מיקרוסופט חשפה את מערכת ההפעלה ווינדוס 10

נראה כי מיקרוסופט הלכה צעד אחורה מאשר צעד קדימה: ווינדוס 10 היא בעצם שילוב של ווינדוס 8 וווינדוס 7 ■ החברה הבינה שפרט לגיקים טכנולוגיים, רוב משתמשים ווינדוס לא יודעים לעבוד עם ממשק האריחים שתוכנן עבור מסכי מגע

אירוע העיתונאים של מיקרוסופט הערב (ג') הראה שבענקית מרדמונד המעסיקה 128 אלף עובדים עם הכנסות של 86 מיליארד דולר (נכון לשנת כספים של מיקרוסופט 2014) אין מושג מה היא עושה עם מערכת ההפעלה שלה - ווינדוס. החברה הציגה את גרסת המפתחים למערכת ההפעלה הבאה שקיבלה באופן מפתיע את השם ווינדוס 10 במקום ווינדוס 9. במיקרוסופט מסבירים שהסיבה לכך הם השיפורים הרבים בווינדוס החדשה שגרמה להחליט שמדובר בקפיצת דור מווינדוס 8.1.

כאשר מקשיבים לשינויים שמיקרוסופט שילבה בווינדוס 10, ההרגשה שהחברה הלכה צעד אחורה מאשר צעד קדימה. ווינדוס 10 היא בעצם שילוב של ווינדוס 8 וווינדוס 7. החברה הבינה שפרט לגיקים טכנולוגיים, רוב משתמשים ווינדוס לא יודעים לעבוד עם ממשק האריחים של ווינדוס 8 שתוכנן עבור מסכי מגע.

בעדכוני הגרסה שמיקרוסופט הוציאה מאז השקת ווינדוס 8 לפני כשנתיים, היא בעיקר ניסתה להחזיר אחורה את ממשק מערכת ההפעלה שלה, שיהיה טיפה דומה יותר לווינדוס 7. בגרסה 10 היא בעצם מנטרלת עבור רוב המשתמשים את ממשק האריחים ומשלבת אותו בתוך תפריט ההתחל הקלאסי שכולנו מכירים.

גם שורת החיפוש של יישומים במחשב או באינטרנט נמצאת באותו תפריט. האפליקציות עדיין קיימות, אבל הן מופיעות בצד תפריט ההתחל, כולל תצוגה חיה של עדכונים שונים מהאפליקציה, למשל, תוכן הודעה מסקייפ או עדכוני חדשות משירותים שונים.

אחד החידושים בווינדוס 10 הוא האפשרות להציג את האפליקציות בממשק הדסקטופ הרגיל ולא במצב המתאים למסך מגע. מדובר בצעד הגיוני מבחינת החברה, אשר עבד בצורה לא טובה בווינדוס 8. הסיבה לכך, שווינדוס 8 הייתה בעצם שתי מערכות הפעלה: הראשונה ממשק האריחים והשנייה ממשק הדסקטופ, מה שגרם למשתמש לקפוץ כל הזמן בין שני ממשקים שונים. בווינדוס 10 אפשר להציג במקביל אפליקציה מסוימת לצד תוכנה כמו אאוטלוק.

רוב האירוע אתמול פנה לקהל העסקי של מיקרוסופט, זה שלא רץ לאמץ את ווינדוס 8 למחשבים הארגוניים שלו, בעיקר מהפחד שהעובדים יצטרכו לעבור הדרכה בכדי ללמוד לעבוד עם מערכת ההפעלה. בווינדוס 10 מיקרוסופט פותרת את הבעיה הזו ומחזירה את הממשק המוכר. זו אחת הנקודות החשובות למיקרוסופט, שארגונים יתחילו לשדרג את מערכות ההפעלה שלהם, דבר שהם לא תמיד רצו לעשות עם ווינדוס 8.


גם למסך מגע

"אנחנו לא מוותרים על מגע", אומר ג'ו בלפיור, סגן נשיא חטיבת ווינדוס "יש לנו בעיה, יש לנו מאגר ענק של משתמשים שמכיר את ווינדוס 7 ומאגר גדול אבל קטן יותר של משתמשים שמכיר את ווינדוס 8. אנחנו צריכים ממשק שיתאים למצב הזה. אנחנו תומכים גם במשתמשים שמחזיקים מחשב עם מסך מגע. למשל, תפריט צדדי בהחלקת האצבע בצד המסך".

יכולת נחמדה שמיקרוסופט הוסיפה בווינדוס 10 היא התאמה אוטומטית ללפטופים היבריידים המאפשרים לנתק את מסך המגע מהמקלדת ולעבוד איתו בתצורת טאבלט. במקרה הזה, בזמן עבודה עם המקלדת, המשתמש יקבל את ממשק ווינדוס 10 הרגיל, לאחר שינתק את המסך הוא יעבור לממשק הדומה יותר לווינדוס 8 עם אפליקציות בתצורת אריחים גדולה, רק שבצד עדיין יופיע תפריט ההתחל הרגיל בתצוגה גדולה יותר, המתאימה ללחיצה עם האצבעות ולא עם עכבר.

עוד נקודה שמיקרוסופט עסקה בה היא התאמה של האפליקציות כל סוגי המכשירים שברשותה. מיקרוסופט אמרה אותו דבר גם בהשקת ווינדוס 8 וזה קרה בינתיים רק באופן חלקי.

ווינדוס 10 מתוכננת להיות מושקת בסוף 2015, כאשר גרסת המפתחים זמינה כבר עכשיו להורדה - (לחצו כאן).