גוטקס מותגים רוכשת 50% מ-Top Shop תמורת 28 מיליון ש'

במסגרת העסקה תרכוש גוטקס מידי סקאל הולדינגס גם 50% מהמותגים TOP MEN, דורותי פרקינס ומיס סלפריג'

אחרי מו"מ ממושך, סוכמו פרטי העסקה בין גוטקס מותגים לחברת סקאל הולדינגס: גוטקס מותגים תרכוש מסקאל הולדינגס 50% מפעילות מותגי היוקרה של קבוצת ארקדיה הבינלאומית. פעילות זו כוללת את המותגים והרשתות TOP SHOP (עשרה סניפים), TOP MEN (ארבעה סניפים), דורותי פרקינס (3 סניפים) ומיס סלפרידג' (3 סניפים).

העסקה דורשת את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. המו"מ בין הצדדים נחשף ב"גלובס" בינואר השנה.

העסקה כוללת הליך התמחרות

לפי הערכות, מכירות המותגים TOP SHOP ו-TOP MEN עומדות על 60-70 מיליון שקל בשנה ומניבות רווח תפעולי של 18%-20%, הנחשב לרווח תפעולי גבוה בתחום באופנה. גוטקס ישלמו 28 מיליון שקל, כך ששווי המותגים עומד על 56 מיליון שקל.

עוד נודע, כי מתווה העסקה בין הצדדים קובע גם תהליך התמחרות - במב"י (buy me buy you) לעתיד - וזאת לרכישת יתרת המניות על-ידי אחד הצדדים. סעיף זה יאפשר לגוטקס מותגים לרכוש בסופו של דבר את מלוא הבעלות על הרשתות והמותגים.

מכירות של 1.1 מיליארד שקל

גוטקס מותגים, שנהוג לכנותה קבוצת זארה ישראל, היא אחת משתי קבוצות האופנה הגדולות בארץ. הקבוצה, הנמצאת בבעלות ג'ואי שוובל וחנן אליטוב, חתמה את 2013 עם מחזור מכירות של 1.1 מיליארד שקל, כך לפי הערכות.

הקבוצה מחזיקה ברשתות זארה (23 סניפים), פול אנד בר (25 סניפים), GAP (8 סניפים), ברשקה (7 סניפים) ומאסימו דוטי (2 סניפים). בנוסף מפעילה הקבוצה בזכיינות שתי חנויות של המותג נייקי בישראל, בנוסף לחנויות נייקי בחו"ל.

עבור גוטקס מותגים, הנמצאת בימים אלה גם במו"מ מתקדם לפתיחת חנויות של המותג האמריקאיOLD NAVY בישראל, מדובר באפיק התרחבות נוסף ובהתקשרות שלישית עם קבוצת אופנה בינלאומית. כיום עיקר פעילות הקבוצה היא עם המותגים השייכים לקבוצת אינדיטקס הספרדית, המחזיקה במותגים זארה, פול אנד בר, מאסימו דוטי וברשקה, ועם קבוצת GAP המחזיקה במותגים GAP ו-OLD NAVY.

סקאל הולדינגס נמצאת בבעלות חיים סקאל. החברה מפעילה 32 סניפים בשבע רשתות אופנה, שהמשותף לכולן הן היותן רשתות של מותגי יוקרה.

פרט לרשתות מותגי קבוצת ארקדיה, הקבוצה מפעילה את רשת A&F Brand Factory Store (6 סניפים), את רשת קוויק סילבר (5 סניפים) וכן סניף של המותג אונ'יל.

המהלך הנוכחי מגיע לאחר שבשנה החולפת איבדה הולדינגס את הזיכיון למותג טומי הילפיגר שעבר לידי קבוצת אלשרד. המותג היה אחראי לכמחצית מהכנסותיה.

תגובת גוטקס מותגים לא התקבלה עד כה.