עמיקם בן-צבי ישיק רשת דיסקאונט: רוכש ממגה 8 סניפים

עמיקם בן-צבי, שהיה בעבר שותף ברשת מחסני להב, ישיק רשת דיסקאונט חדשה ■ רכש ממגה סניפים באזורי תחרות קשים, כמו מודיעין וירושלים

רשת מגה חתמה על הסכם למכירת 8 סניפים לעמיקם בן-צבי, שעד לפני 4 חודשים היה שותף יחד עם חברת האוטובוסים דן ברשת מחסני להב. ל"גלובס" נודע כי מדובר בסניפי מגה בול במודיעין, ירושלים (2), חולון, אשדוד, אשקלון (2) ורחובות.

בן-צבי, שמכר את חלקו ברשת מחסני להב לחברת דן, מתכנן להשיק רשת דיסקאונט חדשה. אלא שהסניפים שהוא רוכש ממגה יקשו עליו במיוחד להחדיר רשת דיסקאונט חדשה לשוק, במיוחד לנוכח הסטגנציה הקיימת ולנוכח התגברות התחרות בשוק עם מגמה גוברת של אסטרטגיית מחיר.

הסניף בעיר מודיעין, למשל, פועל בישפרו, מרוחק ממרכז העיר, באזור שבו ברדיוס של ק"מ אחד בלבד פועלים שופרסל דיל, רמי לוי ויינות ביתן. ממש בצמוד לו עתיד להיפתח בשנה הקרובה גם סניף של רשת יוחננוף. במסגרת ההסכם בין מגה לבן-צבי, סניף עדן טבע מרקט שפועל בצמוד למגה בול יפסיק לפעול.

המתחרה הקשה ביותר הצפוי לבן-צבי במודיעין הוא רמי לוי, שמחזיק לפי הערכות בנתח שוק של 50%, עם שני סניפים. סניף רמי לוי בשילת קרוב יותר למרכז עיר.

גם העובדה שמגה הסבה את אחד הסניפים השכונתיים שלה בעיר לרשת המוזלת YOU, ושופרסל הסבה את הסניף העירוני לשופרסל דיל, תקשה עוד יותר על בן-צבי.

הסניף הנרכש בחולון פועל קרוב לסניפים של חצי חינם ויינות ביתן. באשדוד מדובר בסניף הפועל בקניון, אך גם בעיר שאליה נכנסו בהצלחה רמי לוי ואושר עד, ומאז התחרות שם עלתה מדרגה.

בירושלים רוכש בן-צבי שני סניפים: בקניון רמות ובפסגת-זאב. לסניף בקניון רמות יש פוטנציאל - אם יצליח להציע מחירי דיסקאונט ויותאם הן לאוכלוסייה החרדית והן לאוכלוסייה החילונית בשכונה.

באשקלון, עיר המעוז של רשת יינות ביתן, צפויה לבן-צבי תחרות לא פשוטה. הוא רוכש שם שני סניפים, אחד מתוכן במרכז העיר.

גם ברחובות מדובר בסניף שאינו רחוק משופרסל, ותהיה לו תחרות גם מיוחננוף.

ההסכם בין הצדדים קובע כי בן-צבי יוכל להשתמש בשירותי הקניינות של מגה. במילים אחרות, בן-צבי, שמכיר מקרוב את תנאי הסחר של רשת מחסני להב, יוכל לדעת בבירור למי יש תנאי סחר טובים יותר.

אם מגה תמכור לו אחרי הקופון שתגזור, במחיר זול יותר ממה שקונה מחסני להב - הוא יקנה ורגע אחר-כך יפעל להשוואת התנאים מול הספקים.

נזכיר כי מגה בחרה בדוחות להפריד את פעילות הסניפים שהיא מתעתדת למכור, ללא ציון מספרם.

ברבעון הראשון של השנה הפסידו אותם סניפים 12.8 מיליון שקל. המכירות בסניפים אלה ירדו ב-24.7% במכירות, שהסתכמו ב-87 מיליון שקל לעומת מכירות של 115 מיליון שקל, כך שנקודת הפתיחה של בן-צבי אינה פשוטה.

מגה ובן-צבי סירבו להגיב לידיעה.