"ברגע שייצא ממך שנתתי לך 30 אלף דולר... פירושו של דבר שאני שותף לשוחד. אל תעלי לדוכן העדים"

(עדכון) - בביהמ"ש נחשפו היום ההקלטות שהקליטה שולה זקן את אולמרט: "השבוע בעזרת השם אני צריך לקבל 125, זה לא קל לי... אני זונח את אחי יוסי" ■ "אהוד כל הזמן דיבר על כסף, כסף, כסף; הוא היה האלוהים שלי"

שולה זקן / צילום: גיל יוחנן

שולה זקן הגיעה הבוקר (ב') מכלא הנשים נווה-תרצה לבית המשפט המחוזי בירושלים כשהיא נחושה לנקום בראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מי שהיה הבוס שלה וגם פטרונה הכלכלי, על הנזקים שלדבריה גרם לה לאורך השנים.

"לא פשוט לי במאסר שאני מרצה כבר 4 חודשים, אבל אני מרגישה שאני משלמת בצדק על טעויות שעשיתי. אני משלמת על כך שהלכתי כעיוורת אחרי אולמרט, וכל מה שעשיתי היה למענו", הצהירה זקן בפתח דבריה, ובהמשך היום החלה לספק את הסחורה עבור הפרקליטות.

זקן, המרצה 11 חודשי מאסר בגין הרשעתה בקבלת שוחד במשפט פרשת הולילנד, מעידה נגד אולמרט במסגרת הסדר שערכה עמה הפרקליטות ושאיפשר - בהוראת בית המשפט העליון - לפתוח מחדש את משפט טלנסקי (פרשת "מעטפות הכסף"), בו זוכה אולמרט לפני כשנתיים וחצי.

במסגרת ההסדר הביאה זקן לפרקליטות הקלטות של שיחות שניהלה עם אולמרט ושאותן הקליטה ללא ידיעתו. לדברי הפרקליטות, הקלטות מוכיחות את אשמתו של אולמרט מעבר לספק סביר.

עדותה של זקן והראיות החדשות שהביאה איפשרו לפרקליטות לפתוח מחדש את שלב ההוכחות בתיק טלנסקי ולהציג לראשונה כראיה בבית המשפט גם את היומנים שניהלה זקן בעת שעבדה עם אולמרט. היומנים מתעדים את העברות הכספים מאיש הכספים היהודי-אמריקאי מוריס טלנסקי.

בעדותה היום אמרה זקן כי "אולמרט כעס עליי כששמע שניהלתי יומנים וגרם לי להרגיש שבגללי הוא כבר לא ראש הממשלה. הוא היה מאוד מוטרד מהיומנים".

אולמרט מואשם בפרשת טלנסקי בביצוע עבירות של מירמה והפרת אמונים וקבלת דבר במירמה. לטענת הפרקליטות, בכהונתו כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת, קיבל אולמרט באופן תדיר מאות אלפי דולרים במזומן מטלנסקי. לפי האישום, הכספים הוסתרו בקופה סודית במשרדו של מקורבו של אולמרט, עו"ד אורי מסר, כשבמקביל פעל ראש הממשלה לשעבר כדי לקדם את ענייניו העסקיים של טלנסקי.

בגלגול הקודם של משפט טלנסקי נמנעה זקן מלהעיד בתיק, וביולי 2012, כאמור, זוכה אולמרט מהאישומים נגדו בפרשה.

"נזכרתי בהקלטות"

בראשית עדותה היום סיפרה זקן כיצד החלה להקליט את אולמרט בחשאי. "בחודש מאי הקלטתי את אולמרט במכשיר 'דיסק-און-קי או בטלפון. קיבלתי את מכשיר ההקלטה, והוא היה כמו צעצוע, התלהבתי".

לדבריה, "בבוקר הפגישה (הראשונה שהוקלטה במאי 2011 - ח'מ'), הנהג של אולמרט הביא לי מעטפה עם כסף, והייתי אמורה להיפגש איתו כדי לשמוע מה הוא מתכוון להגיד בעדות שלו בפרשת טלנסקי וראשונטורס שלא העדתי בה. הייתי מודאגת כי גם המשפחה, גם הציבור וגם העיתונאים אמרו לי שזה שאני שותקת, אומר שהתיק ייפול עליי. אנשים שאמרו לי שהכול יהיה בסדר, אפשר לספור על כף-יד אחת. רציתי שאולמרט יוכיח לי שהוא לא יפיל אותי, ולכן גם הקלטתי אותו".

לדברי זקן, "כשהגעתי ב-5 במארס 2014 לראשונה למשטרה, אחרי שאולמרט כתב כתב אישום נוראי כלפיי בסיכומים שהגיש במשפט הולילנד, לא זכרתי שהקלטתי את אולמרט, והמשטרה לא השתכנעה לעשות את העסקה (עסקת טיעון עם זקן - ח'מ'), כי לא הבאתי לה מספיק חומרים".

זקן העידה כי רק אחרי שחזרה הביתה מהמשטרה, שאל אותה בא-כוחה במשפט הולילנד, עו"ד עפר ברטל, אם אחרי כל השנים לא נשאר לה ולו תיעוד בודד מאולמרט, אפילו לא פתק.

"ואז", סיפרה זקן, "נדב, בני, אמר לי: 'אני הקלטתי את אולמרט'. ונזכרתי שגם לי יש הקלטות של שיחות שניהלתי עם אולמרט. כשישבנו בימי שישי, ואולמרט סיפר לי כל מיני דברים - לא רק על המשפט - שהוא רוצה להיות שוב ראש ממשלה ועוד דברים. זה סיפור הקלטות".

