מי הקבוצות הכי מרוויחות בספורט האמריקאי?

חמש השנים האחרונות עמדו בסימן רווחים אדירים בספורט בארה"ב; העשירייה הראשונה כוללת שבע קבוצות NFL, שתיים מה-NHL וקבוצת NBA אחת

דאלאס קאובויז, NFL / צלם: רויטרס
דאלאס קאובויז, NFL / צלם: רויטרס

מה קרה לקבוצות הספורט בארה"ב מאז המשבר של 2008? מתברר שרובן המוחלט עברו אותו כאילו לא היה. חלקן הפכו מאז לארגונים רווחיים הרבה מעבר למה שניתן היה לדמיין. את רשימת 10 הקבוצות המרוויחות ביותר בספורט האמריקאי בחמש השנים האחרונות מוליכה קבוצת הפוטבול דאלאס קאובויז, שרשמה רווח תפעולי מצטבר של 985 מיליון דולר בתקופה האמורה. כך עולה מסקירת נתוני ההכנסות השנתיים של המגזין "פורבס", הכוללים את 122 הקבוצות בארבע הליגות המקצועניות הגדולות בארה"ב (פוטבול, בייסבול, כדורסל, הוקי קרח). את השלישייה הראשונה משלימות גם כן קבוצות NFL - במקום השני וושינגטון רד-סקינס עם רווח תפעולי מצטבר של 526 מיליון דולר, ואחריה ניו אינגלנד פטריוטס עם 514 מיליון דולר.

הרשימה כוללת שבע קבוצות פוטבול, שתי קבוצות הוקי קרח (טורונטו מייפל ליפס, ניו יורק ריינג'ס) וקבוצת NBA אחת בלבד (דווקא ניו יורק ניקס). הנוכחות של הניקס מפתיעה: הקבוצה, שנחשבה לאורך שנים לאחד מהארגונים הבזבזניים ביותר בספורט המקצועני בארה"ב, שינתה הקבוצה מהתפוח הגדול פניה ורשמה רווח תפעולי מצטבר של 339 מיליון דולר, שמדרג אותה חמישית בין קבוצות הספורט המרוויחות בארה"ב בחמש השנים האחרונות.

הרשימה לא כוללת אף קבוצת בייסבול. בצד השלילי שלה, קבוצות הספורט המפסידה ביותר בארה"ב בחמש השנים האחרונות היא ברוקלין נטס מה-NBA, שנמצאת בבעלות האוליגרך מיכאיל פרוחורוב, ורשמה הפסד תפעולי מצטבר של 83.3 מיליון דולר. הנטס רשמו הפסד תפעולי בכל חמש העונות האחרונות.

קבוצות המרוויחות בארהב
 קבוצות המרוויחות בארהב