"גם אחרי אקזיט של 150 מיליון דולר אני עובד קשה"

הישראלים של פייסבוק: רואי טיגר וגיא רוזן, מייסדי אונאבו, ברשימת הצעירים המבטיחים לשנת 2014 ■ מה הם מייעצים לאנשים שנמצאים בתחילת דרכם בתחום הסטארט-אפים? ■ לזירת הצעירים המבטיחים לשנת 2014

רואי טיגר

אישי: 30, נשוי, מתגורר בתל אביב

השכלה: שירות ב-8200, תואר ראשון במדעי המחשב

גיא רוזן

אישי: 34, נשוי 2, מתגורר בסן פרנסיסקו

השכלה: שירות ב-8200, לימודים אקדמיים (לא סיים)

את המקרה שהוביל את גיא רוזן ואת רואי טיגר לאקזיט של 150 מיליון דולרים מכירים ישראלים רבים: יום אחד חזר אחיו של גיא מכנס בברצלונה, וגילה שחשבון הסלולר שלו חויב באלפי שקלים. ניחשתם נכון - הוא חרג מחבילת הגלישה שלו. זה היה ב-2009, ומאז הטכנולוגיה השתפרה, החבילות התעדכנו, והצרכנים יודעים קצת יותר טוב מה הזכויות שלהם מול חברות הסלולר; אבל הפתרון שמצאו אז השניים לבעיה היה לא פחות ממהפכני, באופן כזה שברגע שמארק צוקרברג שמע עליהם, הוא היה חייב לשים עליהם את היד - במה שנרשם כרכישה הגדולה ביותר של הרשת החברתית בישראל.

על הטכנולוגיה של אונאבו עצמה - שיטה ייחודית, מבוססת-ענן, לדחיסת מידע באופן שיאפשר לשלוט ולמתן את הגלישה - כבר נכתב לא מעט. על הימים שלאחר האקזיט כתבו פחות. כיום, רוזן מכהן בתור מנהל תחום פיתוח מוצרים בתחום Internet.ORG בפייסבוק בקליפורניה, בעוד שטיגר יושב במשרדי החברה בבורסה ברמת גן.

"אנחנו עוסקים בפרוייקט שנקרא internet.org, שהמטרה שלו לחבר אנשים לאינטרנט", רוזן מפרט.

לחבר אנשים לאינטרנט?!

"זה נשמע לך מובן מאליו, אבל שני שלישים מהעולם לא מחוברים לאינטרנט. זה די אבסורד, והמטרה שלנו היא להוריד את החסם הזה. המטרה של מארק צוקרברג היא להפוך את העולם למחובר, וגילינו שותף מאוד חיובי בפייסבוק עם צוות עובדים מעולה".

אחרי אקזיט של 150 מיליון דולרים, אתם לא רוצים קצת לנוח?

טיגר: "אני עובד קשה, אפילו יותר קשה ממה שעבדתי באונאבו, ואני נהנה מהעשייה".

רוזן: "האופי של העבודה בפייסבוק מאוד סטארט-אפי, זה נותן אותה תחושת אחריות ושליחות וזה משהו שנותן המון מוטיבציה".

מה הייתם מייעצים לאנשים שנמצאים בתחילת דרכם בתחום הסטארט-אפים?

רוזן: "אני חושב שהדבר הכי חשוב הוא לא להתפשר על איכות האנשים שאתה עובד איתם. זה נכון גם ברמת שותפות, כמו ביני לרואי. אני זוכר שבאונאבו הייתה תקופה שהיינו לחוצים לגייס אנשים והמון משרות היו פתוחות הרבה מאוד זמן, אבל גם שהיו מגיעים אנשים שהיו 'בסדר'. ההחלטה הייתה לחכות למישהו מצוין".

טיגר: "אני לומד עכשיו בפייסבוק על החשיבות של תרבות ארגונית. הרוב המוחלט של יזמים צעירים נותנים לתרבות הארגונית להסתדר בעצמה והם לא רואים את החשיבות שלה. אחד הדברים החשובים בפייסבוק זה איך אתה נמדד. אם עובד אומר שייקח לו שבועיים לסיים פרויקט והוא אכן מסיים אותו בזמן, זה לא אומר שהוא הצליח. מה שחשוב זה ההשפעה של הפרויקט".

לזירת הצעירים המבטיחים לשנת 2014