תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

חדשות מהענן: כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים שירות אחסון

בשוק של היום יש מגוון אפשרויות להעזר בשירותי אחסון ענן ■ כך תבחרו את ההצעה המתאימה והמשתלמת ביותר

אחסון בענן / צילום: shutterstock
אחסון בענן / צילום: shutterstock

*** הכתבה בשיתוף בזק

כיום כבר אין צורך להציג את יתרונות השימוש באחסון ענן. יותר ויותר אנשים לומדים לשמור את הקבצים שלהם בשרותי הענן ולגשת אליהם מכל מקום בעולם, ללא תלות במכשיר זה או אחר. בכל כיתת לימוד, חלל עבודה, חדר ישיבות או אולם הרצאות ממתין לנו מחשב פתוח, דרכו אפשר לגשת לתיקיות שלנו. אנשים רבים כבר משאירים את המחשב האישי בבית, ויוצאים לפגישות, פרזנטציות או הרצאות כשבידם רק סיסמת הגישה לענן הפרטי. השוק מציע לנו אפשרויות רבות ומקיפות לאחסון בשירותי ענן המתעדכנים ומשתפרים ללא הרף - שווה לבדוק מדי פעם איזה מהם הוא השירות המתאים ביותר לצרכינו האישיים. להלן מספר נקודות להשוואה.

נפח אחסון חינמי

רוב שירותי הענן מציעים שטח אחסון בסיסי ללא תשלום, כאשר כל תוספת בנפח מצריכה תשלום. כך למשל, OneDrive של מיקרוסופט מציע 15 גיגה ללא תשלום,גוגל דרייב
15 גיגה (אבל הנפח הזה משותף גם לחשבון הג'ימייל שלכם ולתמונות בחשבון הגוגל פלוס), ו-iCloud (של אפל) 5 גיגה. Dropbox מגביל את שטח האיחסון שניתן בחינם ל-2 גיגה בלבד, אולם ניתן להגדיל אותו עד ל-18 גיגה במודל של "חבר מביא חבר" (הפניית חברים לרישום לשירות). שירות Bezeq Cloud (של בזק) מציע שטח אחסון בחינם וללא הגבלה, ללקוחות האינטרנט של בזק.

בעלי אייפון יעדיפו אולי את iCloud, המותאמת במיוחד לאייפונים ואייפדים - ורק להם. Google Drive הוא המקבילה של גוגל עבור נאמני אנדרואיד, אבל יש גם אפליקציה המותאמת לאייפון ואייפד. למשתמשי סמארטפון שאין להם זיקה מיוחדת לזה או לזה, או שמחליפים סוגי מכשירים בתדירות גבוהה, מומלץ להשתמש באפליקציה שנותנת מענה טוב לכמה מערכות הפעלה, כגון Bezeq Cloud או Dropbox.

גיבוי תמונות אוטומטי מהסמארטפון

המצלמה בסמארטפון שלנו מייצרת תכנים בכמויות ומהירויות הולכות וגוברות. מומחים מעריכים כי עד שנת 2016 תגיע תצרוכת האחסון של משפחה ממוצעת ל-3 טרה. אפליקציות מסויימות, כגוןBezeq Cloud ו-Google Drive, מציעות גם את האפשרות לאחסון אוטומטי של תמונות המצולמות בסמארטפון, כך שמיד לאחר צילומן התמונות עולות ישירות אל הענן. מדובר בסוג היישומים שמתגלים כחשובים בעיקר כשהמכשיר נגנב או מתקלקל לפתע, ואנו מגלים לשמחתנו שכל התמונות שלנו יושבות לבטח על הענן.

גיבוי אנשי קשר

כל מי שאיבד פעם את הטלפון או שמט אותו לאמבטיה, מכיר בוודאי את הרגע הזה שבו אתה מבין שאיבדת כרגע את הקשר עם כל המכרים, החברים והלקוחות שלך. לכן, מומלץ בחום להעלות את כל אנשי הקשר לענן. חלק משירותי הענן, כמו Bezeq Cloud למשל, נותנים לנו את האפשרות לגבות את אנשי הקשר באופן אוטומטי (באמצעות האפליקצייה).

ממשק ותמיכה בעברית

למרות המיעוט היחסי של דוברי העברית בעולם, רוב שירותי הענן המובילים כיום (מלבד Dropbox) טרחו ותרגמו את האתרים והאפליקציות שלהם לעברית לטובת הגולש הישראלי. אפילו גוגל הגדולה מציעה ממשק נוח בעברית. Bezeq Cloud מציע, בנוסף לממשק בעברית, גם תמיכה טלפונית אנושית בעברית באמצעות שירות הלקוחות של בזק.

אפשרויות שיתוף לקבצים

אחד השימושים הנפוצים באחסון ענן הוא שיתוף קבצים. באמצעות הענן אנו יכולים לשתף עם חברים ומכרים קבצים בנפח גדול או אף תיקיות שלמות. חלק מהשירותים מציעים שיתוף באמצעות רשתות חברתיות, מייל, או הפקת לינק לקבצים שאותו ניתן לשתף. כדאי לבדוק אילו אפשרויות שיתוף מציעים שירותי הענן השונים.

פיצ'רים מעניינים

לכל אחד מהעננים יש את הפיצ'רים המיוחדים שלו. מה שלכד את עינינו יותר מכל, הוא ההצעה המשפחתית של Bezeq Cloud, המאפשרת למשפחה לפתוח עוד 4 חשבונות פרטיים ואישיים עבור בני המשפחה. כך יכול כל אחד מבני המשפחה ליהנות מחשבון פרטי ומופרד, בעל נפח ללא הגבלה וכל שאר הפיצ'רים הנוספים של Bezeq Cloud.

אם עדיין לא עשיתם זאת, מומלץ מאוד לבחור לעצמכם את שירות הענן המתאים לכם, ולהתחיל לעבוד מהענן. זה נוח, בטוח ופשוט יותר מכל דרך אחרת.

Bezeq Cloud כולל נפח אחסון ללא הגבלה ובחינם, אפליקציות ופיצ'רים נוספים - לחצו כאן!