"כל הזמן דיבר על כסף"

בהמשך הדיון השמיע התובע, עו"ד אורי קורב, לזקן את קטעי הקלטות שהוגשו לבית המשפט ושאל את זקן על משמעות השיחות שניהלה עם אולמרט. בנוגע לקטע הראשון מהשיחה שנערכה במאי 2011 אמרה זקן: "השיחה התרחשה אחרי שקיבלתי כסף מאולמרט. אולמרט מימן את עורך הדין שלי במשפט טלנסקי, מיכה פטמן, כדי שאגונן עליו. הכספים שקיבלתי ממנו ושעליהם דיברנו בשיחה נועדו כדי שלא אעלה להעיד ולא יהיו יומנים (היומנים של זקן - ח'מ') והרבה דברים".

"למה בכלל אולמרט מעביר לך כסף?", שאל התובע. "הכסף הועבר לי על-ידי אהוד שלא אעלה להעיד בפרשות טלנסקי וראשונטורס", הבהירה זקן. "חלקו נועד לי וחלקו לסנגור שלי".

עוד העידה זקן כי "ערב קודם לחקירה שלי בפרשת טלנסקי, נחקר (עו"ד) אורי מסר. מסר רצה להודיע לי שחקרו אותו על מזומנים. מסר אמר את זה בדקה מחוץ לבית שלי וברח. אולמרט ידע שאני יודעת על הכספים ושהם מטלנסקי. כשזומנתי לחקירה בפרשה דאגתי מאוד כי בדיוק סיימתי את פרשת המינויים ברשות המסים (שבמסגרתה הורשעה זקן בהפרת אמונים. ח"מ) וחזרתי מעונש השעיה למשרד (משרד ראש הממשלה - ח'מ'). אולמרט אמר שלא אדאג ושהוא ידאג לי עד סוף חיי, ו'את צריכה לדאוג שאהיה בחוץ על מנת לדאוג לך'. הוא אמר שאנחנו המשפחה".

אולמרט דיבר עם זקן באותה פגישה, בין היתר, על כך שיעביר לה סכום של 125 אלף דולר. "ביקשתי שאולמרט ידאג לי ל-100 אלף דולר, ואני אדאג ל-100 אלף דולר נוספים לכיסוי שכר-הטרחה של מיכה פטמן", הסבירה זקן. "אני לא יודעת אם בסוף כל התשלום למיכה. אני לא זוכרת במדויק, אבל קיבלתי מאולמרט הרבה, סכומים חלק במזומן וחלק בצ'קים".

בקטע אחר שהוקלט נשמע אולמרט אומר לזקן: "כל מה שהבטחתי לך אני קיימתי, וזה לא קל. את לא יודעת כמה זה קשה לי. ברוך השם, הצלחתי. מעולם לא זנחתי בן אדם. היחידי שאני זונח זה את יוסי (יוסי אולמרט, אחיו - ח'מ'), שהמיט חרפה עליי ועל המשפחה".

לדברי זקן: "אולמרט דיבר כאן על כסף. הוא כל הזמן דיבר על כסף. כסף, כסף, כסף, כל הזמן כסף. עשה חשבונות על סכום כזה או אחר. ואני רק רציתי שידבר איתי על מה הוא הולך להגיד במשפט טלנסקי, רציתי שירגיע אותי, אין לי אף אחד, אני לבד וניזונה רק ממנו, והוא האלוהים שלי. אבל הוא רק דיבר על כסף. וכאמור, דאג לי בכסף, בתנאי שלא אעלה ואדבר".

בקטע נוסף נשמע אולמרט אומר לזקן כי "הוא ירצח אותך, ואת לא עולה על דוכן העדים, והוא יכול לקפוץ", כשהוא מתייחס לתובע בתיק, עו"ד אורי קורב.

בהמשך שב אולמרט ודיבר על כסף שיועבר לזקן. בהתייחס לכך אמר זקן בעדותה: "היה לאולמרט כל-כך חשוב להזכיר לי שהוא נותן לי כסף ושלא אשכח לרגע מאיפה הוא הגיע, עד שאמרתי לו באחת השיחות שהוא משפיל אותי. היה לו חשוב שלרגע לא אשכח שאני צריכה לבצע משהו בתמורה לכסף".

"מי זה - 'הוא ירצח אותך?'" שאל התובע בהיתתמות. "זה אתה", השיבה זקן. "הוא הזהיר אותי שלא כדאי לי לעמוד מול החקירה שלך".

זקן אישרה היום גם כי היא קיבלה מאולמרט תשלום של 30 אלף דולר כפיצוי על ההפרש בין השכר הגבוה שקיבלה בעבודתה אצלו בעיריית ירושלים לעומת המשכורת הנמוכה יותר שקיבלה בעבודתה תחתיו כשר התמ"ת.

"בשנה הראשונה זה היה 25 אלף דולר, בשנייה 30 אלף, זה היה מכספי טלנסקי וממקורות שאני לא יודעת. לקחתי את הכספים מאורי מסר בדולרים ובמזומן. אהוד הפחיד אותי על כך שקיבלתי כספים שתועדו ביומנים", העידה זקן.

באחת הפגישות שהוקלטו נשמעת זקן אומרת לאולמרט כי היא יכולה לומר במשטרה שהוא נתן לה כסף. בעדותה היום סיפרה זקן כי אולמרט איים עליה שלא תעשה כן, והפחיד אותה כי מדובר בכספים לא מדווחים. "אני יודעת שאני צריכה לדווח למישהו כשכל הכספים שלי אצל אורי מסר? מה אולמרט נותן לי להרגיש עבריינית? אתה הצעת לי את זה, מאיפה אתה מביא שוחד? שוחד על מה? לדווח למי ועל מה לדווח?", אמרה.

