באיירן מינכן, הקבוצה הכי מרוויחה ממונדיאל 2014

אלופת גרמניה שולחת הכי הרבה נציגים לטורניר בברזיל - ולכן תקבל את נתח הפיצוי הגבוה ביותר מקופה בסך 70 מיליון דולר שהקצתה פיפ"א למועדונים

באיירן מינכן / צילום: רויטרס
באיירן מינכן / צילום: רויטרס

לאחר שכל 32 הנבחרות שישתתפו במונדיאל 2014 סיימו לשלוח בשבוע שעבר את רשימות הסגלים הסופיות שלהן לטורניר (23 כדורגלנים בכל נבחרת) - התברר שבאיירן מינכן תהיה זו שתקבל את הפיצוי הכספי הגדול ביותר מפיפ"א, שכן היא הקבוצה שתיוצג על-ידי הכי הרבה שחקנים בברזיל - 15 בסך הכל.

לבווארים יהיה נציג אחד יותר במשחקים מאשר למנצ'סטר יונייטד האנגלית, ושניים יותר מלברצלונה הספרדית. בין הנציגים של באיירן נכלל גם פרנק ריברי הצרפתי - שהוזמן לסגל 23 השחקנים של צרפת, למרות שבסופו של דבר התברר כי לא יוכל ליטול חלק במשחקים בברזיל עקב פציעה.

המועדונים מחמש הליגות הבכירות באירופה - אנגליה, גרמניה, ספרד, איטליה וצרפת - שולחים למעלה מ-50% מסך 736 השחקנים שהוזמנו לטורניר.

פיפ"א הקצתה סך של 70 מיליון דולר לתשלומים עבור הקבוצות שישלחו שחקנים למונדיאל הקרוב (לעומת 40 מיליון דולר בגביע העולם 2010). בטורניר הקודם, שנערך בדרום אפריקה, נהנתה ברצלונה הספרדית מהפיצוי הגבוה ביותר מפיפ"א - 866,267 דולר.

פיפ"א תשלם הפעם למועדונים כ-2,800 דולר עבור כל יום שבו שחקן שלהם יהיה חלק מהסגלים של המונדיאל. ב-2010 עמד התשלום על כ-1,600 דולר ליום.