בדיקת "גלובס": זו המדפסת הטובה ביותר בשוק כיום

"גלובס" בדק 4 מדפסות של HP, בראדר, אפסון וקנון - כולן מדפסות הזרקת דיו לשימוש ביתי, וכולן משלבות גם מכונת צילום וסורק; חלקן גם כוללות חיבור אלחוטי ופקס ■ אלה המסקנות

בעוד מספר שבועות יחזרו התלמידים לבתי הספר, ואחריהם ישובו ללימודים הסטודנטים, כך שיצרניות המדפסות וחנויות הציוד המשרדי מציעות כעת מבצעים לא מעטים על מדפסות. נראה שאין זמן טוב יותר מחודש אוגוסט לרכישת מדפסת חדשה.

מותג המדפסות השולט בארץ ללא עוררין הוא HP - כך לפי סקר מיוחד שבוצע עבור "גלובס" ע"י חברת TRI מחקרים אסטרטגיים. 60% מהישראלים קנו מדפסת של HP בתקופה האחרונה, או מתכננים לקנות מוצר של החברה. במרחק עצום אחרי HP משתרכות החברות Brother ו-Canon - שרק 11% ו-10% מהישראלים קנו/יקנו מדפסות שלהן, ואחרונה אפסון - עם פחות מ-2%.

מדוע זה קורה? היצרניות בשוק המדפסות פשוט משאירות את השליטה ל-HP, מכיוון שהן משקיעות מעט מאוד בפרסום ולא תמיד אפשר לראות את המוצרים שלהן בנקודות המכירה. לפי הסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג, כמחצית מהישראלים שילמו או ישלמו 300-500 שקל עבור מדפסת לשימוש ביתי: "שלושת המאפיינים שדורגו גבוה ביותר בחשיבותם בעת קניית מדפסת לשימוש ביתי הם, בהתאמה: מכשיר משולב, מחיר ראשי הדיו/הטונר ומחיר המדפסת", אומר ד"ר אריה רותם, מנכ"ל החברה.

למעשה, מדפסות הן אחד המוצרים שנחשבים לכאב ראש בעולם הטכנולוגי, כי מצד אחד, אי אפשר להסתדר בלעדיהן, ומצד שני, מדובר במוצר יחסית גדול ומגושם שכרוך גם בהוצאה חד-פעמית וגם בהוצאה קבועה על דפים ועל דיו. המדפסות אמנם זולות, אבל ראשי הדיו הם סיפור אחר לגמרי. הדיו אוזל מהר, מחירו לא ממש נמוך ומדפסת משולבת שמציעה פקס, מכונת צילום וסורק, תופסת הרבה מקום על השולחן.

"גלובס" בדק 4 מדפסות של HP, בראדר, אפסון וקנון. כולן מדפסות הזרקת דיו לשימוש ביתי, וכולן משלבות גם מכונת צילום וסורק. חלקן גם כוללות חיבור אלחוטי ופקס. הבדיקה כללה התייחסות למספר גורמים שיש להביא בחשבון בעת בחירת מדפסת: מחיר המדפסת, מחיר ראשי הדיו, יכולות חיסכון בהדפסה, יכולות מתקדמות (חיבור אלחוטי, מסך), וכמובן, איכות ההדפסה.

מסקנות הבדיקה הן ש-HP וקנון מציעות את איכות ההדפסה הטובה ביותר, ואילו אפסון - שמחירה ההתחלתי גבוה, מציעה את השימוש החסכוני ביותר למדפיסים כבדים לאורך זמן. בראדר מציעה איכות הדפסה נמוכה, אבל יש לה אפשרות חיבור לענן.

כאמור, עלויות ההדפסה הן הקריטיות ביותר ברכישת מדפסת, כך שהשיקול המכריע בקניית מדפסת לא צריך להיות העלות הראשונית והחד-פעמית שלה, אלא מידת החסכוניות שלה. דגם L355 של אפסון יקר משמעותית מהמתחרים, בערך פי שלושה ממדפסות אחרות, אך יש לו יתרון בולט: בערכה המקורית מקבלים מיכלי דיו, כולל שני מיכלי דיו שחורים רזרביים. לפי נתוני היצרן מדובר ב-12,000 דפים בשחור ו-6,500 דפים צבעוניים. לעומתו, דגם 4625 של HP עולה 430 שקל וכולל גם פקס וצג, אך ראשי הדיו המגיעים עם המדפסת מספיקים ל-550 דפים בשחור ו-600 בצבע.

אם למשל נקנה את הדגם של HP ועוד 4 סטים של ראשי דיו (כך שמדובר ב-5 סטים), נוכל לקבל 2,750 דפים בשחור ו-3,000 דפים צבעוניים.