בהמשך פירשה זקן כי אולמרט אמר לה שהוא יעיד בבית המשפט כי הכספים שקיבל מטלנסקי נועדו לצרכים פוליטיים. "אבל אני יודעת שהכספים בקופה הסודית אצל אורי מסר נועדו לצרכים פרטיים שלי ושהשתמשתי בכספים בעיקר לדברים פרטיים סודיים שלי וגם לצרכים האישיים של אולמרט ושל בני המשפחה שלו", העידה זקן. "השתמשתי בכספי הקופה שהחזיק אורי מסר לקנות סיגרים, חליפות ודמי כיס לנסיעות לחו"ל של אהוד, של עליזה אשתו, גם שלי".

"הוא לא כל-כך חכם"

זקן סיפרה בעדותה גם על נסיבות הקלטת ההקלטה השנייה באוקטובר 2012, כאשר כבר הייתה במשא-ומתן לקראת עסקת טיעון עם הפרקליטות. "החלטתי לספר לאהוד לפני שאני חותמת. היה עליי לחץ גדול לחתום, יום-יום. אני ואהוד נפגשנו. הייתי מאוד נסערת, הבנתי שאני הולכת לבית סוהר, והסכמתי לזה. באתי לספר לאהוד... אמרתי לו שאני יכולה לעשות עסקה ולצאת בתקופת מאסר פחותה. 'היות ואין לי עם מי להתייעץ', אמרתי לו, 'אני באה להתייעץ איתך'.

"הקלטתי את השיחה הזאת, כי רציתי להשמיע אותה למשפחה שלי. הייתי מאוד נסערת. המשפחה שלי האמינה שאני עושה טעות כשאני מספרת את זה לאהוד. התחלתי להתארגן לקראת הכניסה לכלא. המשפחה שלי פחדה שאהוד ישכנע אותי לא לעשות את זה. הקלטתי בשבילם, אבל בסוף לא השמעתי את זה לאף אחד".

על הפגישה עצמה במלון הולידיי אין בירושלים ב-28 באוקטובר 2012, בה הקליטה את אולמרט בפעם השנייה, סיפרה זקן: "זה היה ערב פסח, הבאתי לו לחמניות כשרות לפסח שאפיתי פעם ראשונה, הוא לא אכל, אבל לא חשוב... הקופה הייתה כל הזמן פעילה, כי היה צריך כסף לתת לו לניעות לחו"ל, והיה צריך לפרוט צ'קים בחו"ל. הוא התעניין ושאל כל הזמן, ביקש דין וחשבון על הקופה. לכן ניהלתי רישום. בזמנו כשנזף בי, אמר לי: 'למה רשמת ביומן?', וכאן (בפגישה השנייה - ח'מ') הזכיר למה רשמתי במחשב? 'למה לא רשמת על פתק ושמת בתיק' - הרי הדבר הראשון שלקחו (החוקרים - ח'מ') זה התיק - אז כנראה הוא לא כל-כך חכם. לא שאני חכמה, אבל גם הוא לא כל-כך חכם".

הזיכוי ופתיחת התיק

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, מואשם בפרשת טלנסקי בביצוע עבירות של מירמה והפרת אמונים וקבלת דבר במירמה. לטענת הפרקליטות, בכהונתו כראש עיריית ירושלים וכשר התמ"ת, קיבל אולמרט באופן תדיר מאות אלפי דולרים במזומן מטלנסקי. לפי האישום, הכספים הוסתרו בקופה סודית במשרדו של מקורבו של אולמרט, עו"ד אורי מסר, כשבמקביל פעל ראש הממשלה לשעבר כדי לקדם את ענייניו העסקיים של טלנסקי.

בגלגול הקודם של משפט טלנסקי נמנעה זקן מלהעיד בתיק, וביולי 2012 זוכה אולמרט מהאישומים נגדו בפרשה. שופטי המחוזי, מוסיה ארד, משה סובל ויעקב צבן, קבעו כי אשמתו של אולמרט לא הוכחה מעבר לספק סביר וקיבלו את הסבריו של אולמרט הכספים שקיבל מטלנסקי התקבלו על-פי החוק לצורך מימון קמפיינים פוליטיים, ולא לצרכיו הפרטיים.

במאי 2014 הגישה פרקליטות המדינה בקשה לפתוח מחדש את התיק, ולהגיש לבית המשפט שתי קלטות חדשות, בהן קליטה זקן את אולמרט והמפלילות לדעת הפרקליטות את ראש הממשלה לשעבר בפרשת טלנסקי. לצד הגשת שתי הקלטות, ביקשה הפרקליטות להגיש באמצעות עדותה של שולה זקן, גם את "יומני שולה", ולהעיד את זקן במחוזי על אותן ראיות חדשות.

בשתי הקלטות נשמעים אולמרט וזקן משוחחים ביניהם, בהקשר הרלוונטי לתיק טלנסקי. לפי הפרקליטות, השיח הזה, יחד עם הרישומים ביומניה של זקן - מתירים באופן ברור את הספק שהטריד את בית המשפט המחוזי בירושלים - ספק שעומד בשורש זיכויו של אולמרט.

לדברי הפרקליטות, מהקלטות עולה כי אולמרט הניע את זקן מלהעיד נגדו, וכי הוא נקט בשני אמצעים בהקשר זה: הוא דאג לשלם לזקן סכומי כסף נכבדים ביותר, בין השאר, ובעיקר, כדי לכסות את הוצאות משפטה; ובה-בעת הוא דיבר על לבה שלא תעלה לדוכן העדים, תוך שהסביר לה כי אם תעשה כן - תשמש עדותה גם לחובתה.

