מונדיאל 2014 שובר שיאי צפייה טלוויזיונים בכל העולם

ארה"ב, איטליה, יפן, אנגליה, ברזיל: גביע העולם רק התחיל, אבל כבר עכשיו ברור שהוא בדרך להיות להיט הטלוויזיה הגדול בהיסטוריה

ניימאר, טלוויזיה, מונדיאל 2014 בברזיל / צלם: רויטרס
ניימאר, טלוויזיה, מונדיאל 2014 בברזיל / צלם: רויטרס

מונדיאל 2014 מצליח לשבור שיאי צפייה גלובליים בכל שווקי הטלוויזיה החשובים ביותר בעולם - כך עולה מנתונים שמפרסמת פיפ"א.

בברזיל, מארחת הטורניר, 42.9 מיליון אנשים צפו במשחק הפתיחה של הנבחרת המקומית מול קרואטיה - במה שהפך את ההתמודדות למשדר הספורט הנצפה ביותר השנה במדינה הדרום אמריקאית.

המשחק בין איטליה לאנגליה, על אף ששודר בשעת לילה מאוחרת, משך 14.2 מיליון צופים ב-BBC (אנגליה) ו-12.8 מיליון ב-RAI (איטליה) - והפך למשדר הטלוויזיה הכי נצפה השני בשתי המדינות.

ביפן ראו 34.1 מיליון תושבים את המשחק של הנבחרת שלהם מול חוף השנהב - פי 2 יותר ממשדר הספורט השני הכי נצפה של 2014. גם בגרמניה (26.4 מיליון צופים למשחק נגד פורטוגל) נרשם שיא רייטינג לאירוע ספורט השנה.

ההתעוררות האמריקאית סביב הכדורגל סייעה גם ל-ESPN לרשום נתוני שיא: 11.1 מיליון צופים למשחק של ארה"ב מול גאנה - הנתון הכי גבוה שרשמה הרשת לשידורי מונדיאלים בכל הזמנים.

תקציב ההפקה שהשקיעה פיפ"א בשידורי מונדיאל 2010 בדרום אפריקה עמד על 150 מיליון דולר. הפעם הוא צפוי להסתכם בסכום גבוה יותר. המונדיאל הנוכחי ישודר בכל המדינות והטריטוריות בעולם - כולל אנטארקטיקה.

לפי מחקר שערכה פיפ"א, כ-46% מאוכלוסיית העולם נחשפה ללפחות שתי דקות רצופות משידורי מונדיאל 2010.