הטיפ היומי: ענקית תרופות אירופית בהמלצת "תשואת יתר"

מחלקת המחקר של מורגן סטנלי החלה לסקר את מניית Roche בהמלצת "תשואת יתר"

חברת התרופות Roche נסחרת בבורסה של שוויץ ושווי השוק שלה הוא כ-226 מיליארד פרנק שוויצרי (כ-254 מיליארד דולר). החברה, שהוקמה בשנת 1896, מתמקדת היום בפיתוח וייצור תרופות מקוריות במגוון תחומים, בהם טיפול בסרטן, מחלות אוטו-אימוניות, מחלות דלקתיות ומחלות במערכת העצבים המרכזית.

התחזית שלנו לרווח למניה של רוש לשנת 2018 גבוה ב-10% מקונצנזוס האנליסטים. אנחנו חושבים שבשוק מתעלמים מהפוטנציאל למינוף שולי הרווח, בזכות תמהיל חיובי של מוצרים. אנחנו רואים אפסייד משמעותי לצבר המוצרים (פייפליין) של רוש בטווח הקצר, בעיקר בקווי המוצר של סרטן השד וההמטולוגיה.

להערכתנו, בין השנים 2013-2018 ישתפר ה-EBIT (רווח לפני הוצאות מימון ומסים) ל-42.5% מההכנסות, לעומת תחזית הקונצנזוס שהיא ל-41.3%. המו"פ ימשיך לצמוח בשיעור חד-ספרתי נמוך, וריכוזיות הפורטפוליו צפויה להרחיב את שולי הרווח.

בטווח הקצר, זרם של הודעות מייצר פוטנציאל לאפסייד משמעותי בפייפליין. החשוב ביותר הוא פרסום הנתונים הקליניים של מוצרי הטיפול בסרטן השד Perjeta ו-Kadcyla במהלך הרבעון השלישי השנה.

רוש גם ממוצבת היטב בשוק האימונותרפיה - שוק עם פוטנציאל הכנסות של למעלה מ-15 מיליארד דולר. היא בונה את מעמדה המוביל בשוק ועשויה ליהנות מהעיכוב האחרון של חברת התרופות Bristol-Myers Squibb בתחום סרטן הריאות. מכיוון ששוק האימונותרפיה עדיין בחיתוליו, אנחנו לא מכניסים אותו למודל הבסיסי שלנו, אך בתרחיש השורי שלנו הוא מייצג אפסייד של 16 פרנק שוויצרי למניה.

התרחיש הבסיסי שלנו הוא לצמיחה שנתית ממוצעת של 8% ברווח הנקי למניה, ובמקרה זה לפי מכפיל 18.7 לרווחי 2015, מחיר היעד למניה הוא 315 פרנק שוויצרי - פרמיה של כ-20% על מחיר המניה.

להערכתנו, רוש היא אחת מחברות הפארמה האירופיות הגדולות בעלות הצמיחה המהירה ביותר, והיא כמעט לא חשופה לסיכונים "קשים". לחברה יש כאמור פוטנציאל לאפסייד בצנרת המוצרים, ויש לה מחויבות להגדלת הדיבידנד. אנו מתחילים לסקר את מניית רוש בהמלצת "תשואת יתר".

*** מחלקת המחקר, מורגן סטנלי