פרץ התפטר מהממשלה - והתעמת עם נתניהו בישיבה

(עדכון) - פרץ לנתניהו: תפקידו של ראש הממשלה להתעלות מעל ההתלהמות וצרכים פוליטיים" ■ נתניהו השיב לו: "אצלכם היוזמה היחידה היא לקפוץ מהצוק ולהתקפל"

עמיר פרץ / צילום: איל יצהר
עמיר פרץ / צילום: איל יצהר

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ הודיע כי הוא מניח את מכתב ההתפטרות. הבוקר קיים פרץ פגישה עם יור מפלגתו ציפי לבני, והודיע לה כי עוד היום יגיש את התפטרותו. השרה לבני הודיעה כי היא מכבדת אותו ואת החלטתו וכי ימשיכו לפעול במשותף במסגרת התנועה.

במהלך ישיבת הממשלה התעמת פרץ עם נתניהו. "במקום לנווט ולמצוא פתרונות אתה מחפש אשמים", אמר פרץ לנתניהו. "תפקידו של ראש הממשלה להתעלות מעל ההתלהמות וצרכים פוליטיים ולגלות אחריות כלפי אזרחי שראל".

בנוסף אמר פרץ לנתניהו כי "לא יתכן שהשיטה שבה אנשים עם ראייה לאומית ובינלאומית רחבה שרואים גם את הפיתרון המדיני כחלק מרכזי במאמץ יואשמו כמתקפלים בפני הטרור".

פרץ המשיך: "אני נהלתי מלחמה בנחישות מול הטרור, לא פחות ממך גם מול חיזבאללה וגם מול החמאס והאמנתי וקידמתי תהליך מדיני כחלק מתפיסת ביטחון כוללת של מדינת ישראל".

נתניהו השיב לפרץ, שהקדים את התפטרותו לפני שראש הממשלה הספיק לפטרו: "אם לא פינית לא עשית. אצלכם היוזמה היחידה היא לקפוץ מהצוק ולהתקפל, תפקידו של מנהיג הוא לראות את המציאות ולאחד כוחות מולה".

לדברי נתניהו, "אנחנו נתונים בעיצומו של מסע הסתה איסלמיסטי ברמה העולמית של האיסלם הקיצוני ששולל לא רק את זכויותינו בירושלים ובהר הבית, אלא גם את זכות הקיום שלנו כעם וכבודדים. כל אחד מבין את זה, רואים את זה ברחבי המזרח התיכון עם מדינות שמתפוררות ונופלות בידי האיסלאם הקיצוני שלא משאיר מקום לקיומה של מדינת ישראל. לצערנו מי ששותף לזה זו הרשות הפלשתינית ברשות אבו מאזן ואנו שומעים את זה מראשי מדינות ערביים שלא נשרפו עדיין בבערה הזו. מי שאמור להתאחד כנגד זה הם שרי הממשלה. אבו מאזן בורח מכל הסכם, הוא בוחר ללכת לכיוון הזה".

נתניהו סיים את דבריו ופנה לפרץ: "אני מודה לך על שהבנת שמקומך לא סביב שולחן הממשלה".

ח"כ שלי יחימוביץ' בירכה את השר עמיר פרץ על התפטרותו: "זהו המעשה המדויק והנכון, במיוחד ערב תקציב שהוא תקציב גזירות קשה לציבור, ונוכח חוסר התקווה המדיני. מלכתחילה שגתה לבני כאשר חברה לנתניהו והעניקה לגיטימציה למדיניותו השגויה. וככלל, ראוי שפוליטיקאים יהיו במקום שאליו הם מחוייבים ערכית ואידאולוגית, ולא יחפשו באובססיביות תירוצים להיות חלק מהשלטון בכל מקרה ובכל מחיר".