מיקרוסופט: ווינדוס 10, משקפיים הולוגרפיים ודפדפן חדש

מערכת ההפעלה החדשה תגיע בחינם בשנה הראשונה ■ בין החידושים: העוזרת הקולית קורטונה, הזרמה של משחקים מהאקס בוקס One לטאבלט ולמחשב ודפדפן אינטרנט חדש - ספרטן

מיקרוסופט הציגה הערב (ד') במסיבת עיתונאים במטה החברה ברדמונד את הגרסה הבאה שלה למערכת ההפעלה למחשבים, טאבלטים וסמארטפונים. בהתחלת האירוע, מיקרוסופט הציגה את היתרונות של מערכת ההפעלה הבאה. לטענת החברה, ווינדוס 10 תהיה מאובטחת יותר עבור ארגונים, תאפשר מעבר נוח למשתמשי חלונות 7, כאשר היא תפעל על מחשבים עם מסכי מגע והיא תתאים להפעלה גם באמצעות עכבר ומקלדת. סאטיה נאדלה, מנכ"ל מיקרוסופט הסביר ש"אנחנו רוצים שאנשים שצריכים להשתמש בווינדוס, יבחרו להשתמש בווינדוס ויאהבו להשתמש בו".

ווינדוס 10 תגיע בחינם בשנה הראשונה עבור כל הלקוחות המחזיקים מחשבים/טאבלטים עם ווינדוס 8.1 ו-7. אותה הצעה תהיה זמינה גם ללקוחות הסמארטפונים המחזיקים מכשירי ווינדוס פון 8.1. המטרה של מיקרוסופט, היא ליישר קו גם בגרסת מערכת ההפעלה אצל כל המשתמשים שלהם, כך למפתחים יהיה קל יותר להביא תוכנות ואפליקציות בפלטפורמת ווינדוס.

בספטמבר 2014 הציגו במיקרוסופט את הגרסה הראשונה (אלפא) של ווינדוס 10 עבור ארגונים, בה כבר אפשר היה לראות את חזרתו של תפריט ההתחל, המשלב גם גישה לאפליקציות ממשק האריחים. יכולת נוספת, היא עמוד התראות המציג הודעות מכל התוכנות במחשב ושליטה בהגדרות. מיקרוסופט גם שילבה זיהוי אוטומטי של מערכת ההפעלה על המחשב בה היא מותקנת. כך, שכאשר מדובר במסך מגע, הממשק מותאם ליכולות הללו וכאשר המשתמש עובד עם עכבר ומקלדת, הוא מקבל את הגרסה הקלאסית והמוכרת של ווינדוס.

בין החידושים שמיקרוסופט הציגה הערב, אפשר היה למצוא את העוזרת הקולית האישית - קורטונה, המאפשרת לבצע פעולות שונות בשפה חופשית. למשל, אפשר לשאול, "האם אני צריך ללכת עם מעיל מחר?", "כמה עולה ללמוד במכללה מסוימת?" ולבקש ממנה להציג מצגת, תמונות או מסמך מתאריך מסוים המאוחסן במחשב או בשירות הענן של מיקרוסופט - OneDrive. מכיוון שקורטונה לומדת פרטים אישיים על המשתמש, בשביל לפעול בצורה המתאימה עבורו, מיקרוסופט גם הציגה יכולת למחוק את המידע הזה או חלק ממנו.

מיקרוסופט גם הציגה את ווינדוס 10 עבור מכשירים בעלי מסך קטן יותר מ-8 אינץ' (סמארטפונים וטאבלטים). בין החידושים, יכולת לשים טפט אחורי באזור האריחים, הצגה של האפליקציות האחרונות שהותקנו באזור התפריט הראשי ושינויים בעיצוב ממשק ההגדרות, כך שהם דומים יותר לאלו שמופיעים במחשב. למקלדת התווספה כפתור הקלדה קולית, המיועדת לחיפוש או שליחת הודעות.

חידוש עבור חובבי הגיימינג המחזיקים את אקס בוקס One, היא האפשרות להזרים משחק ישירות מקונסולת המשחקים לטאבלט או למחשב. כך שניתן להמשיך לשחק באותו משחק מחדר אחר בבית, כאשר הטלוויזיה תפוסה.

דפדפן ספרטני

מיקרוסופט חשפה את הדפדפן בשם הקוד "פרוייקט ספרטן", שצפוי להחליף או להתווסף לצד הדפדפן הקלאסי - אינטרנט אקספלורר. הדפדפן יתמוך בעט מגע וכתיבה או איור של שרטוטים על-גבי עמוד האינטרנט. היכולת הזו תעבוד גם במכשירים ללא מסך מגע, באמצעות כתיבת הערות עם המקלדת. הדפדפן גם כולל יכולת שיתוף של אותו עמוד עם הערות ברשתות חברתיות או במייל. יכולת חדשה, היא קריאה של עמוד אינטרנט, כך שהוא יראה כמו כתבה, כאשר הוא מוריד ממנו את כל הבאנרים והפרסומות. החידוש האחרון הוא חיבור של קורטונה בדפדפן, כאשר היא מציגה מידע שנחוץ באותו רגע. למשל, כאשר משתמש מתחיל לכתוב כתובת אתר אינטרנט של חברת תעופה, קורטונה תדע להציג ישר מידע על טיסה שהוא רשום אליה.

מיקרוסופט הודיעה שתוסיף בתקופה הקרובה יכולת לאחסן שירים בשירות OneDrive ולהאזין להם במכשירים עם אפליקציית המוזיקה שלה.

גרסת הפיתוח תהיה זמינה להורדה בשבוע הקרוב.

משקפיי מציאות הולוגרפיים

ההפתעה באירוע היתה חשיפת המשקפיים ההולוגרפיים - HoloLens ומערכת ווינדוס הולוגרפיק. מדובר בקסדה משולבת משקפיי מציאות מדומה, אותם מרכיב המשתמש על ראשו. התוצאה היא שילוב של הולוגרמות בסביבה הטבעית של המשתמש. בסרטון שהציגה מיקרוסופט, אפשר היה לראות מסכים וירטואליים המוצגים בסביבתו של המשתמש לניהול שיחות וידיאו בסקייפ, הדמיה של מוצר או אפילו בנייה של עצמים תלת ממדים. בסרטון רואים אדם המסתובב בביתו ורואה פתקים וירטואליים על המקרר, טלוויזיה וירטואלית על הקיר, כאשר הוא יכול לתקשר עם החפצים הוירטואלים, להפעיל אותם ולהגדיל או להקטין אותם. המשקפיים עצמן קצת גדולות, אבל הן לא דורשות חיבור לסמארטפון או מחשב בשביל לפעול.