נעצרה עובדת סוציאלית שהחזיקה מיליון דולר בחשבונות בחו"ל

עינת ארדמן-רט, עובדת סוציאלית בת 42 מחולון, נעצרה בחשד כי ניהלה חשבונות בנק סודיים זרים בסניפים השווייצרים של UBS ויוליוס בר וכן חשבון המתנהל בארה"ב בבנק אוף אמריקה

יו.בי.אס ubs בנק / צלם: רויטרס
יו.בי.אס ubs בנק / צלם: רויטרס

מעצרים נוספים בפרשת בנק UBS: שופט בית משפט השלום בחיפה, ערן קוטון, אישר היום (ד') את בקשת רשות המסים להאריך בשנית את מעצרה של חשודה נוספת בפרשת הבנק השווייצרי - עינת ארדמן-רט, עובדת סוציאלית בת 42 מחולון - שנעצרה בחשד כי ניהלה חשבונות בנק לא מדווחים בהיקף של כמיליון דולר, אותם החזיקה בלפחות 3 חשבונות בנק זרים נפרדים שנוהלו בסניפים השווייצרים של הבנקים UBS ויוליוס בר, וכן חשבון המתנהל בארה"ב בבנק אוף אמריקה.

לפי רשות המסים, במהלך חיפוש שנערך בביתה של ארדמן-רט נתפסו גם מסמכים הקושרים אותה לקבלת כספים בהיקף של מאות אלפי דולרים מנאמנויות הרשומות במדינות הידועות כמקלטי מס - ואדוז ופנמה - לחשבונות בנק בחו"ל שנוהלו על שמה.

גם בעלה, גיא ארדמן, נחקר בחשד כי השמיט הכנסות ולא דיווח על חשבון בנק המתנהל בבנק אוף אמריקה, ולאחר שהודה, שוחרר היום בערבות.

ארדמן-רט נעצרה לפני מספר ימים כחלק מחקירה בפרשייה מסועפת לחשיפת אזרחים ישראלים המחזיקים בחשבונות בנק ונדל"ן בחו"ל, עליהם - בניגוד לחוק - לא דיווחו לרשות המסים, וזאת במטרה לחמוק בתשלום מס בהיקפים של מאות מיליוני דולרים.

שמה של ארדמן-רט נמצא ברישומיו של הבנקאי הישראלי רוני אליאס מבנק UBS שבשווייץ, שנעצר לפני כחצי שנה בחשד שסייע לאזרחים ישראלים להסתיר את עקבותיהם בניהול חשבונות סודיים אלה.

בבקשה להארכת מעצרה שהוגשה לבית המשפט נכתב כי ארדמן-רט פעלה להסתיר ולטשטש את הקשר שלה הן לנאמנויות במקלטי המס והן לחשבונות הבנק בחו"ל, וכן כי נמנעה מלתת הסבר לממצאים שנתגלו ובחרה לשמור על זכות השתיקה בחקירתה הראשונית.

היום הוארך מעצרה ביום נוסף, ובהמשך היא תשוחרר בערבות של 450 אלף שקל למעצר-בית מלא, וזאת על מנת למנוע אפשרות של שיבוש ראיות ותיאום גרסאות עם מעורבים אחרים.

נוסף לה, אתמול (ג') גם נעצרו ושוחררו בערבות שני חשודים נוספים פרשת הבנק השווייצרי: יוליאן יואל גרוסברג, תושב אבן-יהודה בן 69, בעליה ומנהלה של חברת אלרם הנדסה וטכנולוגיות; ויוסף בית יוסף, תושב תל-אביב בן 54, העוסק בתיווך נדל"ן ובבניית אתרי אינטרנט.

שניהם חשודים כי החזיקו כחצי מיליון דולר כל אחד בחשבון בלתי מדווח ב-UBS בשווייץ, וכי נהגו להיפגש בחשאי עם הבנקאי רוני אליאס במלון פאר בתל-אביב על מנת לקבל מידע ולהעביר הוראות לניהול חשבונו, במטרה להסתיר את היותם בעלי חשבון בבנק. לגרוסברג קיים חשבון בנק נוסף בלתי מדווח, המתנהל בארה"ב.

בכך עלה מספר הנחקרים בפרשה זו ל-32.