עובדי זאפ מפגינים נגד ההנהלה: "תנו לוועד לייצג אותנו"

טוענים כי ההנהלה מתכחשת ליציגות של ההסתדרות הלאומית ■ הניפו שלטים: "מפסיקים לעבוד על העובדים!", "זאפ - השוואת תנאים" ■ ההנהלה: יש לנו מחלוקת לגבי היציגות - ההסתדרות טרם הציגה מידע נוסף שביקשנו

זאפ צילום: מתוך הפייסבוק
זאפ צילום: מתוך הפייסבוק

חג חנוכה הוא אמנם חג האורות, אבל מי שביקר הבוקר (ב') במשרדים של זאפ גרופ ראה יותר חושך. עשרות עובדים יצאו אל פתח בניין המשרדים של החברה בקריית מטלון בפתח-תקווה כדי להפגין על תנאי ההעסקה שלהם ועל כך שהנהלת החברה, בראשות ניר למפרט, לא מוכנה להכיר בוועד כארגון יציג של העובדים. בוועד טוענים כי יש בידם מעל שליש מחתימות העובדים בקבוצת זאפ, בעוד בהנהלה מתכחשים לכך.

העובדים הניפו היום בהפגנה שלטים בהם נכתב, בין היתר: "מפסיקים לעבוד על העובדים!", "כל אחד הוא קול קטן וכולנו קול איתן", "זאפ - השוואת תנאים", "תן לוועד לייצג אותך, דפי זהב" ועוד.

בעקבות ההפגנה היום שלחו בוועד הודעה לכלל העובדים, בה נכתב כי "ההפגנה היום הייתה טעימה ראשונה, על מנת שהנהלת זאפ תבין שאנחנו רציניים, ואנחנו לא מתכוונים לוותר - ועד עובדים בזאפ קום-יקום".

לפי הוועד, הצעדים הבאים הם הפגנות נוספות מול משרדי החברה ואף מול "בתים מסוימים". בשבוע הבא מתכננים בוועד להתחיל בשיבושי עבודה בפועל ובעיצומים.

מזאפ גרופ נמסר בתגובה על ההפגנה היום כי "זאפ מכבדת את עובדיה ואת זכותם להתארגן, כל עוד הדברים נעשים בהתאם לחוק. להנהלת החברה יש מחלוקת עם ההסתדרות הלאומית לגבי נתוני היציגות. ההנהלה ביקשה מההסתדרות הלאומית כבר לפני מספר שבועות להציג בפניה מידע נוסף, ולצערנו ההסתדרות הלאומית טרם עשתה זאת".

מההסתדרות הלאומית נמסר בתגובה כי "טענת ההנהלה לא נכונה. הוחתם מספר העובדים הנדרש. הטפסים נספרים אצלנו ונבדקים על קוצו של יוד".

בחודש אפריל השנה החלו עובדי קבוצת זאפ (לשעבר דפי זהב) להתאגד בהסתדרות הלאומית, ולפני חודש הכריז הוועד שקם מאז על סכסוך עבודה. זאת, בטענה כי הנהלת החברה מסרבת להכיר בוועד העובדים הלגיטימי, "לאחר שעשינו מספר רב של ניסיונות להגיע להכרה בוועד בצורה הולמת ובהידברות, וההנהלה עמדה בהתעקשותה שלא לכבד את רצון העובדים".

לפני כשבועיים שלח הוועד הודעה לכלל העובדים בקבוצה, הכוללת בין היתר אתרים מובילים כמו זאפ השוואת מחירים, דפי זהב, rest ומתחתנים, בה נכתב כי "כעת, משחברת זאפ גרופ נמצאת בתהליך מכירה לכל המרבה במחיר (ולא לכל המרבה בדאגה לעובדים), אנחנו נדרשים לישורת האחרונה בהקמת ועד עובדים שיגן על זכויות העובדים ויתמודד עבור כל העובדים מול כל תרחיש שעלול לקרות בעקבות רכישת החברה על-ידי משקיע זר".

עוד נכתב בהודעה כי "הוועד הוקם כצורך להגן על זכויות העובדים מתוך הבנה שהחברה לכאורה מייצרת רווחים אותם היא מסתירה מעיני הציבור (זה נסבל) ומעיני עובדיה (שזה בלתי נסבל) - ומנגד לא מייצרת 'רווחים' כלפי עובדיה בדמות של העלאות שכר, ארוחת צהריים וקרן השתלמות, ואף מרבה לפעול על-פי רצונותיה שלה בלבד, כשלעובד אין הגנה ויכולת להתמודד איתה".

הודעת הוועד מלפני שבועיים גם שפכה אור על מחלוקות בין העובדים עצמם, כפי שקורה לא מעט במהלך הקמת ועד ומהלכים ארגוניים נגד ההנהלה. כך, באותה הודעה נכתב כי "אנו קוראים ל'עובדים המתנגדים' שהאינטרס והשליחות שלכם ברורה לכל, לכבד את רצון העובדים ולהימנע מהעברת מסרים שגויים ומטעים, שכל מטרתם הוא לזרוע פחד ובלבול בקרב העובדים ולשרת את שולחיכם (תכחישו עד מחר)".