הרשת מס' 1: רמי לוי מרוויחה יותר משופרסל - וגם שווה יותר

רשת רמי לוי רשמה ברבעון השני גידול של 2% ברווח ל-30 מיליון שקל, וכבר שווה 2.3 מיליארד שקל - 200 מיליון שקל יותר מהשווי של שופרסל

רמי לוי / צילום: גלובס טי וי
רמי לוי / צילום: גלובס טי וי

רשת הדיסקאונט של רמי לוי ממשיכה לבסס את הדומיננטיות שלה בשוק המקומי, והיום (ב') היא סיכמה רבעון חיובי נוסף עם שיפור במכירות וברווחים.

בשורה התחתונה, רווחי הרשת הנושאת את שם בעל השליטה קפצו ברבעון השני ב-2% ל-30 מיליון שקל, אולם במחצית הראשונה של השנה נחלשו הרווחים ב-9.5% ל-54 מיליון שקל. זאת, לאחר שחיקה דו-ספרתית בתוצאות הרבעון הראשון, שנרשמה בעיקר בעקבות עלייה בהוצאות. יש לציין כי בתקופת הרבעון השני השנה חל חג הפסח, שגם הוא השפיע על השינוי בין התקופות.

בפעילות השוטפת, פתיחתם של שני סניפים חדשים (בנהריה ובקדימה), והגדלת שטחי המסחר של הרשת ב-6.5% ביחס לרבעון המקביל ליותר מ-42 אלף מ"ר, סייעו להכנסות הרבעוניות לעלות ב-6% ל-858 מיליון שקל.

ברמי לוי מציינים כי המכירות בחנויות זהות של הרשת עלו ב-2.2%, והמכירות למ"ר נותרו ללא שינוי מהותי ביחס לרבעון המקביל, ברמה של 20.2 אלף שקל.

רמי לוי מצליחה להציג שיפור גם ביתר הפרמטרים המרכזיים: הרווח הגולמי הרבעוני עלה בקרוב ל-10%, ל-183 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עלה מ-20.6% ל-21.3%.

השיפור ברמת הרווחיות מהמכירות מיוחס לאיחוד תוצאות החברה-הבת ביכורי השקמה, הרוכשת פירות וירקות לסניפי הרשת. בנטרול תוצאות ביכורי השקמה, קטן הרווח הגולמי, ושיעורו ירד מ-20.6% ל-20.3%.

איחוד ביכורי השקמה השפיע לחיוב גם על הרווחיות התפעולית, ששיעורה מההכנסות עלה ברבעון מ-4.2% ל-4.7%. סך הרווח התפעולי של הרשת קפץ ב-18% ליותר מ-40 מיליון שקל.

בסיכום מחצית השנה הראשונה, מכירות רמי לוי עלו בכ-7% ל-1.67 מיליארד שקל, והושפעו מפתיחתם של 3 סניפים חדשים. גם בתקופה זו עלו המכירות בחנויות הזהות ב-2.2% - בדומה לנתוני הרבעון השני.

גם בתקופת המחצית נהנתה רשת רמי לוי מאיחוד תוצאות חברת ביכורי השקמה, שתמכה בעלייה של כ-10% ברווח הגולמי, ל-358 מיליון שקל, ועלייה של כ-6% ברווח התפעולי, שהגיע ל-72.5 מיליון שקל. יחד עם זאת, בתקופת המחצית ירד שיעור הרווח התפעולי מ-4.4% ל-4.3%.

נושפת בעורפה של שופרסל

מכירות רשת הדיסקאונט של רמי לוי עדיין רחוקות מהיקף הפעילות של הרשת המתחרה שופרסל, שמוקדם יותר החודש סיכמה את הרבעון השני עם מכירות רבעוניות בהיקף של 3 מיליארד שקל. נזכיר כי שופרסל סיכמה את הרבעון השני עם הפסדי ענק של 157 מיליון שקל, בעקבות הוצאות חד-פעמיות שרשמה כחלק מתוכנית התייעלות שהיא מקדמת.

ואולם, על רקע המגמות הסותרות בתוצאותיהן של רמי לוי ושופרסל, הפכה הרשת הקטנה יחסית של לוי לקמעונאית המזון בעלת השווי הגבוה בבורסה בתל-אביב, והיא נסחרת בשווי נוכחי של 2.3 מיליארד שקל - 200 מיליון שקל יותר משווי שופרסל, שמנייתה איבדה כרבע מערכה בתקופה האחרונה.

רמי לוי, בעל השליטה ומנכ"ל החברה, מסר היום ל"גלובס" עם פרסום הדוחות כי "הרשת ממשיכה את מגמת הצמיחה בהכנסותיה, על אף התחרות הגוברת בשוק וההאטה הכלכלית הפוקדת את המשק הישראלי".

תוצאות אלה, לדבריו, "מחזקות שוב את אסטרטגיית החברה להטיב עם לקוחותיה ולהציע להם את סל המוצרים הזול ביותר, תוך הקפדה על שירות ברמה גבוהה ועל מוצרים איכותיים".

ברשת מציינים כי עד לסוף 2015 מתוכננים להיפתח 10 סניפים נוספים, בהדרגה. כיום מפעילה הרשת 29 סניפים, לעומת 284 סניפים של שופרסל.

בקופת רמי לוי היו בסוף הרבעון מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של 176 מיליון שקל. במקביל לדוחות הודיעה הרשת על חלוקת דיבידנד של 21 מיליון שקל לבעלי המניות, לאחר שמתחילת השנה חילקה 42 מיליון שקל כדיבידנדים.

הנהנה העיקרי מהדיבידנד הוא לוי עצמו, המחזיק ב-50% ממניות החברה, בשווי של 1.1 מיליארד שקל. נהנים נוספים הם בעלי העניין הזרים ברמי לוי - קרנות ההשקעה האמריקאיות FMR ו-MSD קפיטל, שממשיכות להאמין ברשת ובתקופה האחרונה הגדילו את החזקותיהן במניותיה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. כיום מחזיקה כל אחת מהקרנות בכ-10% מהון החברה.

תוצאות רמי לוי 8-14
 תוצאות רמי לוי 8-14