y&r ישראל בשת"פ אסטרטגי עם "הקבינט" של יואל חסון

אם המהלך יצלח, עשויה להיחתם בהמשך עסקה לרכישת מניות בחברת הייעוץ

משרד הפרסום y&r ישראל וחברת הייעוץ "הקבינט" של חבר הכנסת לשעבר יואל חסון והלוביסט לשעבר צח בורוביץ' החלו בשיתוף-פעולה אסטרטגי, שאם יעלה יפה עשוי להביא גם למכירת מניות - כך נודע ל"גלובס".

בשלב ראשון עברה חברת "הקבינט" לפעול ממשרדי y&r ישראל, והיא תיתן שירותים גם ללקוחות המשרד. משרד הפרסום y&r מנוהל על-ידי אדם אבנון וגיא בר.

"הקבינט" עוסקת בתחום אבולוציוני של יחסי הציבור הנקרא PA (פאבליק אפייר), שבמסגרתו אמורים בכירים וחברות בשוק לקבל ייעוץ אסטרטגי תוך מבט מאקרו הלוקח בחשבון תחומים כמו רגולציה, תקשורת, פוליטיקה וכדומה. המשרד הוקם על-ידי חסון ובורוביץ' הבאים מתחומי הלובינג והפוליטיקה.

חסון היה בעבר חבר כנסת מטעם מפלגת "קדימה" ואף שימש כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה. את הכנסת הוא עזב ב-2013, לא לפני שעזב את "קדימה" והתמודד בבחירות האחרונות כחלק ממפלגתה של ציפי לבני, "התנועה".

בורוביץ' היה שותף בעבר בחברת "גלעד לובינג". שמו עלה לכותרות בעקבות תחקיר "עובדה", שבו צולם בסתר במהלך קורס לוביסטים, שבו דיבר על הדרכים שבהן מקדמים הלוביסטים אינטרסים של לקוחות. התחקיר עורר סערה, שכן דבריו של בורוביץ' הציגו שיטות עבודה שמהן עלו לכאורה הטעיות של חברי כנסת בקבלת החלטות.

לתחקיר היו השלכות על הקריירה של בורוביץ'. יו"ר הכנסת דאז, ראובן ריבלין, החליט להגביל את כניסתו למשכן לשנתיים וצמצם את אפשרויות כניסתם של כלל הלוביסטים למתחמי הכנסת. בהמשך פרש בורוביץ' מתפקידו ב"גלעד לובינג".

מי שמוביל את התהליך מבחינת y&r ישראל הוא יובל וינגוט, המשנה למנכ"ל, שבעברו היה מראשוני חברת IM של גיתם BBDO העוסקת באותם תחומים.

וינגוט אישר את הידיעה ומסר בתגובה: "בשלב הראשון הם יושבים פה, בין היתר כדי לבדוק אם שיתוף-הפעולה יכול להתפתח לעסק שאנחנו שותפים בו. כרגע מדובר בפרויקטים משותפים. אנחנו נשמח להיות שותפים בצורה רחבה יותר של 'הקבינט' ואף להיות שותפים עסקיים".