סטיב באלמר, פול אלן, מיקי אריסון: דירוג המיליארדרים בספורט האמריקאי

רשימת 400 עשירי ארה"ב כוללת לא מעט אנשי עסקים שמחזיקים בקבוצות ספורט במדינה; באלמר, בעלי לוס אנג'לס קליפרס - ראשון בדירוג

סטיב באלמר / צלם: רויטרס
סטיב באלמר / צלם: רויטרס

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט לשעבר והבעלים של לוס אנג'לס קליפרס שרכש אותה לאחרונה תמורת עסקת שיא של 2 מיליארד דולר - הוא האמריקאי העשיר ביותר שמחזיק בקבוצת ספורט בארה"ב, עם הון המוערך ב-22.5 מיליארד דולר. כך עולה מדירוג 400 האמריקאים העשירים ביותר, אותו פירסם השבוע המגזין "פורבס".

איש מיקרוסופט אחר, פול אלן, מייסד המשנה של ענקית התוכנה - הגיע למקום השני בדירוג הזה - 17 מיליארד דולר (מחזיק בפורטלנד טרייל-בלייזרס מה-NBA וסיאטל סיהוקס מה-NFL). פיל אנשוץ, בעלי הלוס אנג'לס קינגס מה-NHL ושל אולם הסטייפלס סנטר (בו משחקת גם הקליפרס של באלמר), שלישי עם כ-11.1 מיליארד דולר.

את הצמרת משלימים מיקי אריסון (מיאמי היט מה-NBA, שווה כ-6.4 מיליארד דולר), ריץ' דה-ווס (אורלנדו מג'יק, NBA, כ-6 מיליארד) וסטפן רוס (מיאמי דולפינס, NFL, כ-6 מיליארד).

מי שהפך את עסקי הספורט לתחום התמחות חוצה יבשות מבחינתו, הוא סטן קרונקי: מחזיק בקולורדו אבלאנש (NHL), סט. לואיס ראמס (NFL), דנבר נאגטס (NBA) וגם את קבוצת הכדורגל האנגלית ארסנל - ושווה 5.7 מיליארד דולר לפי "פורבס".

הנציג הראשון ברשימה של קבוצת בייסבול מליגת ה-MLB (וושינגטון נאשיונאלס) הוא טד לרנר, השווה 4.5 מיליארד דולר. באופן לא מפתיע, הכי הרבה נציגים בדירוג הם מליגת ה-NFL העשירה מכולם: 14 בסך הכל.