תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

כלכלני S&P חותכים את תחזית מחירי הנפט ל-2015

S&P עדכנה כלפי מטה את התחזית לגבי מחירי הנפט והגז לשנים 2015 ו-2016 והותירה ללא שינוי את התחזית לשנת 2017 ■ "ישראל אינה צפויה להיפגע באופן מהותי בשלב הראשון"

נפט / צילום: shutterstock
נפט / צילום: shutterstock

כלכלני S&P מעלות מעריכים כי ככל שמשבר הנפט ימשיך ויעמיק וכלכלות העולם יחלשו, כלכלת ישראל עלולה בשלב מאוחר יותר להיות מושפעת לרעה מהתפתחויות אלו. עם זאת, בסקירה על מחירי הנפט והגז, מציינת S&P כי ישראל אינה נמנית עם קבוצת המדינות אשר נפט מהווה חלק משמעותי מפעילות היצוא שלהן ועל כן אינה צפויה להיפגע באופן מהותי בשלב הראשון.

S&P עדכנה כלפי מטה את התחזית לגבי מחירי הנפט והגז לשנים 2015 ו-2016 והותירה ללא שינוי את התחזית לשנת 2017. ל-2015 חוזה החברה מחיר של 65 דולר לנפט מסוג WTI ו-70 דולר לברנט. ב-2016 התחזית היא למחירים של 70 ו-75, בהתאמה, וב-2017 - 80 ו-85 דולר. "עדכון התחזית משקף את הירידה החדה במחירי החוזים העתידים על הנפט הגולמי מסוג Brent ו-WTI שאירעה כתוצאה מהעדר מגבלות בצד ההיצע והחלשות ברמת הביקושים", נמסר.

התחזיות המעודכנות למחירים בשנת 2015 גבוהות ביחס למחירים הנוכחיים בשוק, מכיוון ש"חברות הנפט יצמצמו את הייצור והשקעות באתרים בהם ההפקה יקרה יחסית, וכתוצאה מכך, יחול קיטון בצד ההיצע אשר יגרום להתייצבות ואף התאוששות קלה במחירים".

ב-S&P צופים כי "תחול ירידה בהיקף פעילות הקידוחים בארה"ב בשנת 2015, אם מחירי הנפט מסוג WTI יישארו ברמה נמוכה מ-75$ לחבית. ירידה בהיקף הפעילות כאמור תאט את הגידול בהיקף ההפקה והייצור ותתמוך במחירים.

"מאידך, נציין כי החלטתו של ארגון OPEC מיום 27.11.2014 לשמור על קצב הפקה של כ- 30 מיליון חביות נפט גולמי ביום, ולא להקטין את הייצור, אינה תומכת בהתייצבות המחירים, במיוחד על רקע המידע המצביע על החלשות בצד הביקוש לנפט בעיקר באירופה וכלכלות מזרח אסיה".