חוק "ישראל היום" אושר בקריאה טרומית; נתניהו: "בושה"

ההצעה עברה ברוב של 43 תומכים - צפו ברשימת הח"כים שתמכו ■ הערכות: החוק, שנועד למנוע את הפצתו החינמית של "ישראל היום", ייפול בוועדות הכנסת בהמשך ■ "ישראל היום": "החוק נקמני ולא חוקתי, נמשיך להיאבק"

הכנסת הצביעה היום (ד') בצהריים בקריאה טרומית בעד החוק להפסקת חלוקתו של העיתון "ישראל היום" בחינם. ההצעה עברה ברוב של 43 תומכים מכל סיעות הבית ו-23 מתנגדים. 9 נמנעו, בהם גם חברים במפלגתו של ח"כ איתן כבל, מציע ההצעה, כמו ח"כ שלי יחימוביץ'.

עם זאת, ההערכה במערכת הפוליטית היא כי החוק ייפול בוועדות הכנסת בהמשך.

"לא אנחנו הפסדנו, אלא הכנסת, שבהצבעתה שוב הוכיחה עד כמה היא מנותקת מרחשי הציבור", נמסר מעיתון "ישראל היום". "זהו יום של בושה וכלימה לאותם חברי כנסת שהפנו עורף לרצון הציבור ולרצון בוחריהם, והעדיפו לשרת אינטרסים זרים של מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס.

"נאומו של מציע החוק, ח"כ איתן כבל, הוכיח כי מדובר לא ב'חוק להצלת העיתונות' בישראל, אלא חוק פרטני, אישי ונקמני נגד עיתון אחד בלבד: 'ישראל היום'.

"עם תמיכת הציבור לצידנו, נמשיך להיאבק נגד החוק הלא הוגן והלא חוקתי, המתערב בתחרות החופשית. החוק הוא פגיעה קשה בדמוקרטיה, והמשך חקיקתו תדרדר את ישראל לרמה של מדינת עולם שלישי. נמשיך להופיע, נמשיך להיאבק. 'ישראל היום' - גם מחר, ולתמיד!".

ראש הממשלה בנימין נתניהו - שהעיתון שבבעלות שלדון אדלסון ידוע כמזוהה עימו - אמר בתום ההצבעה: "בושה לכנסת".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה) הסבירה מדוע נמנעה בהצבעה. לדבריה, "למלחמה בין העיתונים אין דבר וחצי דבר עם עיתונות. מדובר בקרב על הון, שלטון, יצרים ופוליטיקה. המשחק המסוכן שבו שני עיתונים אוחזים בגרונה של המערכת הפוליטית ומפעילים אותה הוא בלתי נסבל, ואין בכוונתי ליטול בו חלק. אני לא עובדת אצל אף אחד".

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד) מסרה כי היא פועלת להרחבת הצעת חוק "ישראל היום" גם על המקומונים. לדבריה, "חייבים להגן על העיתונות הכתובה בישראל ולהעניק לה כלים להמשיך ולהתקיים גם בעידן הטכנולוגי, אך יחד עם זאת חייבים להגן על האמת ולמנוע מאדלסונים מקומיים לכתוב את האמת כפי שהם רואים אותה".

איך הצביעו החכים בחוק ישראל היום
 איך הצביעו החכים בחוק ישראל היום