במילים אחרות, מי שרוצה להדפיס המון ומוכן להשקעה יקרה בהתחלה, יוכל ליהנות ממדפסת שכנראה לא תדרוש ממנו השקעה נוספת בדיו במשך מספר שנים. לטעמנו מדובר ביתרון גדול, שחובבי הדפסה שלא רוצים לחסוך כל הזמן בהדפסות, יוכלו בהחלט ליהנות ממנו.

מה מחפשים במדפסת?

עלויות ההדפסה הגבוהות ומחיריהם של ראשי הדיו מעסיקים את הישראלים. למעשה, רק רבע מהם לא מייחסים לנושא שום חשיבות, והשאר מייחסים בינונית או רבה. זו גם המגמה כשבוחנים את יכולות ההדפסה החסכוניות של המדפסת - רק רבע לא מייחסים לנושא שום חשיבות, ו-75% מייחסים לחשיבות בינונית עד רבה.

כמחצית מהישראלים מעדיפים מדפסת משולבת על פני מדפסת בסיסית, וגודלה של המדפסת חשוב מאוד רק לרבע מהם, בעוד שמחציתם לא מייחסים שום חשיבות לגודל.

HP,דגם Ink Advantage 4625

איכותית ויחסית חסכונית

תכונות: מדפסת משולבת הכוללת פקס, צילום וסריקה. למדפסת 4 ראשי דיו (אחד שחור ושלושה צבעוניים). המדפסת כוללת חיבור WiFi המאפשר לקשר אותה באופן אלחוטי למחשבים בבית. אפשר גם לשלוח הדפסה ישירות מהסמארטפון באמצעות שירות ePrint של HP.

הדפסה: איכות ההדפסה של ה-4625 הייתה הטובה ביותר מבין הדגמים שבדקנו, עם שחור כהה שבאמת נראה כמו (ולא אפור), וצבעים רוויים יותר משל המתחרות.

המוכר בחנות טען שמדובר במדפסת שמספקת ביצועים גבוהים מבחינת כמויות ההדפסה שהיא מציעה, ולכן החברה ממעטת לשווק אותה כעת ואפילו החליפה אותה בדגם אחר שידפיס קצת פחות.

לכן, כדאי להשקיע ולחפש את הדגם הזה.

ממשק: HP מציעה מסך בגווני שחור המאפשר לבצע את עבודות ההדפסה, הצילום והפקס ישירות ממנו, ללא צורך לעבור דרך המחשב. HP היא גם החברה היחידה שהשקיעה בגיור הממשק לעברית ובהחלט שאפו על כך.

ראשי דיו: דגם 655 שחור מספיק לפי נתוני היצרן ל-550 דפים ב-40 שקל ודגם צבעוני 655 (אדום, כחול, צהוב) מספיק ל-600 עמודים ב-40 שקל. סך הכול עלות: 160 שקל.

עיצוב: ה-4625 בסך הכול נראית טוב, היא לא גדולה מאוד ושילוב צבע השמפניה לצד השחור מוסיף לה.

בשורה התחתונה: HP עדיין מציעה את אחד המוצרים הטובים בשוק מבחינת מחיר, איכות הדפסה ועלויות דיו. יתרונות נוספים הם שירות ההדפסה מהסמארטפון וחיבור ה-WiFi שמצמצם את כמות הכבלים (למעט חיבור לחשמל).

אפסון L355

יקרה אך חסכונית

תכונות: מדפסת משולבת הכוללת צילום וסריקה אך לא פקס. יש חיבור WiFi. 4 מכלי דיו.

הדפסה: איכות ההדפסה בצבע סבירה אך מעט דהויה.

ממשק: מה יש? כפתורים לביצוע פעולות מהירות.

מה אין? אין צג דיגיטלי לחיווי על הפעולות, למרות מחירה הגבוה.

ראשי דיו: באפסון בחרו בדרך מעניינת לחסוך בעלויות הדיו. במקום ראשי דיו הכוללים את ראשי ההדפסה, החברה מיקמה את מיכלי הדיו לצד המדפסת. במיכלים הללו מזריקים את הדיו לראשי פלסטיק קבועים והדיו מוזן פנימה בצינורות גמישים. כך הצרכן חוסך את עלות הראשים עצמם ומשלם רק על הדיו. החיסרון: מילוי הדיו מסורבל ומלכלך. מיכלי הדיו לא יקרים ביחס לכמות הדפים המודפסים. דגם שחור T6641 מספיק ל-4,000 דפים ב- 60 שקל ודגמים צבעוניים T6642/43/33 מספיקים ל-6,500 עמודים ב-60 שקל לכל אחד. מחיר כולל: 240 שקל.

חשוב לציין שבערכה המקורית מקבלים מיכלי דיו מלאים, פלוס 2 מיכלי דיו שחורים נוספים.

