G3 של LG: מסך ומצלמה טובים, הסוללה פחות

ה-G3 הוא סמארטפון מהיר עם מסך מצוין, עיצוב אלגנטי ומצלמה טובה ■ אם הסוללה הייתה טובה יותר, היה לנו מכשיר מושלם

בתקופה האחרונה הושקו בישראל כל דגמי הדגל של יצרניות האנדרואיד, והאחרון שבהם הוא G3 של LG. לפני כשנה השיקה החברה הדרום קוריאנית את ה-G2 שהפך להצלחה. ממשיכו יאפשר לחברה לא רק לשחזר את ההצלחה הזו אלא אף מעבר לזה, משום שהוא אחד הסמארטפונים המרשימים היום בשוק.

מסך: ה-G3 מגיע עם מסך 5.5 אינץ', הגדול מבין סמארטפוני הדגל. למרות זאת, המבנה הפיזי של המכשיר גדול רק מעט משאר הדגמים. הסיבה היא שמסגרת ה-G3 דקיקה מאוד. משתמשים שנרתעים מסמארטפון עם מסך גדול כל כך, יבינו מהר מאוד את היתרון ויגלו שלמכשיר יש הנדסת אנוש מעולה. המסך הוא אחד הדברים החשובים למשתמשים, וה-G3 מצליח להציע איכות חדה מאוד ברזולוציה הגבוהה מזו של Full HD (רזולוציה של 1440 על 2560 פיקסלים), שמכונה ע"י Quad HD, עם צפיפות פיקסלים של 534ppi. פשוט תענוג לצפות במסך הזה.

מצלמה: המצלמה מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי (OIS Plus) וגם טכנולוגיה חדשה בסמארטפונים - מיקוד לייזר. טכנולוגיה זו מאפשרת למדוד את המרחק בין נושא הצילום לבין המצלמה באמצעות קרן לייזר, כך שהמיקוד מהיר מאוד בכל פעם שמזיזים את המצלמה.

איכות התמונות מוצלחת מאוד, נקייה וברוב המקרים עם צבעים רוויים. המצלמה הקדמית המיועדת לצילומי סלפי מגיעה עם חיישן 2 מגה פיקסל, התוצאות בינוניות ומטה, אבל LG מציעה יכולת מעניינת, המאפשרת באמצעות מחווה של היד באוויר, להפעיל את הצילום, כך שלא צריך להתאמץ להגיע עם היד לכפתור ההפעלה.

חומרה: ה-G3 מגיע מגיע עם מעבד מקביל לזה שבגלקסי S5 של סמסונג - מרובע ליבות במהירות 2.5 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 801 של קוואלקום. המכשיר מגיע בשתי גרסאות של 2 ג'יגה זיכרון עם 16 ג'יגה אחסון או 3 ג'יגה זיכרון עם 32 ג'יגה אחסון.

בדומה לגלקסי S5 של סמסונג ובניגוד ל-G2, הוא מאפשר הוספת זיכרון באמצעות כרטיס. אנחנו בדקנו את גרסת ה-3 ג'יגה שהייתה מהירה ומוצלחת והתמודדה עם כל משימה שהצבנו לה. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת קיטקט (4.4.2).

טעינה אלחוטית: קיים התקן טעינה אלחוטי מסוג QI, מה שמאפשר להניח את הסמארטפון על המטען מבלי להתעסק בחיבור הכבל בכל פעם. בניגוד לסמסונג שדורשת רכישה של כיסוי חיצוני לצורך השימוש בטכנולוגיה הזו, ב-LG היכולת הזו משולבת בתוך הסמארטפון. בחלק מהחנויות מציעים את המטען המיוחד ללא עלות נוספת.

עיצוב: LG הצליחה לעצב את ה-G3 בצורה שונה מדגמי הפלסטיק שאנחנו רגילים לראות אצל סמסונג ויצרניות אחרות, אבל גם לחסוך בעלויות בייצור מחומרי אלומיניום. ה-G3 אומנם עשוי מפלסטיק, אבל מדובר בפלסטיק מוברש כסוף שמספק מראה של מתכת. מצד שני, כשמחזיקים את המכשיר מבינים שמדובר בפלסטיק. חיסרון נוסף הוא לאחר מספר ימים של שימוש, הפלסטיק מתחיל להשתפשף במקומות מסוימים ולאבד מהמראה המבריק שלו.

סוללה: 3,000 מיליאמפר, כמו בדגם הקודם. אלא שבדגם הקודם היא החזיקה יום שלם וגם מעבר לזה, וכאן היא אוזלת כבר בערב. הסיבה נעוצה בעיקר באיכות המסך הגבוהה. בניגוד ל-G2, ב-G3 אפשר להחליפה בקלות.

בשורה התחתונה: ה-G3 הוא סמארטפון מהיר עם מסך מצוין, עיצוב אלגנטי ומצלמה טובה. אם הסוללה הייתה טובה יותר, היה לנו מכשיר מושלם.

מחיר: 3,600 שקל עבור עבור גרסת 3 ג'יגה זיכרון ו-32 ג'יגה אחסון; 3,200 שקל עבור גרסת 2 ג'יגה זיכרון ו-16 ג'יגה אחסון.

ציון: 9.5.