האקזיט של בנצ'מרק: מכרה מניות Wix בכ-80 מ' ד'

הקרן האמריקאית מימשה את מלוא המניות שהחזיקה בחברת האינטרנט הישראלית ברווח נאה

יותר מארבע שנים אחרי ההשקעה הראשונה שלה בחברת האינטרנט הישראלית Wix, מימשה הקרן האמריקאית Benchmark את מלוא המניות שהחזיקה בחברה, ברווח נאה. מדיווח שהועבר ל-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב), נכון לסוף שנת 2014 החזקת הקרן במניות Wix עמדה על 0%. בדיווח הקודם, מסוף פברואר 2014, הקרן החזיקה ב-10.7% מהמניות.

לפיכך, לקראת סוף השנה החולפת מימשה קרן בנצ'מרק מניות בהיקף של כ-80 מיליון דולר. בנצ'מרק השקיעה ב-Wix לראשונה במארס 2010, אז הובילה את סבב הגיוס שביצעה החברה, עם השקעה של כמה מיליוני דולרים. כעבור שנה בוצע סבב גיוס נוסף, ובנצ'מרק השתתפה בו אך השקיעה סכום נמוך יותר. קרן בנצ'מרק השקיעה ב-Wix לא באמצעות הנציגות הישראלית, שהייתה לה אז (וכללה את השותפים הישראלים, בהם מייקל אייזנברג, אלי ורטמן וערד נווה), אלא ישירות מארה"ב.

בהנפקת Wix בנאסד"ק בסוף 2013, הקרן בחרה לא לממש את החזקותיה. Wix ביצעה את ההנפקה בשווי של כ-600 מיליון דולר, לפי מחיר מניה של 16.5 דולר. כעבור ארבעה חודשים, אחרי זינוק של כ-90%, מנייתה הגיעה לשיא של 31.3 דולר אך מאוחר יותר היא נחלשה. נכון להיום מחיר מניית Wix בנאסד"ק הוא 20.1 דולר, מה שמשקף לחברה שווי של 764 מיליון דולר. קרנות אחרות שמחזיקות במניית Wix, הן מנגרוב ובסמר (מעל 21% כל אחת, בשווי נוכחי של כ-159 מיליון דולר כל אחת), ו-Insight (כ-9.9% בשווי כ-75 מיליון דולר).

Wix פיתחה פלטפורמה, המאפשרת הקמה של אתר אינטרנט בקלות ופונה בעיקר לעסקים קטנים. החברה מנוהלת על ידי אבישי אברהמי, שהוא אחד ממייסדיה. החברה עדיין אינה רווחית אך צומחת בשורה העליונה, והיא צפויה לסכם את 2014 עם הכנסות של 139-140 מיליון דולר - צמיחה של 73%-74%; ועם EBITDA מתואם (רווח בנטרול ריביות, מסים, פחת והפחתות) שלילי בסך 12-13 מיליון דולר.

לחברה יש יותר מ-58 מיליון לקוחות, מהם כ-1.1 מיליון לקוחות משלמים (נכון לסוף הרבעון השלישי). בתחילת פברואר Wix תשדר לראשונה פרסומת במשחק הגמר של ליגת הפוטבול האמריקאית (NFL), הסופרבול - אירוע ספורט המייצר רייטינג עצום בארה"ב.