מייסד קופיקס יפתח סופרמרקט וימכור הכול ב-5 שקלים

אבי כץ: אפתח את "סופר קופיקס" הראשון באפריל 2015 ■ הרשת תמכור 600 מוצרי מזון וצריכה במחיר אחיד של 5 שקלים ■ כץ: "הקרקע בשלה למהפכה"

אבי כץ / צילום: תמר מצפי
אבי כץ / צילום: תמר מצפי

אחרי שהרעיד את שוק הקפה עם מכירת קפה וכריכים ב-5 שקלים, יזם קופיקס, אבי כץ, יקים בקרוב רשת סופרמרקטים שתציע את מוצרי המזון באותו המחיר בדיוק.

לדברי כץ, הסניף הראשון ייפתח בחודש אפריל 2015, כשהתוכנית היא להקים בשלב הראשון 20 סניפים תחת השם "סופר קופיקס". כל 5 הסניפים הראשונים ייפתחו בתל-אביב.

כץ אומר כי הרשת תיקח את 600 מוצרי המזון והצריכה המובילים, וכל אחד מהם יימכר במחיר אחיד של 5 שקלים. מחצית מהמוצרים ברשת יהיו מוצרי מזון הכוללים מוצרי יסוד - בשר, חלב, שימורים, ירקות, פירות ועוד. 30% מהמוצרים יהיו מוצרי ניקיון, טואלטיקה וקוסמטיקה; ו-20% יהיו מוצרי נון-פוד שיכללו כלי בית בסיסיים וכו'.

לדברי כץ, "אנו מרגישים שהקרקע בשלה למהפכה שתהפוך את הקיטורים לכוח קנייה... אני רוצה להסב את מחאת יוקר המחיה הווירטואלית לפסים מעשיים. העני חייב לקנות בזול, העשיר אוהב לקנות בזול.

"הפוטנציאל בישראל הוא 100-200 חנויות שיגלגלו בין 800 מיליון שקל ל-1.5 מיליארד שקל בשנה. קהל היעד הוא צרכנים צעירים שייצרו לעצם חיסכון בעצם הרכישה הממוקדת של הכמויות הקטנות המספיקות לצרכיהם. מודל זה יקטין את הפחת ברשת".

הרעיון הוא להקים סניפים קטנים, בגודל של 150-400 מ"ר, שיפעלו כסופר שכונתי במרכזי הערים ובשכונות גדולות. מיקומי הסניפים טרם נקבע.

בכל מקרה, לא מדובר בסופרמרקט שיציע את כל מגוון המוצרים, וכבר כעת ברור כי המגוון ישתנה בהתאם להסכמי הסחר עם יצרנים וספקים, שלדברי כץ יירתמו למהלך ויציעו מוצרים במחירים אטרקטיביים והוגנים ללא פערי תיווך מיותרים.

עם זאת, הרשת החדשה מתחייבת לכלול את מרבית הקטגוריות להן זקוק משק-הבית.

קופיקס
 קופיקס