"ניסיונות השפעה לכאורה"

באוגוסט האחרון קיבל העליון את בקשת הפרקליטות וקבע כי התיק יוחזר לבית המשפט המחוזי בירושלים לשם שמיעת עדותה של זקן בנוגע לחלקים הרלוונטיים בהקלטות וביומנים, וכי היא תישאל עליהם בלבד. לאחר שמיעת עדותה של זקן ועדות אולמרט בנוגע אליה, יקבע בית המשפט המחוזי אם להשאיר את זיכויו של אולמרט על כנו או להרשיעו.

שופטי העליון ציינו כי מדובר בהחלטה נדירה, אך הסבירו כי הם מצאו לנכון לקבל אותה "נוכח טיב החומרים", וחשיבות ששופטי המחוזי ייחשפו אליהם. "נראה לכאורה כי נעשו ניסיונות על-ידי אולמרט להשפיע על זקן שלא תעיד במשפט", כתבו השופטים.

עם זאת, השופטים ציינו כי העליון לא מביע כל עמדה לגבי ההחלטה שיקבל המחוזי נוכח הראיות החדשות, וכי קביעתם הינה רק לעניין גביית הראיות מחדש.

זקן נגד אולמרט: ההקלטות נחשפות

בתחילת מארס 2014, נאשמת מספר 9 בתיק הולילנד, שולה זקן, התחילה להבין כי חבל התביעה הולך ומתהדק סביב צווארה. זקן, ראש לשכתו לשעבר של אהוד אולמרט, עמדה לדין בגין קבלת שוחד של מאות אלפי שקלים וטובות הנאה נוספות מעד המדינה המנוח, שמואל דכנר, והייתה זו הפעם השלישית שבה עמדה לדין פלילי בשנים האחרונות.

בשתי הפעמים הקודמות (משפט המינויים ברשות המסים ומשפט טלנסקי) היא הורשעה, אך נגזרו עליה עונשים קלים יחסית.

זקן ידעה שהרשעה במשפט הולילנד תסתיים אחרת, ושהיא צפויה ללכת לכלא לשנים ארוכות. בתוך כך, ועל רקע המשפט, התגלע קרע בין זקן לבין פטרונה, ראש הממשלה לשעבר. זקן חשה שאולמרט מקריב אותה כדי לצאת זכאי.

הסוף מוכר וידוע: זקן החליטה לחתום על הסדר טיעון עם המדינה בתיק הולילנד תמורת עונש מופחת של 11 חודשי מאסר בלבד. בתמורה היא מסרה לפרקליטות האזנות סתר שונות שביצעה לאולמרט לאורך השנים.

שתיים מהקלטות האלה הביאו היום לחידוש משפטו של אולמרט בפרשת טלנסקי, תיק בו זוכה ביולי 2012. זאת, לאחר שבית המשפט העליון נענה לבקשת המדינה והחזיר את התיק למחוזי, כדי שיגבה את הראיות החדשות של זקן.

המדובר בשתי הקלטות שביצעה זקן בחשאי לאולמרט במהלך פגישות שנערכו בין השניים במלון בירושלים ב-20 במאי 2011 ובאוקטובר 2012.

לטענת הפרקליטות, תוכן השיחות הללו - יחד עם הרישומים ביומניה של זקן - מתירים באופן ברור את הספק שהטריד את המחוזי ושעמד בשורש זיכויו של אולמרט בפרשת טלנסקי.

אולמרט זוכה מהאישום כי בעת שכיהן כראש העיר ירושלים וכשר התמ"ת, הוא קיבל מטלנסקי מאות אלפי דולרים שלא כדין, חלקם במעטפות ובמזומן. שופטי המחוזי, מוסיה ארד, משה סובל ויעקב צבן, קבעו כי אשמתו של אולמרט לא הוכחה מעבר לספק סביר. הם קיבלו את הסבריו לפיהם הכספים שקיבל מטלנסקי התקבלו לפי החוק לצורך מימון קמפיינים פוליטיים, ולא לצרכיו הפרטיים.

המדינה סבורה כי הראיות החדשות יסייעו לה לשכנע את שופטי המחוזי כי אולמרט השתמש בכספים לצרכים פרטיים, ולפיכך יש להרשיעו.

עד כה היה תוכן הקלטות אסור לפרסום. תמלילי הקלטות הגיעו לידי "גלובס". היום, עם חידוש משפט אולמרט ועלייתה של זקן לדוכן העדים, הותר לראשונה לפרסמם.

קלטת ראשונה מ-20.5.2011

אולמרט וזקן נפגשים במלון הולידיי אין בירושלים, וזקן מקליטה את השיחה בחשאי.

קטע 1

ש: מה יש שם?

א: יש שמה.

ש: אני לא אתחיל לספור כי בתוך אה... בתוך חבילה היה את זה, המוזמן (אמור להיות המזומן - ח'מ').

א: היו שני מזומנים.

ש: אה, לא פתחתי.

א: זה עשרים וחמישה אלף, זה עשרים וחמישה אלף. בשקלים.

ש: אוקיי.

א: והיה עוד עשרים אלף דולר בדולרים.

ש: אז ארבעים וחמש?

א: כן.

ש: ארבעים חמש.

א: השבוע, בעזרת השם, אני צריך לקבל 125, שאני אעביר חלק במזומן. אני מקווה, לא השבוע זה, שישי שבוע הבא, וזה, את תחליטי כמה שאת נותנת להוא (מיכה פטמן סנגורה של זקן - ח'מ').

ש: בסדר.

הסבר:

לגישת הפרקליטות, השיחה שנערכת בעיצומו של משפט טלנסקי ואחרי שהסתיים שלב החקירה בפרשת הולילנד, מוכיח כי אולמרט נתן לזקן כסף כדי לקנות את שתיקתה בתיק טלנסקי. לגישת אולמרט, הוא לא הסתיר מעולם שעזר לזקן, והטענה שתמורת הסיוע הוא קיבל משהו - אינה נכונה.

