תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

ארגז כלים: אתרים ואפליקציות לשיפור ההתנהלות הכלכלית

בעזרת שימוש נבון ויומיומי באתרים ואפליקציות, כל אחד יכול לחסוך אלפי שקלים בשנה – החל מהשוואת מחירי הסופר, ועד להורדת דמי ניהול הפנסיה ■ איך אפשר לחסוך הכי הרבה? יצאנו לבדוק.

צרכנות-חשבונית/ צילום:גלובס טיו
צרכנות-חשבונית/ צילום:גלובס טיו

*** הכתבה בשיתוף חברת RAK

פעם לא היה לנו מספיק מידע, וכל דבר היינו צריכים לחפש - בעיתונים, באנציקלופדיה, בספריה העירונית, אצל מומחים, הורים, דודים מעצבנים וכו'. היום המידע כבר כאן, נפרש לפנינו בכמויות אדירות, ויוצר בעיה חדשה: אנחנו טובעים בו. במילים אחרות - שוב צריכים לחפש. אלא שבניגוד לעבר, העולם הדיגיטלי זורק לנו גלגל. הוא לא רק מציף אותנו במידע, אלא גם מעניק לנו כלים לחפש את המחט המדויקת בערימת השחת האינסופית של האינטרנט.

עם הכלים הנכונים כל אחד מאיתנו יכול להיות מומחה לרגע בכל נושא שבעולם: המוסכניק יכול לומר לנו שיש בעיה בטרנספורמטור ההידראולי ובשנייה נדע על מה הוא מדבר, לרופא שיפענח את ספירת הדם שלנו כבר לא יהיה מבט מתנשא של אחד שיודע הכל, ואצל המורה להיסטוריה שבטוחה שהיא לא טועה אף פעם נגלה טעויות שוב ושוב. כיף, לא?

אבל חוץ משמחה לאיד על ההיסטריה של המורה להיסטוריה, ליכולת למצוא מידע מדויק יש גם יתרונות כלכליים אמיתיים. בתקופה בה המחירים עולים, המונופלים משתלטים והצרכנים נדרסים, אין כמו יכולת אמיתית להשוואת מחירים. בשנים האחרונות הרשת התמלאה באתרי השוואות מחירים בתחומים מגוונים: סלולר, מכונות כביסה, אופניים, מלפפונים וטחינה. אלו אתרים שיכולים לחסוך לנו כסף בכל קנייה. אלא שכולנו יודעים, למרות שאין לנו סבלנות לכך - הכסף הגדול והמשמעותי נמצא בעלויות על ניהול חשבונות, חסכונות, השקעות וביטוח. הוזלת חשבון הקניות בסופר זה נחמד, אבל חיסכון בדמי ניהול של מוצרים פיננסיים לאורך שנים הוא הרבה יותר משמעותי לחשבון הבנק שלנו מחיסכון על קילו עגבניות.

היפרד מהפרייאר שבך: השווה בין קרנות פנסיה או קרנות השתלמות ותתחיל לחסוך

מחקרים מראים: גלישה באתרים של חברות ביטוח ופיננסים מביאה לעלייה של 99% במקרי ההירדמות תוך כדי גלישה. אז כדי שלא תצטרכו להיכנס לאתרים הללו ולפהק עצמכם לדעת, אספנו עבורכם את האתרים והאפליקציות המומלצים והמהירים שכבר עשו את העבודה - השוו בין מחירי חברות ההשקעה והפיננסים או העניקו כלי ניהול לחיסכון. לכם נשאר רק להיכנס ולחסוך אלפי שקלים בשנה.

Rak.co.il: אתר השוואות מחירים, המיועד לתוכניות ביטוח ושירותים פיננסיים (השקעות, פנסיה וחיסכון) ומאפשר גם רכישה מקוונת. בעולם המסובך והיבשושי של הפיננסים, RAK מציע ממשק פשוט, אמין ונוח לתפעול ואפילו הצבעים שלו נעימים. האתר פועל בשיתוף פעולה עם חברות הביטוח ובתי ההשקעות הגדולים בישראל, ומאפשר לא רק להשוות ולחסוך בעלויות ודמי ניהול, אלא גם להבין ולהעריך טוב יותר מוצרי השקעות ופיננסיים. ישר ולעניין, בלי כאבי ראש מיותרים.

IxpenseIt: אפליקציה המאפשרת ניהול תקציב חודשי ומעקב אחר הוצאות. IxpenseIt מציגה בצורה ברורה תקציב חודשי, הכנסות, הוצאות, ומאזן שמנסה לשמור אותנו באיזון. האפליקציה קלה לשימוש ומאפשרת קבלת תזכורות יומיות וחודשיות לגבי תשלומים או חשבונות שאמורים להגיע. כמו כן היא מספקת כלי עבודה שעוזרים להבין כיצד לקצץ בהוצאות ולעמוד ביעדים שהוצבו. מחיר: 4.99 דולר, או בגרסה חינמית לניסיון תחת השם IxpenseIt lite. כרגע האפליקציה זמינה לאייפון בלבד.

כמה שילמתי: כמה כרטיסי אשראי יש לכם בארנק? 2-3? יותר מ-5? כיצד אתם נוהגים לעקוב אחר ההוצאות בכרטיסי האשראי שלכם? האם אתם מחכים לפירוט שיגיע בדואר או נכנסים לאתרים של חברות האשראי? "כמה שילמתי" מאפשרת לכם לרכז במסך אחד את כל ההוצאות שלכם בכרטיסי האשראי. לצורך שימוש באפליקציה תצטרכו חשבון משתמש באתרי חברות האשראי (ניתן ליצור בקלות). לאחר מתן הרשאה, האפליקציה שואבת בצורה אוטומטית את הנתונים מאתרי חברות האשראי השונות ומציגה לכם את הדו"ח בצורה נהירה וברורה.

עוד מאפשרת האפליקציה סיווג אוטומטי של ההוצאות לפי ענפים שונים, לדוגמא: דלק, ביגוד, מזון וכד'. כרגע במהדורת אייפון בלבד ובחינם עבור שני כרטיסים. בתשלום עבור שלושה כרטיסים ומעלה.

Payz: אפליקציה המעדכנת משתמשים באיזה כרטיס אשראי כדאי להם להשתמש בעת קנייה ובאיזו חנות מומלץ לרכוש מוצר מסוים במחיר הטוב ביותר. הרעיון מבוסס על העובדה שכבר הסברנו לעיל - רובנו מסתובבים עם מספר כרטיסי אשראי וכל כרטיס מעניק למשתמשים הטבות, הנחות וכוכבים למיניהם. הבעיה היא שברגע הגיהוץ - אף אחד לא באמת זוכר איזה כרטיס מעניק הטבה ובאיזה שיעור. לאחר תהליך הרשמה ניתן לנווט בין שלל ההטבות, ההנחות ובתי העסק המומלצים לכם לקניות. רצוי לזכור - האפליקציה אמורה לחסוך כסף, לא לשלוח אתכם לשופינג אינסופי, אז כדאי שתיזהרו משימוש יתר.

האינטרנט והסלולר הם הגרסה החכמה של המברג והפטיש בארגז הכלים של האדם המודרני. אם נלמד כיצד להשתמש בהם בצורה יעילה, נוכל לחסוך לא מעט כסף בהתנהלות הפיננסית שלנו ולהפוך לצרכנים חכמים עם יתרון ממשי.

היפרד מהפרייאר שבך: השווה בין קרנות פנסיה או קרנות השתלמות ותתחיל לחסוך