BBC אמריקה במגעים למכירת 50% מהמניות לקבוצת AMC

AMC מחפשת דרכים לחזק את כוחה במאבק מול ערוץ HBO ואתר נטפליקס ■ לא נמסרו פרטים לגבי ההיקף הכספי של העסקה המתגבשת

ערוץ השידורים הממלכתי של בריטניה BBC / צלם: רויטרס
ערוץ השידורים הממלכתי של בריטניה BBC / צלם: רויטרס

רשת BBC נמצאת במגעים למכירת 50% מהשלוחה שלה בארה"ב - תחנת BBC אמריקה. המכירה צפויה להתבצע לקבוצת AMC, אשר מחפשת דרכים לחזק את כוחה במאבק מול ערוץ HBO ואתר נטפליקס.

רשת AMC הצליחה בשנים האחרונות לייצר כמה סדרות להיט כמו "מד מן" ו"שובר שורות", ובכך מיצבה את עצמה כערוץ תוכן בולט בארה"ב. הצדדים נמצאים כעת במשא-ומתן, ולא נמסרו פרטים לגבי ההיקף הכספי של העסקה המתגבשת.

אם תחתם העסקה, רכישת BBC, עשויה לחזק את כוחה של AMC במגעים עתידיים מול חברות הכבלים. בדרך זו לקבוצת AMC יהיה בפורטפוליו עוד ערוץ פופולרי, שיהיה גם הוא רלוונטי בבואה לחתום על הסכמי הפצה שונים.

עבור BBC, עסקה כזו עשויה להזרים כסף לקבוצה, שנמצאת בימים אלה בקיצוצים. יש לציין כי הצדדים כבר שיתפו פעולה בעבר בהפקות משותפות.

קבוצת AMC נמצאת בבעלות משפחת דולן, אשר מחזיקה גם בחברת כבלים ובקבוצות הספורט הניו-יורק ניקס בכדורסל והניו-יורק ריינג'רס בהוקי קרח. שווי הקבוצה עומד על 4.4 מיליארד דולר.

מ-BBC נמסר בתגובה: "BBC אמריקה השלימה לאחרונה 8 שנים רצופות של צמיחה, והיא מעולם לא הייתה חזקה יותר במונחים של רייטינג, פרסום וחשיפה למותג. אנחנו לא מגיבים לשמועות".

מ-AMC לא נמסרה תגובה.