אן טריג תגייס כסף מבעלי מניות קיימים ומקרן זרה

למרות זאת, המשקיעים בנימין קאהן, קיינן פרטנרס, Tamares ואוורגרין יזרימו לחברה מעל 4.4 מ' ד'

דן ענבר / צילום: יורם רשף
דן ענבר / צילום: יורם רשף

בסוף השבוע התברר כי רק הנפקת אקוויטי אחת תצא לפועל על בסיס דוחות הרבעון השני - זו של חברת שפיר הנדסה. חברת ההיי-טק N-trig, שהייתה אמורה להפוך השבוע לחברה ציבורית בבורסה בת"א, נאלצה לוותר על גיוס מתוכנן של כ-20 מיליון דולר. כפי שפורסם באתר "גלובס", החברה לא הצליחה לעניין את המשקיעים בהנפקה לפי השווי המבוקש - 75-80 מיליון דולר "לפני הכסף" - והחליטה לוותר על ניסיון ההנפקה בשלב זה. זאת, למרות שהיו משקיעים שהביעו עניין בהשתתפות בגיוס ההון.

אן טריג, המפתחת שבבים המיועדים לממשק מסכי מגע ועטים דיגיטליים, פנתה להנפקה בת"א כשלדוחותיה מצורפת הערת "עסק חי" והיא אינה עומדת בהתניות הפיננסיות של הלוואה שלקחה (אם כי הבנק המלווה האריך את המועד לעמידה בהתניות לא אחת). בעלי מניות קיימים בחברה התחייבו להזרים לה 4.4 מיליון דולר בהנפקה, ואף שהגיוס לא יוצא אל הפועל הם יעמדו בהתחייבות ואף יזרימו סכום גבוה יותר. ל"גלובס" נודע כי אליהם יצטרף גם משקיע נוסף - קרן זרה.

מיקרוסופט לא צפויה להשתתף

הגיוס הפרטי יבוצע לפי שווי של 70-75 מיליון דולר. המשקיעים הקיימים שישתתפו הם יו"ר החברה בנימין קאהן, קיינן פרטנרס, Tamares של פויו זבלדוביץ' ואוורגרין. מיקרוסופט, שהיא בעלת מניות באן טריג וגם הלקוחה המרכזית שלה, לא התחייבה להשתתף בגיוס ולא צפויה לעשות זאת. ייתכן שבהמשך יורחב הגיוס, והחברה תנסה לגייס עוד כמה מיליוני דולרים ממשקיעים נוספים. אופציה פחות סבירה היא שאן טריג תנסה שוב בהמשך להפוך לחברה ציבורית, ותגיש תשקיף מעודכן על בסיס דוחות הרבעון השלישי.

אן טריג, בניהולו של דן ענבר, מעסיקה כ-170 עובדים. החברה הוקמה ב-1999, וב-2011 שינתה את המודל העסקי שלה והחלה להתמקד בעטים דיגיטליים, מה שהוביל לירידה בהכנסות שלה (אם כי מכירות העטים עלו). מיקרוסופט אחראית על 79% מהכנסות החברה, ולכן הגידול במכירות הטאבלט Surface Pro 3 שלה אמור לתמוך בצמיחת המכירות של אן טריג. עם זאת, שחקניות בולטות יותר ממיקרוסופט בשוק אינן לקוחות של אן טריג.

ב-2011, שנת השיא במכירות החברה, שוויה של אן טריג הוערך ב-200-300 מיליון דולר. עוד קודם לכן, דיברו בחברה על הנפקה בנאסד"ק, דבר שלא קרה. מתשקיף אנטריג עלה, כי הפסדיה עד יוני 2014 מסתכמים ב-117 מיליון דולר, כשבמחצית הראשונה של השנה היא רשמה תזרים שלילי של 4.4 מיליון דולר מפעילותה השוטפת. בסוף יוני 2014 היו בקופת החברה בפחות מ-5 מיליון דולר, וההון העצמי שלה עמד על כ-12 מיליון דולר בלבד. "יכולת החברה להמשיך בפעילותה תלויה בגיוס מקורות למימון פעולותיה, והחברה פועלת לגיוס כספים בדרך של השקעה בהון וגיוס הון מהציבור", נכתב בטיוטת התשקיף.