גם באידו הסינית מפתחת מכונית ומשקפיים חכמים

באידו: "מכוניות צריכות לסייע לאנשים, לא להחליף אותם, ולכן אנו מכנים זאת מכונית אוטונומית"

חברת Baidu , מנוע החיפוש הסיני אשר מחקה כמה מההמצאות הגדולות ביותר של גוגל , עורכת ניסויים עם גרסה משלה למכונית הנוהגת בכוחות עצמה.

באידו כבר עוסקת בדפדפני אינטרנט, מפות בסגנון street view ומתכננת גרסה משלה ל-Google Glass, ששמה הזמני הוא Baidu Eye.

הפרויקט האחרון של החברה הוא מכונית שתהיה "אוטונומית מאוד" ולא מכונית ללא נהג, והיא כוללת "סייען חכם" שיעזור לנהג.

האבטיפוס של המכונית של גוגל אינו כולל הגה ודוושות. אך סגן הנשיא של באידו למחקר, קאי יו, השווה את המכונית של באידו ל"סוס" שיוכל להוביל לבדו אלא אם כן הנהג יעדיף לנהוג בעצמו.

למרות שהיא עדיין מפתחת את המכונית, באידו מסרה כי האבטיפוס הוא למעשה אחת מהמכוניות של החברה שכבר מצלמות ברחבי סין, בתוספת מגוון של חיישנים ומצלמות. היא מסרה כי המכונית כבר נוסעת ברחבי המתחם של החברה בבייג'ין.

באידו החלה את פרויקט המכונית בראשית השנה כאחד ממיזמי המחקר והפיתוח המיועדים לנצל את שירות המיפוי של החברה ולאסוף נתונים לגבי נסיעות בכבישים בסין.

יו תיאר את הטכנולוגיה כדומה יותר לזו של סייען, שישתמש במידע מבסיסי הנתונים של באידו לגבי מקומות ותנאי הכביש לצורך תכנון מסלולים.

"מדובר בסייען חכם האוסף מידע ממצבי כביש ואז פועל באופן מקומי", כך אמר יו לבלוג הטכנולוגיה The Next Web.

"אנחנו לא מכנים זאת בשם 'מכונית ללא נהג'. אני חושב שמכוניות צריכות לסייע לאנשים, לא להחליף אותם, ולכן אנו מכנים זאת מכונית אוטונומית ביותר", כך אמר.

גוגל החליטה להיפטר מבקרי הנהיגה לאחר שמהנדסים של ענקית החיפוש גילו שקל יותר לתכנן מכונית השולטת בעצמה כל הזמן, במקום מכונית העוברת בין כל העת בין נהיגה ידנית ונהיגה אוטומטית.

"אנשים צריכים עדיין ליהנות מחווית הנהיגה", כך מסרה באידו.

שין הייגואנג, מומחה אינטרנט סיני, אמר כי צבר הנתונים של הסינים חיוני להצלחת הפרויקט. "נהיגה אוטומטית תלויה עד מאוד בנתונים אינטראקטיביים וזקוקה לכמויות עצומות של נתונים", כך אמר.

אך לדברי שין, הוא אינו בטוח כי מכוניות ללא נהג מתאימות לכבישים הפקוקים של סין, שנהגיה ידועים בסגנון הנהיגה האגרסיבי שלהם. "בסין, אנחנו צריכים להתמודד עם מצבי אי סדר ברחובות... לכן זה הרבה יותר קשה".

רכישה ושיתוף פעולה

המהלך האחרון של באידו משתלב באסטרטגיית הצמיחה של החברה. לפני כשנה רכשה באידו את חנות האפליקציות 91 Wireless תמורת 1.9 מיליארד דולר. זו הייתה הרכישה הגדולה ביותר של החברה, שמטרתה להשיג נתח גדול יותר של שוק המשתמשים הסלולריים. באותם ימים Baidu היתה אחראית ליותר מ-82% מתוך החיפושים ממחשבים בסין.

"חברת Baidu לא שולטת בתחום האינטרנט הנייד כמו בתחום האינטרנט במחשבים", אמר אז אנדי יונג, אנליסט מחברת Oppenheimer & Co. לדבריו, "מדובר באסטרטגיה שמטרתה לשפר את מצבה של Baidu בשוק המכשירים הניידים".

לפני חודשיים חתמה באידו על הסכם עם קבוצת הפרסום הישראלית WEB3. במסגרת ההסכם תכשיר באידו צוות מיוחד ב-WEB3, שיסייע בניהול הקמפיינים בסין, בפיתוח הקריאייטיב בשפה המקומית ובהתמודדות עם הבירוקרטיה הנדרשת למפרסמים במדינה.

במסגרת שיתוף הפעולה עם WEB3, יוכלו מפרסמים ישראלים לפרסם במנוע החיפוש לפי מילות חיפוש ובמודעות באנרים (דיספליי) המופיעות באתרי תוכן המקושרים לרשת הפרסום של באידו.

המספרים של באידו
 המספרים של באידו