה נכונה ולא יתרשם מהשמועות הרבות שנזרקו לחלל האוויר בימים האחרונים".

אמיר דן, יועץ התקשורת של אהוד אולמרט, מסר כי "מה שקרה בימים האחרונים הוא ניסיון חסר תקדים בתולדות המשפט בישראל להשפיע על שופט, היושב בימים אלה וכותב את הכרעת הדין.

"לצערנו, הפרקליטות, במצוקתה, שיתפה פעולה עם הניסיון להסיט משפט, בין השאר באמצעות הצהרות הזויות וחסרות שחר של גורמים אינטרסנטיים, ולהכריעו מחוץ לכותלי בית המשפט. אך כעת התברר מה שטענו שוב ושוב, כי מאחורי ההצהרות המנופחות אין דבר וחצי דבר. הפרקליטות הבינה, אם כי באיחור, שמדובר בהטיית משפט במלוא מובן המילה והחליטה בסופו של דבר, בצדק, לשים סוף לכך.

"לכל אורך הזמן הזה - שבו בוצע רצח אופי תקשורתי למר אולמרט, נמנע מר אולמרט מלהגיב לפרסומים המרושעים, והוא מוסיף וממתין להכרעת בית המשפט בנושא".