עיצוב: מדפסת יחסית קומפקטית, בעיקר בגלל היעדר צג וכפתורי פקס. היא קצת ארוכה בגלל אזור מיכל הדיו הממוקם מחוץ למדפסת עצמה.

בשורה התחתונה: המדפסת של אפסון היא פתרון טוב לצרכנים שמדפיסים כמויות גדולות של מסמכים ותמונות ומוכנים להשקיע סכום כסף גדול בהתחלה, כאשר החיסכון מגיע לאחר מכן.

קנון MX395

איכותית אך לא מעוצבת

תכונות: מדפסת משולבת הכוללת צילום, סריקה ופקס. אין חיבור WiFi. 2 מכלי דיו.

ממשק: המדפסת כוללת מסך קטן בגווני אפור, אבל קנון לא השקיעה בגיור הממשק לעברית. ניתן באמצעות המסך לבצע יחסית בקלות צילומים, סריקות או שליחת פקסים, אבל משום מה הממשק לא תמיד מספיק וצריך קצת לנחש על איזה כפתור ללחוץ.

מאחר שהדגם לא כולל חיבור אלחוטי למחשב, ניתן לבצע את התקשורת רק באמצעות כבל USB.

הדפסה: המדפסת קצת רועשת, אבל מאוד אהבנו את איכות ההדפסה שה-MX395 הוציאה בהדפסת תמונות. חבל מאוד שראש הדיו החלקי המגיע בערכה מספיק למעט מאוד דפים.

ראשי דיו: ראש שחור 540XL מספיק לפי נתוני היצרן ל-600 דפים ב-120 שקל וראש צבעוני 541 XL מספיק ל-400 עמודים ב-150 שקל. סך הכול עלות: 270 שקל.

עיצוב: ה-MX395 גדולה מאוד ונראה שהייתה מעט מאוד השקעה בעיצוב שלה. דפי ההזנה והיציאה ממוקמים בחלק הקדמי של המכשיר, כמו ברוב המדפסות, אבל מגש הדפים (מקום ל-100 דפים) נשאר פתוח כל עוד מאחסנים בו דפים.

בשורה התחתונה: דגם זה של קנון, הנמכר כעת בבאג עם ראש דיו מתנה, מציע איכות הדפסה מוצלחת במחיר לא גבוה (יש דגם עם WiFi בתוספת 100 שקל).

חבל שהדיו המקורי המגיע איתה מספיק למעט מאוד עמודים.

בראדר J470DW

משוכללת אך פחות איכותית

תכונות: מדפסת משולבת הכוללת צילום, סריקה ופקס. יש חיבור WiFi. 4 מכלי דיו.

ממשק: ה-J470DW כוללת מסך צבעוני בגודל 1.8 אינץ' באיכות נמוכה מאוד (לא מגע), כאשר הממשק הוא לא בעברית. המסך מספק חיווי על מצב מחסניות הדיו והוא מאפשר גם חיבור לשירותי ענן כמו גוגל דרייב ו-OneDrive של מיקרוסופט לסריקה מהירה ולהעלאת תמונות ישירות מהמדפסת.

הדפסה: המדפסת יודעת להתחבר לרשת האינטרנט האלחוטית ולהציע הדפסה ממספר מחשבים בבית.

איכות הדפסת התמונות הייתה נמוכה, עם צבעים מאוד דהויים לעומת המתחרים. השחור היה יותר אפור עם לבן מאשר שחור. המדפסת לפעמים הגיבה בצורה איטית באמצע הדפסה ארוכה, ללא שום סיבה ברורה. ניתן גם להדפיס עמודים על שני הצדדים באופן אוטומטי על-מנת לחסוך בנייר.

ראשי דיו: דגם שחור LC121BK מספיק לפי נתוני היצרן ל-300 דפים ב-95 שקל ודגם צבעוני LC121 (שצריך לרכוש ב-3 צבעים) מספיק ל-300 עמודים ב-55 שקל. מחיר כולל: 260 שקל.

עיצוב: מבחינת עיצוב, ה-J470DW לא גדולה במיוחד ותשב על שולחן העבודה ללא בעיה. היתרון הוא שהדפים במגש (מקום ל-100 דפים), נכנסים פיזית לתוך המדפסת וכך הם לא מתמלאים באבק בזמן שלא משתמשים בהם.

בשורה התחתונה: המדפסת אמנם משוכללת לעומת דגמים אחרים שבדקנו, וגם ראשי הדיו הכלולים במארז המקורי מספיקים לכמות הדפסה מכובדת, אבל מדובר במדפסת עם איכות ההדפסה הכי פחות טובה.

קניית מדפסת לשימוש ביתי2
 קניית מדפסת לשימוש ביתי2

מתי פעם אחרונה רכשת מדפסת לשימוש ביתי
 מתי פעם אחרונה רכשת מדפסת לשימוש ביתי