תנובה לרשתות: 25% הנחה אם תגדילו מכירות מוצרינו

ההנחה תינתן על תוספת מכירות ■ המבצע נותן תמריץ לקמעונאים להגדיל הזמנות מתנובה ולהקטין הזמנות מהמתחרים ■ תנובה: "זה מבצע קצר-מועד מתוך רצון לעזור לשוק אחרי 'צוק איתן'"

מדף של מוצרי תנובה/  צלם:תמר מצפי
מדף של מוצרי תנובה/ צלם:תמר מצפי

קבוצת תנובה פתחה במבצע חסר תקדים עם רשתות השיווק, העשוי להגדיל את יתרונה ברשתות מול שטראוס וטרה. ל"גלובס" נודע כי הקבוצה מציעה לחלק גדול מרשתות השיווק הנחה של 25% במגוון רחב של מוצרים, על כל תוספת המכירות של מוצריה ברשתות.

מדובר במבצע ל-10 ימים, שבו תקבל כל רשת את ההנחה על תוספת המכירות בהשוואה למכירות תנובה בתקופה המקבילה באוגוסט 2014.

כל רשת יכולה להחליט על מועד תחילת המבצע, ובתנאי שהוא יוגבל ל-10 ימים. ההנחה מוצעת על כל המוצרים בקטגוריית החלב, קטגורית הגבינות הישראליות (כל הגבינות הצהובות של תנובה לרבות גלבוע, העמק, טל העמק וגוש חלב), קטגוריית הקוטג' וקטגוריית הגבינות הרכות. ההנחה תינתן על גידול המכירות בכל קטגוריה בנפרד.

הרשתות שלהן הוצע המבצע הן רמי לוי שיווק השקמה, יינות ביתן, חצי חינם, אושר עד, ויקטורי, יוחננוף, מחסני השוק, מחסני להב וכן כל הקמעונאים הקטנים לרבות מינימרקטים ומכולות. לרשתות שופרסל, מגה וטיב טעם תנובה הציעה מבצעים אחרים.

רווחים לא גבוהים על המוצרים

לדברי קמעונאים, מדובר בהנחה חריגה במיוחד שלא ניתנה בעבר על-ידי תנובה, במיוחד על רקע העובדה שמוצרים רבים בקטגוריות האלה הם מוצרים הנמצאים בפיקוח מחירים ממשלתי.

המבצע שמציעה תנובה נותן תמריץ לקמעונאים לפתוח במהלכים להגברת מכירות מוצרי תנובה ברשתות. כמו כן, הוא נותן תמריץ לקמעונאים להגדיל את הזמנות המוצרים מתנובה, ובמקביל להקטין את הזמנות המוצרים מהמתחרים, ובאופן הזה - דרך שליטה בהיצע המלאי במקררי החלב - להגדיל את מכירות מוצרי תנובה.

חשוב לציין כי הרווחים של הקמעונאים על אותם מוצרים אינם גבוהים, וכאן מדובר על הנחה של 25%, שכל-כולה עוברת בפועל לרווח של הקמעונאי.

בנוסף, יש להניח כי בכל מקרה, קמעונאים יגבירו את הזמנות המוצרים מתנובה ביום האחרון למבצע, צעד שיעניק להם הנחה גם על המוצרים שיימכרו בשבוע שלאחר מכן לפחות, ובחלק מהמוצרים על תקופה יותר ארוכה.

כך לדוגמה, בקטגוריית הגבינה הצהובה. חיי המדף של גבינות צהובות הם כחודשיים, והמהלך הזה עשוי לאפשר לתנובה לתת מכה קשה לטרה בקרב על הגבינה הצהובה מול המותג "נועם" של טרה.

לדברי קמעונאי בכיר, "המבצע של תנובה מטורף. קיבלנו הנחות ענקיות, דבר שלא רגיל בתנובה. ההנחות ניתנו גם על המוצרים המפוקחים, כי זה הכסף הגדול, ולכן ברור שתנובה רוצה להגדיל את המכירות, היא מחפשת מחזור גדול".

לדברי קמעונאי אחר, "אני לא יודע מה קרה לתנובה. זה לא היה אף פעם, וזה גם בא במפתיע. תנובה מנסה לקדם את המוצרים שלה, ואתה כקמעונאי יכול לעשות שני דברים: האחד, למשוך יותר סחורה למחסנים - ושנית, לקדם את מכירות המוצרים של תנובה בעזרת הגדלת תצוגות ועוד".

- אתם שוקלים לתת הנחה לצרכנים על אותם מוצרים של תנובה?

"אני מאמין שיהיו קמעונאים שישתוללו. כרגע אני לא משתולל, ועוד לא עשיתי עם זה שום דבר. ואם אני אעשה מבצעים, ובסוף אני לא אגדל במכירות, מאיפה אביא את הכסף?".

מתנובה נמסר בתגובה: "תנובה יצאה במבצע קצר-מועד לקראת חגי תשרי ומתוך רצון לעזור לשוק הקמעונאות לאחר סיום מבצע 'צוק איתן'. תנובה מקווה שההטבה הגלומה בפעילות זו תועבר הלאה לציבור הצרכנים".