השידוך הבלתי צפוי: טוטנהאם וקבוצת NFL יחלקו אצטדיון ביתי?

קבוצת הכדורגל מחפשת שותפים עסקיים לבניית המגרש שלה; לפי "הטלגרף", פרנצ'ייז פוטבול מה-NFL האמריקאית עשוי להירתם למשימה

אצטדיון פוטבול, NFL / צלם: רויטרס
אצטדיון פוטבול, NFL / צלם: רויטרס

שידוך בלתי צפוי עשוי להירקם עד סוף העשור - בין קבוצת הכדורגל של טוטנהאם, המשחקת בפרמיירליג האנגלית - לבין קבוצה מליגת ה-NFL האמריקאית: "הדיילי טלגרף" מפרסם כי האצטדיון החדש של המועדון הלונדוני, עליו הוא מקבל בימים אלו אישורי בנייה אחרונים ואמור להיפתח ב-2018/19, עשוי לקום בשיתוף עם ליגת הפוטבול האמריקאית.

ב-NFL מדברים כבר תקופה ארוכה על אפשרות להקים קבוצה חדשה או להעביר את אחת הקבוצות הקיימות, על מנת שתשחק באופן קבוע בלונדון. זאת בשל ההצלחה המסחררת של סדרת המשחקים הבינלאומיים של ה-NFL בבירה האנגלית: מאז 2007 מתקיים מדי שנה לפחות משחק NFL אחד באצטדיון וומבלי, כשהיציעים תמיד מתמלאים עד אפס מקום; ב-2015 יערכו שלושה כאלו.

על-פי הערכות, התאחדות הכדורגל האנגלית (המנהלת את וומבלי) רושמת רווח נקי של בין 500 אלף למיליון ליש"ט מכל משחק NFL שהיא מארחת במגרש.

על-פי הדיווח ב"טלגרף", דניאל לוי, יו"ר טוטנהאם, מחפש שותפים עסקיים למימון בניית המגרש, שאמור להכיל 56 אלף מקומות ועלותו מוערכת ב-400 מיליון ליש"ט. אחת הקבוצות שהוזכרו כפייבוריטיות לעבור במהלך העשור הקרוב לשחק באופן קבוע בלונדון, היא ג'קסונוויל ג'אגוארס, שנמצאת בבעלות איש העסקים סאיד חאן - שמחזיק במקביל גם את קבוצת הכדורגל הלונדונית פולהאם (משחקת בליגת המשנה באנגליה).

בהתאחדות האנגלית ישאפו כמובן להמשיך לארח משחקי NFL בוומבלי, אך קיום שמונה משחקי בית לפחות מדי עונה של קבוצת הפוטבול "הלונדונית" (לא כולל פלייאוף), עשוי לייצר בעיית לו"ז ולחייב הזזה של משחקי נבחרת אנגליה בכדורגל לאצטדיון אחר. המשמעות היא שאם וכאשר תקום - קבוצת הפוטבול תצטרך לחלק את משחקיה בין וומבלי, לבין, אולי - האצטדיון החדש של טוטנהאם.