האקסטרים והמיינסטרים: כל החידושים בגאדג'טים למטבח

חשבתם שמקרר רק מצנן את האוכל ומדיח רק שוטף את הכלים? החידושים האחרונים בתחום מוצרי החשמל למטבח מנסים לענות על כל צורך, גם כזה שאינו ממש חיוני

מקרר עם שש דלתות, תנור שמקרין סרטוני וידיאו למתכונים, מדיחי כלים זריזים במיוחד ומתקן להכנת תפוצ'יפס במיקרו - לקראת פסח, העונה החמה של מוצרי המטבח, מציגות החברות שורה של חידושים במוצרי החשמל. האם לכל החידושים האלה אנחנו זקוקים? לא תמיד, לא בכל מקרה, אבל כאשר חלק גדול מזמננו עובר במטבח, רבים מאיתנו מוכנים לשלם הרבה כדי לשדרג את החוויה.

סירים - דגש על הבריא

פיליפס AirFry: צ'יפס עם כף שמן

לפני כשנתיים השיקה פיליפס בארץ את ה-AirFry הראשון שלה ולאחרונה היא השיקה את הדור השני, דגם XL (בתמונה), שמלבד תא בישול גדול יותר, גם שיפר את יכולת החימום של המכשיר ומציע מסך דיגיטלי. מכשיר האייר פריי פועל בטכנולוגית Rapid Air המשלבת זרימה מהירה של אוויר חם עם פעולת גריל. באמצעות שימוש בפחות מכף שמן מלאה, ניתן לקבל צ'יפס פריך, כאילו הוא עבר טיגון עם המון שמן. למכשיר יש סל אליו מכניסים את האוכל וניתן לפצל אותו לשניים וכך לשלב שני סוגי מזון. כמו כן, החברה משלבת חוברת מתכונים, אולם היא מגיעה רק באנגלית. מחיר: 1,900 שקל.

מג'ימיקס סטימר

החברה מציגה את הסטימר: סיר לאידוי ולבישול איטי הכולל שני מיכלי נירוסטה לאידוי בנפח 5.5 ליטרים. מחיר: 1,600 שקל.

מקררים - דלת ועוד דלת ועוד דלת

TEKA

חברת מוצרי החשמל הספרדית TEKA מציגה מקרר עם שש דלתות לטובת מי שהוא פריק של אחסון מופרד ומסודר. המקרר ברוחב 120 ס"מ, בגימור נירוסטה כולל מסילות טלסקופיות וטריקה שקטה של הדלתות והמגרות. מחיר: 64,200 שקל.

LG

LG מציגה מקרר הכולל דלת כפולה המאפשרת לאחסן מוצרי מזון שהם בשימוש תדיר (חלב, חמאה, משקאות קלים) לשליפה מהירה וכך נשמרת הטמפרטורה בחלל המרכזי.

בקרוב תשיק החברה אפליקציה שתאפשר לאתר תקלות עם הצמדת הסמארטפון למקרר כשהדיווח יועבר ישירות למרכזי השירות. מחיר: מ-14,600 שקל.

בלומברג

מבית תדיראן גרופ מציגה מקרר המאובזר במכונה להכנת גלידה בתוך המקפיא. מחיר: כ-8,000 שקל

סמסונג וסודה סטרים

החברה מציעה את המקרר RF31FMESBSR עבור צרכנים המכורים להכנת משקאות מוגזים באמצעות המכשירים של סודה סטרים. סמסונג וסודה סטרים הישראלית, מציעים מקרר, אשר מציע על גבי הדלת שלו מתקן להכנת משקאות מוגזים, כולל מנגנון למזיגת מים וייצור קרח. מחיר: 3,900 דולר.

תנורים - המתכון כבר בפנים

BARAZZA

דגם velvet מבית BARAZZA האיטלקית מצויד בכניסת USB להורדת מתכונים ותמונות, טמפרטורת האפייה מוצגת לכל אורך התהליך, והוא מאפשר את שמירת תכנית בישול שביצעתם בהצלחה בחוברת מתכונים בזיכרון. התנור בעיצוב מודרני נטול ידיות. מחיר 14,540 שקל.

בלומברג

גם בבלומברג מציעים תנור עם יציאת USB להטענת מתכונים ולצפייה בסרטוני וידאו להוראות ההכנה. מחיר: כ-3,000 שקל.

לתנור אפשר להוסיף יחידה קרמית סגורה כמעין תנור בתוך תנור לאפיית לחם. מחיר: כ-3,300 שקל.

סימנס

אחת הבעיות המשמעותיות של מוצרי בישול היא הצורך לנקות אותם לאחר מכן. בחברת סימנס חשבו על פתרון לבעיה הזו הוא מציעים את התנור HB75GB550 הכולל טכנולוגיה בשם Active Clean המסוגלת לבצע ניקוי עצמי אוטומטי. היכולת הזו מחממת את התנור ל-270 מעלות ומשחררת אוויר השורף כל זכר ללכלוך. מחיר: 4,000 שקל.

Teka

Teka מציעה לשלב בתוך ארונות הבילט אין במטבח, לצד התנור והמיקרו מסך LCD בגודל תואם (45 ס"מ) המעוצב בתוך מסגרת נירוסטה תואמת לתנורים. מחיר: 9,900 שקל.

TECHNOGAS

המותג האיטלקי TECHNOGAS שנחת לאחרונה בישראל מציע תנור צבעוני (ירוק עז או אדום למשל) בנפח גדול של 150 ליטר המאפשר אפייה בשבעה מגשים בו זמנית. להקלה על הניקוי ניתן לשלוף לחלוטין את דלת הזכוכית. מחיר: כ-13,000 שקל.

קולטי אדים - קולט שלא רואים

סונאר

גם בתחום קולטי האדים לא מעט חידושים: חברת סונאר האיטלקית מציעה קולט אדים מובנה בשיש המטבח השואב לתוכו את אדי הבישול. מחיר: 16,900 שקל (סמגל אלקטריק).

אליקה

קולט האדים החדש של חברת אליקה מספק מענה לחובבי הצבעוניות במטבח: הקולט נראה כארובה והוא משלב זכוכית בצבעים: תכלת, ירוק, כתום ועוד. מחיר: 5,000 שקל (ישפאר).

TEKA

החברה מציגה קולט אדים שמתחבא במשטח המטבח כשהוא אינו בפעולה. הקולט מתכוונן חשמלית והוא עשוי זכוכית ופלדה. מחיר: 14,400 שקל.

מדיחי כלים - מהירים ומעוצבים

ווירלפול, דגם ADP 8688 IX

השכלולים של החברה באים לידי ביטוי בטכנלוגייה הקרויה Power Clean, הכוללת מערכת של 32 מתזים נוספים בגב המדיח ליותר כלים בכל הדחה. למדיח 8 תוכניות ו-5 טמפרטורות הדחה, לחצן השהייה עד 24 שעות, לחצן ביטול תוכנית ותצוגה דיגיטלית של זמן הדחה, זמן שנותר ועוד. מחיר: כ-4,000 שקל.

מילה: Generation 6000

חידושים גם בגזרת מדיחי הכלים - בין מוצרי סדרת Generation 6000 שהשיקה לאחרונה היצרנית הגרמנית Miele מדיח נטול ידית הנפתח עם שתי הקשות על קדמת המכונה. עוד כוללת הסדרה תנורים, מכונות קפה ותנור משולב מיקרו במראה אחיד וגם בגוון מעניין של חום כהה. מחיר: מדיח (דגם הדגל): 30,000 שקל.