"התוכנית של נתניהו לפטור ממע"מ תגרום לשחיתות"

פרופ' אבי בן בסט, בראיון מיוחד ל"גלובס" בוועידת ישראל לעסקים: "התוכנית הזו פותחת פתח למניפולציות" ■ בנאומו בוועידה, אמר ראש הממשלה נתניהו: "התוכנית הזאת תאפשר לחסוך מאות עד אלפי שקלים בשנה"

אבי בן בסט / צילום: איל יצהר
אבי בן בסט / צילום: איל יצהר

"פטור ממע"מ על מוצרי בסיס יביא לשחיתות ומניפולציות", כך טוען פרופ' אבי בן בסט, לשעבר מנכ"ל האוצר, בראיון מיוחד ל"גלובס" בוועידת ישראל לעסקים.

בן בסט מסביר מדוע התוכנית לפטור ממע"מ על מוצרי בסיס, אותה מציע ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעייתית מאוד בלשון המעטה. "זה פותח פתח למניפולציות על מוצרים", הוא מסביר.

בנאומו בוועידה, הבטיח נתניהו להעניק פטור ממע"מ על מוצרי יסוד. "התוכנית הזאת תאפשר לחסוך מאות עד אלפי שקלים בשנה. זו הפחתה מיידית של 15% במחירי המזון המפוקחים. כל ההנחה הזאת תגיע לאזרחים, וככל שהמשפחה חלשה יותר - החיסכון משמעותי יותר. זה צדק חברתי", אמר נתניהו.

"זה עוזר לשכבות החלשות, זה צדק חברתי. וזה יעלה 2 מיליארד שקל ולא 3 מיליארד כמו מע"מ 0% על דירות. את המיליארד הנותרים נשקיע בחיילים משוחררים - נכפיל את הסכום של מענק השחרור ל-60 אלף שקל, סכום שיסייע לצעירים להתחיל את החיים, כי זה צודק, הם תרמו שנים של השתכרות שהם הביאו למדינה. זה מאותת לצעירים שהמדינה רוצה אותם כאן.