המספר הנוסף: גרמניה? תמיד נותנת בראש בפתיחה

"המאנשפט" שהשחילה רביעייה לפורטוגל לא חרגה ממנהגה: גם בשלושת המונדיאלים הקודמים הגרמנים ירו בצרורות, כולל שמינייה (!) במונדיאל 2002

תומאס מולר מנבחרת גרמניה / צילום: רויטרס
תומאס מולר מנבחרת גרמניה / צילום: רויטרס

נכון: למרות שלל הכבוד שמעניקים לפנומן כריסטיאנו רונאלדו, ולמרות שמדובר על נבחרת שבשני המונדיאלים האחרונים הגיעה לשלבי הנוקאאוט של הטורניר - אף אחד לא ספר ברצינות את פורטוגל כמועמדת לזכייה בברזיל. אבל זה כמובן לא אומר שצריך להמעיט מעוצמת ההישג של גרמניה אתמול (ב'): 4-0 זו בכל זאת התבוסה הגדולה ביותר בהיסטוריית גביעי העולם של פורטוגל.

בכלל, הבליץ קריג של פתיחת המונדיאלים הפך כבר למסורת גרמנית, נבחרת שבעבר הרחוק שלה הייתה ידועה בקשיחות וביעילות, אבל ממש לא בשל הכדורגל האטרקטיבי שלה: גביע העולם הזה הפך לרביעי ברציפות בו "המאנשפט" מתחילה עם רמיסה של היריב במשחק הפתיחה - עם כיבוש ארבעה שערים לפחות. ב-2002 הקורבן הייתה סעודיה (0-8), ב-2006 סבלה קוסטה ריקה (2-4), ולפני ארבע שנים אוסטרליה (0-4). דבר נוסף שמשותף לכל ההצגות הללו: בכולן עלה על הלוח מירוסלב קלוזה, עם שער אחד לפחות. אתמול, החלוץ המזדקן של לאציו (36), שזקוק לשני כיבושים במונדיאל הזה כדי לעקוף את רונאלדו הברזילאי כמלך שערי גביעי העולם של כל הזמנים - אפילו לא שותף כמחליף.

אבל מי בכלל צריך את קלוזה כשיש את תומאס מולר, שאמנם אינו חלוץ 9 קלאסי, אבל נע באופן מושלם לאיזורים המסוכנים מעמדות ההתקפה האחוריות יותר? אמש השלים מולר כיבוש שמיני בשבע הופעות בגביעי העולם. השלושער שלו אתמול "הבטיח גם למאמן יוגי לב להימנע מביקורות על העובדה שלא לקח למונדיאל חלוץ יותר 'אורתודוקסי'. מולר עשה את העבודה כמו סנטר-פורוורד מושלם", כתב עיתונאי הכדורגל הגרמני רפאל הונינגשטיין ב-ESPN.