בדרך לסופרבול: ה"גולדן בוי" של הפוטבול ובעלה של ג'יזל

הוא תחרותי באופן חולני, מתכנת את הגוף לפי תוכנית תזונה רב שנתית, ומאמן את המוח באמצעות תרגילים קוגניטיביים. טום בריידי, "הגולדן בוי" של הספורט האמריקאי, כבר בן 37 ומוביל את ניו אינגלנד פטריוטס לסופרבול ■ G בעקבות הקוורטרבק הנוצץ באמריקה

טום בריידי, ניו אינגלנד פטריוטס, NFL / צלם: רויטרס
טום בריידי, ניו אינגלנד פטריוטס, NFL / צלם: רויטרס

טום בריידי, 37, הקוורטרבק של ניו אינגלנד פטריוטס, חושב ש-Fuck היא מילה נהדרת, "במיוחד בלהט הרגע". בתחילת דצמבר החיבה שלו למילה עשתה רעש, אחרי שמצלמות הטלוויזיה תיעדו אותו משתמש בה על המגרש. שלושה אנשים שלחו מכתבי תלונה לרשות התקשורת הפדרלית (FCC) של ארצות הברית. הבוסטון גלוב פרסם מאמר מערכת שקרא לפטריוטס, הקבוצה המקומית, להפגין יותר ספורטיביות.

בריידי, מצדו, לא התרגש. "תאשימו את CBS ואת NBC שהן משדרות את זה", הוא אמר באותה נונשלנטיות שאפיינה את היחס שלו לרעשים מבחוץ ב-15 השנים האחרונות, "אל תאשימו אותי".

לפני שבוע, בעקבות ההשתלטות של פרשה בשם Deflategate על השיח לקראת סופרבול XLIX, שיפגיש את ניו אינגלנד עם סיאטל סיהוקס ביום ראשון הקרוב בגלנדייל, אריזונה, הנונשלנטיות של בריידי נסדקה לראשונה. הפרשה התחילה בגלל חשד שניו אינגלנד השתמשה בכדורים רכים מדי - כלומר שהוצא מהם אוויר, מה שעוזר לזרוק ולתפוס אותם יותר טוב - בניצחון 45:7 על אינדיאנפוליס קולטס בחצי גמר הפלייאוף. הנהלת ה-NFL, ליגת הפוטבול המקצוענית, פתחה בחקירה, שגילתה כי 11 מ-12 הכדורים של הפטריוטס (כל קבוצה משתמשת בכדורים משלה) לא עמדו בתקן של הליגה, שקובע כי לחץ האוויר בכדור חייב להיות בין 5.7 ל-6.1 קילוגרמים למטר רבוע.