קטע 2

ש: לא משנה ו... מה? הם רצו שאני אגיד שנתתי לך את הכסף, זה מה שעניין אותם, אוקיי? למה, למה הפקדתי ומשכתי את הכסף.

א: היית צריכה להגיד כי הבטחת לו את זה לפי בקשה, שהוא, יח.. בי... ביקש ממך שיעשה לך טובה, תעשו לו טובה כי הוא צריך כסף מזומן.

ש: בסדר, אתה מבין.

א: אתם אמרתם...

ש: קשה קצת לפעמים לשקר ככה.

הסבר:

אולמרט וזקן מדברים על חקירת פרשת הולילנד. במשפט הולילנד אולמרט הורשע, בין היתר, בקבלת שוחד בסך 60 אלף שקל באמצעות זקן, וזקן שינתה גרסאות גם בחקירה וגם במשפט בנוגע לסכום הזה וקבלתו. בשלב זה בהקלטה הם מדברים על החקירה בפרשת הולילנד. הקטע הזה רלוונטי לחקירה כי אולמרט ניסה לשבש מהלכי חקירת משפט הולילנד, אך ספק אם הוא רלוונטי למשפט טלנסקי.

קטע 3

א: בכל מה שהבטחתי לך, אני קיימתי ומקיים.

ש: נכון.

א: וזה לא קל לי, אני לא יכול להגיד לך כמה זה לא קל. את לא יודעת כמה שזה קשה לי, זה לא קל, ברוך השם. עכשיו אני חושב שהצלחתי עם מישהו - הוא ייתן לי 125 במזומן. 175, את זוכרת? 45 ועוד 125, זה 170 (לא ברור). אחרי זה נראה מה יהיה.

אבל לעולם, הרי את יודעת שאותך, שאת היית כמו בת שלי 35 שנה. כל כלב מהרחוב, עוד מעולם לא זנחתי בן-אדם. אחד, תראי אחד מישהו שהיה איתי אי-פעם, שאני הייתי אפילו מחויב לו, שזנחתי אותו. את יודעת את מי אני זונח - היחידי - את יוסי (אחיו של אולמרט - ח'מ'). כי הוא המיט חרפה עליי ועל המשפחה ועל המשפחה שלו והילדות שלו.

ש: טוב, בוא, בוא... בוא תדבר איתי.

הסבר:

הפרקליטות טוענת כי גם השיחה הזו מעידה על העברות הכספים מאולמרט לזקן, שבזכותם היא שתקה במשפט טלנסקי ולא העידה בו. לגרסת אולמרט, זקן בסך-הכול "בוכה לו" שאין לה כסף, והוא מבטיח לעזור לה, אבל הוא אינו מבקש בתמורה דבר.

יצוין כי האמירות של אולמרט על יחסו לאחיו, יוסי אולמרט, בהקלטה זו עשויות לסייע לו דווקא בערעור שהגיש על הרשעתו במשפט הולילנד, שם הוא טען לאורך כל הדרך שלא סייע לאחיו, אך הורשע בלקיחת שוחד בסך חצי מיליון שקל בגין הסיוע בסך חצי מיליון שקל שיוסי קיבל משמואל דכנר.

קטע 4

א: הנקודה הזאת היא כזו: אלף, כל מה שאני הבטחתי אני מקיים; בית, כשזה יירד מראשך, זה לא קורה ביום אחד, זה לוקח זמן.

ש: (לא ברור).

א: בסדר, אז עכשיו אה... את החמישים אלף הדולרים לא יודע, תחזיקי אצלך את הדולרים, תני לו (למיכה פטמן, בא-כוחה של זקן - ח'מ') השקלים. תחכי שבוע, יכול להיות שהשבוע הזה אני אקבל את הסכום הגדול ואז אני אתן לך. אני לא, אה...

ש: אוקיי.

א:... אני אומר לך רק דבר אחד: אני וידיד שלי (צריך להיות "בעדות שלי במשפט טלנסקי" - ח'מ') הולך לעשות לך את החיים מאוד קלים ומעבר לזה תשקלי מה את עושה. אני אומר לך, אני מאוד פוחד שאת תעלי על דוכן העדים, לא בגללי, בגללך, כי את לא תהיי בנויה להאמין בזה, הוא ירצח אותך (אולמרט מתכוון לתובע, עו"ד אורי קורב - ח'מ')

ש: אני יודעת.

א: הוא ירצח אותך, ואת תפלילי את עצמך על דוכן העדים, זה מה שמטריד אותי, אני אגיד לך מה: הוא יגיד לך דבר פשוט מאוד, את יודעת מה? היומנים שכתבת, אה... כתוב ביומנים, אוקיי לא יודע איזה יום, יכול להיות שהתבלבלו. את כתבת את זה, מישהו כתב לך את זה ביומן, ובסוף את תצטרכי להודות שאת כתבת את זה, אז הוא יגיד מה זה 'אני לוקחת לעצמי 35 אלף דולר', אז הוא יגיד 'את לקחת לעצמך 35 אלף דולר', עכשיו מה הבעיה? את לא עולה על דוכן העדים, הוא יכול לקפוץ ולעשות ריקודים באוויר, הוא לא יכול להרשיע אותך, את זה הוא לא יכול להציג, את היומנים האלה.

ש: אבל מה אני אומרת? אני לא יכולה להגיד שקיבלתי ממך כסף, ואתה החלטת לתת לי כסף.

א: את יכולה להפיל עליי הכול, זה בסדר.

ש: לא, רגע, סליחה, מה הוא יכול להגיד לי?

א: סליחה, דיווחת על זה למישהו?

ש: לא.

