2014: שווי שוק זכויות השידור הספורטיביות העולמי הוא 36.8 מיליארד ד'

מדובר על זינוק של 34% בתוך חמש שנים, לפי מחקר שמפרסמת חברת TvSportsMarket ■ האחראית העיקרית לצמיחה: ה-NFL

אולפן הכדורגל של ערוץ BT, מייקל אואן, סטיב מקמנמן / צלם: רויטרס
אולפן הכדורגל של ערוץ BT, מייקל אואן, סטיב מקמנמן / צלם: רויטרס

שווי כלל עסקאות זכויות השידור הספורטיביות ברחבי העולם בשנת 2014 עומד על 36.8 מיליארד דולר - זינוק של 34% בתוך חמש שנים (מאז 2010). כך עולה ממחקר שמפרסמת חברת TvSportsMarket. כל זאת למרות "הסיטואציה הכלכלית הלא פשוטה" של לא מעט שוקי טלוויזיה מסביב לגלובוס, על-פי המחקר.

המדינה בה נרשמה הקפיצה החדה ביותר בין 2010-2014 בשווי זכויות הטלוויזיה היא ארה"ב - עלייה של 4.6 מיליארד דולר בסך הכל. הענף בו נרשם הזינוק הכי חד הוא הפוטבול מליגת ה-NFL - קפיצה בשיעור של 52%. שוק הכדורגל העולמי, הענף הפופולרי ביותר, הצליח לרשום צמיחה של 2.9 מיליארד דולר תוך ארבע שנים - והוא אחראי לצמיחה של 31% בכלל זכויות הספורט בעולם.

ב-TvSportsMarket מסבירים את הגידול הזה, בין היתר, בגידול שחל בחדירת ערוצי הספורט בתשלום, "שחקנים" חדשים ואגרסיביים שהצטרפו לשוק (לדוגמה: ערוץ BT שרכש את זכויות השידור של הפרמיירליג בבריטניה, קבוצת דיסקברי שרכשה את יורוספורט ועוד), וגם התרחבות החדירה של פלטפורמות אונליין וניו-מדיה.

על-פי הערכות, הצמיחה תימשך גם בשנים הקרובות, כשבין היתר עד 2017 יצמח שוק זכויות הכדורסל העולמי ב-92%. הסכם הטלוויזיה החדש של ה-NBA, בסך 24 מיליארד דולר בתשע שנים (עם דיסני וטיים וורנר), הוא גורם מרכזי לכך.