אנלימיטד בניסוי פריסת סיבים אופטיים בטירת הכרמל

הספקיות שמשתתפות בניסוי בסיבים האופטיים הן 018 אקספון וטריפל סי ■ בקרוב יצטרפו ספקיות נוספות ■ העיר הבאה בפריסה - באר-שבע

סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ
סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ

חברת אנלימיטד (לשעבר IBC) עורכת ניסוי בסיבים אופטיים בטירת הכרמל, ביחד עם ספקיות האינטרנט 018 אקספון ועם טריפל סי. הניסוי הוא שלב מקדים לפריסה המסחרית שתתחיל לבצע אנלימיטד בשבועות הקרובים.

מדובר בחיבור של לקוחות בחינם במסגרת הניסוי, וזאת על מנת להכשיר את כוח האדם שיבצע את פריסת הסיבים בשטח ולבדוק כיצד מתבצעת העבודה בתנאי אמת. טירת הכרמל שימשה גם את חברת החשמל בניסויים מקדימים שבצעה.

אנלימיטד נמצאת למעשה בתהליך של התנעת הפעילות המסחרית בשבועות האחרונים והיא רושמת התעניינות מצד לקוחות שפונים דרך אתר האינטרנט של החברה ומבצעים רישום מוקדם. העיר הגדולה שבה יחלו העבודות תהיה באר-שבע, במקביל ליישובים נוספים.

נזכיר שהפריסה של אנלימיטד היא לא כלל ארצית, כלומר החברה לא מכסה ערים שלמות בפריסה ארצית, אלא עובדת על פי מודל של ביקושים, ולכן העבודה תהיה הרבה יותר מתונה ומדודה, כך שמי שציפה שמחר תהיה כאן תשתית תקשורת שלישית זמינה יידרש להרבה סבלנות.

במסגרת הניסוי מחוברים הלקוחות לקצבים של 100 מגה ביט בשנייה סימטרי, באמצעות סיבים אופטיים שמונחים על גבי תשתיות חברת החשמל. חלק מהלקוחות אף נהנים מקצבים של 1 גיגה ביט סימטרי, ואנלימיטד מחברת גם בתי ספר וגם מוסדות ציבוריים בתשתית החדשה.