א: זה כסף, מי, מה זה, הכנסה, מתנה, 30 אלף דולר, מה זה? מה זה? זה שוחד? מה זה?

ש: זה... רצה לעזור לי.

א: שולה, שולה מה זה, מה? מה? איזה כסף זה? הרי אני אומר שזה תרומות פוליטיות, אז מה?

ש: זה אחד באחד...

א: מה?

ש: אחד באחד. אז הכול שרשרת של (לא ברור) כסף מאחד בשני.

א: לכן אני אומר איפה שעכשיו, כל זה נובע מ.. מהנייר הזה (היומנים של זקן - ח'מ'). אם את לא מופיעה, לא יכולים להגיש את הנייר, לא יכולים לשאול על הנייר, הם לא יכולים לקבוע ממצא עובדתי על הנייר, מה הם יכתבו על הנייר?

הסבר:

לגרסת הפרקליטות, הקטע הזה מוכיח כי אולמרט הניא את זקן מלהעיד במשפט. לגרסת אולמרט, בשיחה זו הוא בסך-הכול המליץ לזקן: 'אם את שואלת אותי, אל תעידי על עצמך, כי התובע אורי קורב "יעשה ממך מטעמים".

קטע 5

א: את דאגת לאנשים, ופתחת את הדלת לאנשים ועזרת לאנשים ולא היססת לפעול כדי לעזור למישהו שהיה נזקק לכל הדברים האלה וכולי... בואי נצא מנקודת הנחה, בעדות את יושבת, את אומרת: 'אולמרט, אני אף פעם לא סיפרתי לו שדכנר נתן לי כסף, וזה לא עניין, והעברתי את הכול לאורי מסר, ... מהאלפים הבודדים שהוא נתן, צריך גם להגיד שזהו יש לכם (הכוונה: זה מה שיש לכם - ח'מ'), אתם אומרים שהוא נתן יותר, תראו לי בבקשה, תראו'.

הסבר:

כל הקטע הזה שייך כנראה לחקירת הולילנד ולסוגיית השיבוש ואינו רלוונטי לתיק טלנסקי. השניים מדברים על החקירה ואולמרט אומר לזקן מה להגיד. בשלב זה מותר היה להם לדבר על החקירה שהסתיימה.

קטע 6

א: אבל, אבל, כדי לנהוג בחוכמה אני דורש ממך גם לנהוג בחוכמה ולהבין מה המשקולות פה, איפה מוטל עיקר העומס, שאני לא מבקש ממך שתודי בשום דבר. אני מבקש ממך שתעשי משהו שעשית כבר. אבל את צריכה להבין דבר אחד, ברגע שייצא ממך שאני נתתי לך הוראה, אה... כסף מזומן, אני נתתי לך השלושים אלף דולר, אני (לא ברור) נתתי לך שלושים אלף דולר או ברגע שייצא שאני... ידעתי ממך שדכנר נותן תרומה, מה פירושו של דבר? שאני שותף לשוחד, זה הכול. אם את קיבלת בידך ולא סיפרת לי איזה עבירה את עשית? אבל ברגע שאני ידעתי, נגמר הסיפור, זה כל מה שהם רוצים, את צריכה להבין את זה.

לכן, אני אומר לך הכי נכון לא לעלות על דוכן העדים. את לא יודעת שולה, את לא תעמדי בזה. אני מקווה שעם כל הניסיון שלי והכוח הפנימי שלי והמעמד שלי, אני אעשה את זה טוב.

קטע 7

א: את צריכה להבין דבר אחד, כשאת אומרת: 'אני לא אמרתי לאהוד, הוא לא היה מעורבב בזה, אני פעלתי בתום לב, חשבתי שזה מה שאני צריכה לעשות, הוא לא אמר לי ולא ידע', את לא מזיקה לעצמך דבר. את אומרת דבר אחר, אין כוח בעולם שיגרום לכך.

ש: הלוואי, ואז הם יגידו: 'את, את לא יודעת שאת עושה עבירות פליליות?'

א: איזה? איזה עבירה פלילית, איזה בדיוק עבירה פלילית עשיתי? טלנסקי העביר תרומות מ... פוליטיות מחוץ לארץ. מה זה, הוא העביר מהכסף שלו, הוא העביר מתרומות מאנשים מחוץ לארץ, ואני העברתי את זה לאורי מסר. עכשיו, אורי שם את זה בכספת הפרטית שלו, אני ידעתי? הוא אמר לי שהוא משאיר את זה בכספת?

הסבר:

לגרסת הפרקליטות, גם קטע זה מעיד על האופן שבו ניסה אולמרט לשכנע את זקן לתאם עמה עדות. לגרסת אולמרט, הוא בסך-הכול חוזר כאן בפני זקן על הגרסה שהתקבלה במשפט טלנסקי כי מדובר היה בתרומות פוליטיות.

קטע 8

א: יש דברים שבלי קשר אליי, זה מסבך אותך עם עצמך, ולכן יהיה לך קשה מאוד. היא, את, לא תוכלי להתחמק מהניירת הזאת (מדבר בלחש) הניירת הזאת (היומנים שניהלה זקן - ח'מ') זה ממה התחיל כל העניין? טלנסקי, 72 אלף, מאיפה הם ידעו בכלל את השם הזה. הכול ברור? אני צריך לחתום לך או לא? הכול בסדר? (ככל-הנראה הכוונה למלצר בלובי של המלון - ח'מ').

קלטת שנייה מ-28.10.2012

אולמרט וזקן נפגשים בעיצומו של משפט הולילנד במלון הולידיי אין בירושלים, וזקן מקליטה את השיחה בחשאי.

קטע 9

א: מה הם יגידו ומה עם הכספים... את אומרת... את היה לך כיוון בזמנו, אני לא יודע אם ה... אני כבר לא זוכר...

ש: אין בעיה, דבר, דבר.

א: זהו, אני מדבר, אני שואל אותך, היה לך כיוון שהוא 60 אלף שקל או 100 אלף שקל שהפקדת אצל ה(לא ברור) שלך, אז לאחר מכם פרטת את הכסף והחזרת לו את הכסף. אלה חד-משמעית זה מופיע ב...

ש: פרטתי את הכסף ונתתי לאחרים, כן והם כיוונו אליך כל הזמן.

א: מה?

ש: הם כיוונו אליך כל הזמן.

א: את לא אמרת להם שנתתי.

ש: אהוד, אתה לא מקשיב לי, שנייה.

א: סליחה, אני אומר...

ש: אני לא אמרתי...

א: אני מבין שעל האחרים את לא אמרת להם שנתת לי.

ש: לא אמרתי, אתה צודק, אז אני אחזור על זה, הם לחצו ולחצו ולחצו, כן, כי הם רצו אותך ואני אמרתי: 'אני לא זוכרת, נתתי לאחרים, אוקיי', זה הקטע שאתה...

א: לפי דעתי...

ש: לא אמרתי שהחזרתי, אלא אתה רצית שאני אגיד ולא עמדתי בזה, לא עמדתי בזה, זה הייתה טעות, אתה אמרת לי להגיד את זה כשדיברת איתו... לחוץ לארץ. אמרת לי 'תשמעי, תגידי ש...' הוא, פרטת לו והחזרת לי. אני לא אה... לא יכולתי לשקר, כי זה לא, לא היה האמת. אורי (מסר - ח'מ') יכול לשקר במצח נחושה, אין לו שום בעיה לשקר, לי יש בעיה לשקר.

א: היה לך קשר איתו, היה לך קשר איתו?

ש: מה, עם מי?

א: עם אורי?

ש: על אורי? לא דיברתי על אורי עכשיו ברגע זה, דיברתי על דכנר, אתה מבין? א: מי? אה.. חשבתי שאת אומרת אורי...

קטע 10

א: תסתכלי, מה עם החיים שלי, תראי את ההרשעה המטומטמת הזו. מי יודע כמוך שבחיים שלי לא קיבלתי אגורה אחת מאורי מסר... על מה? על מו? על מי, על מו...

ש: לא משנה, כן אבל נענשתי על זה שהיא אומרת לא הייתה לי טובת הנאה וזה, ואומרת את כל הדברים האלה. נגררתי למשפט לא שלי, זה פה שם, ובגלל שלא העדתי, היא האשימה אותי, אז מה יצא לי מזה?

א: שולה לא העדת בעניין ש... וזיכו אותך אבל בזה ש... הכל התחיל במחברות שלך.

ש: נו אז מה?

א: במחברות שלך את כותבת: 'קיבלתי, לקחתי 50 אלף', מה היה שם?

ש: נו אז, נו אז מה יכולתי, היו שואלים אותי מה זה? מה יכולתי להגיד? מה הייתי צריכה להגיד... שבאתי לעבוד ושאהוד רצה לקחת אותי ושהמשכורת שלי לא הייתה טובה, אז הוא הציע לי 30 אלף דולר... נכון...

א: את ביקשת ממני, אני לא הצעתי.

ש: מה פתאום, אתה הצעת לי אהוד. על מה אתה מדבר? ישבנו במצודת דוד, הבאתי לך לחמניות של פסח, אמרת לי 'מה שמדאיג אותך זה זה? אני אדאג לך שיהיה לך שנה', ואז חילקת לי את הסכום, כמה זה יוצא לחודש, חיברת את זה במשכורת שלי, ויצאה משכורת שמצאה חן בעיניי.

א: לא רוצה להתווכח איתך.

ש: תגיד אתה נורמלי? לא אמרתי לך את זה.

א: את הצעת את זה, ואני הסכמתי לזה. אני לא מתווכח על זה, אני רק לא זוכר שאי פעם אמרתי לך לכתוב את זה במחשב שלך.

ש: בזה אתה צודק, בסדר.

א: בסדר, אבל זה הכל התחיל מזה.

ש: בסדר... אתה מדבר על זה, אז אני אתן לך תשובה, אני רשמתי את זה כי כל הזמן הייתי צריכה לתת לך דין וחשבון.

א: סליחה... סליחה... לא היית צריכה לתת לי שום דין וחשבון.

ש: אבל אתה שאלת אותי כמה פעמים, שאלת אותי.

א: במחשב, במחשב.

ש: לא, לא במחשב. אתה אומר בתיק, הייתי שמה.

א: מה?

ש: אתה יודע שהם באו אליי הביתה והם לקחו לי ישר את התיק.

א: סליחה, סליחה, תקשיבי, תכתבי את זה בפתק ותכניסי את זה.

ש: בסדר נו, בסדר, בדיוק על הדברים האלה זה...

א: בסדר, אני אומר לך פעם אחת תשמעי, את לחוצה עכשיו. אם תעשי עסקת טיעון, אני אומר לך, אם תעשי עסקת טיעון - עסקת טיעון זה לא יהיה לא על רבע ולא על עשירית - זה יהיה על הכול - פירושו של דבר שאת אומרת 'אני קיבלתי כספים בשביל אהוד אולמרט', זה הכול, על כל מה שמשתמע מכך. אם את לא רוצה לעשות את זה, אז הדרך האלטרנטיבית היא, עם כל הכבוד, לא דרך כסף, לא ללחוץ עלייך עם כסף. אנחנו עכשיו נסדר עם אודי (כנראה אורי, אחד התורמים - ח'מ') ועם עוד מישהו.

הסבר:

הקטע הזה בשיחה בין אולמרט לזקן הוא חשוב מאוד עבור הפרקליטות. לטענתה, השיחה הזו מהווה הוכחה לכך שאולמרט עשה שימוש פרטי בכספים שהוחזקו בקופה הסודית על-ידי אורי מסר, שכן הוא וזקן מדברים במהלכה על 30 אלף דולר שהועברו כתוספת לשכרה של זקן. אולמרט יטען מנגד כי מדובר היה בכסף שזקן קיבלה בגין העבודה שביצעה עבורו במסגרת הקמפיינים הפוליטיים.

החלק השני של השיחה נוגע למשפט פרשת הולילנד ולחשד כי אולמרט שיבש את החקירה.

קטע 11

א: אז אני אומר, לפי דעתי עכשיו שתגיד איך שלוש שנים, מה זה? עזרת לאנשים, נתת לאנשים תרומות וזה, נניח שסיפרת לי, שאת סיפרת לי, שזה סיפור נכון, שהייתה איזושהי משפחה שהייתה מטפלת במשפחות במצוקה, הייתה משפחה ששולה טיפלה בהם ושהייתה זקוקה לכסף, ואת אמרת, ודכנר הסכים לעזור לה ואז אמרתי לו: 'יפה מאוד'.

ש: אני חושבת שגם אני אמרתי.

א: מה?

ש: גם אני אמרתי משהו.

א: יפה מאוד, כי הכספים האלה סיוע לכל מיני משפחות במצוקה, שזה, לכן לא היססת להכניס את זה מלכתחילה לחשבון שלך, כי לא היה לך מה להסתיר, וזה מה שנתת לאנשים. זה מה שנראה לי מתקבל על הדעת, סביר, וכו' וכו'.

ההגנה של אולמרט: "סיפורי מעשיות של זקן. היא ניסתה להפיל את אולמרט בפח ולמשוך אותו בלשון"

מצוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נמסר בתגובה לפרסום התמלולים של הקלטות של שולה זקן: "זקן רקחה את עדותה כדי למלט עצמה מהעונש הכבד שהיה צפוי לה על מעשיה. במקום לקבל 5 שנות מאסר על השוחד בו הודתה, היא קיבלה עונש קל ומופחת של מספר חודשים בלבד. ולכן, בעדותה היום, כחלק מהעסקה עם הפרקליטות, מספרת זקן את סיפורי המעשיות, שלהם היא יודעת מצפה הפרקליטות בתמורה. כבר ראינו לא פעם איך עדות שנמסרת בחקירה ראשית מתהפכת לגמרי בחקירה הנגדית, ולכן אנחנו ממליצים לחכות בסבלנות.

"באופן מניפולטיבי, שולה זקן יוזמת ומקליטה במשך שנים את הפגישות שלה עם אולמרט בניסיון להפילו בפח, להניח מילים בפיו ולמשוך אותו בלשון. לא מדובר בשיחות תמימות אלא במניפולציות מוקלטות, שזקן מוסרת כעת באופן סלקטיבי.

"כחלק מהמניפולציה, זקן היא זאת שמעלה במכוון בכל שיחה מיוזמתה את מצבה הכלכלי הקשה כביכול. שוב ושוב היא מספרת לאולמרט על המצוקה הכלכלית הקשה שהיא ומשפחתה חווים, ומפעילה עליו לחץ שיסייע לה ולמשפחתה לנוכח האפשרות הסבירה שהיא הולכת לכלא בשל מעשיה.

"ואכן, אולמרט, כחבר אמיתי, שלא היה מודע למניפולציות ששולה מפעילה עליו, לא מפנה לה עורף ואף מבקש ממכריו שיסייעו לה. עתה עושה זקן שימוש מחפיר בעזרה שקיבלה מאולמרט, ויחד עם הפרקליטות מנסה לעשות בכך שימוש כנגדו".

הליכים בלתי נגמרים ועונש של 6 שנות מאסר

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, עומד כיום במרכזן של 4 פרשות שונות. בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדש, כאמור, משפט טלנסקי (מעטפות הכסף), שבו הוא עומד לדין מחדש בגין הפרת אמונים וקבלת דבר במירמה, לאחר שכבר זוכה בתיק זה ביולי 2012. זאת, בעקבות הראיות החדשות בתיק שהגישה ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן.

בבית המשפט העליון נדון ערעורו של אולמרט על הרשעתו בלקיחת שוחד של יותר מחצי מיליון שקל במשפט הולילנד ועל העונש של 6 שנות מאסר שהוטל עליו בגין הרשעתו זו.

במקביל, אולמרט חשוד בכך ששיבש את הליכי המשפט פרשת הולילנד והדיח עד בפרשות טלנסקי, ראשונטורס והולילנד. לדברי המשטרה, חקירתה העלתה כי בשנים האחרונות - במהלך חקירת אולמרט וזקן והעמדתם לדין במסגרת 3 הפרשיות האמורות - פעל אולמרט כדי שזקן לא תעיד נגדו. בקרוב צפויה הפרקליטות להחליט אם להגיש כתב אישום נגד אולמרט בגין חשדות אלה.

בנוסף, המדינה מערערת על זיכויו של אולמרט בבית המשפט המחוזי בירושלים מהאישומים בפרשת ראשונטורס, לפיהם הוא קיבל שלא כדין מימון כפול ומשולש לנסיעותיו לחו"ל.

זקן עצמה הורשעה ביולי 2012 בקבלת דבר במירמה ללא נסיבות מחמירות ובמירמה והפרת אמונים בפרשת ראשונטורס. היא זוכתה מהעבירות שיוחסו לה בפרשת טלנסקי ובפרשת האזנות הסתר שביצעה לכאורה לאולמרט וכן מעבירה של רישום כוזב במסמכי תאגיד בפרשת ראשונטורס.