ירידה בהכנסות סלקום ב-2014; מעל 20 אלף מנויי טלוויזיה

מסכמת את 2014 עם הכנסות של 4.57 מיליארד שקל ■ צניחה של 46.1% ברווחי הרבעון הרביעי ■ לא תחלק דיבידנד עבור הרבעון הרביעי אשתקד ■ איבדה 125 אלף מנויים ב-2014 ו-43 אלף מנויים ברבעון הרביעי

ניר שטרן / צילום: איל יצהר
ניר שטרן / צילום: איל יצהר

על רקע התחרות העזה בשוק הסלולר המקומי, צלחה סלקום את הרבעון הרביעי של 2014 בצורה סבירה יחסית. עם זאת, נראה כי הרבעון הראשון של 2015 יהיה קשה, על רקע הוצאות של כ-30 מיליון שקל הקשורות להסכם הפרישה של העובדים, והשקעות שנוגעות לכניסת החברה לשוק הטלוויזיה עם השקת מיזם סלקום TV בסוף 2014.

שחיקת מחירי חבילות הסלולר בהשפעת התחרות העזה באה לידי ביטוי בהכנסה החודשית הממוצעת ממנוי סלולר (ARPU), שירדה ברבעון הרביעי ב-13.9% ביחס לרבעון המקביל, ל-67.8 שקל. זאת, לעומת ARPU של 78.7 שקל בסוף 2013, ולעומת 95.4 שקל ערב כניסת הרפורמה בסלולר בשנת 2011. זאת ועוד: בסוף 2014 ירד לראשונה זה שנים מספר מנויי סלקום לפחות מ-3 מיליון, 4% פחות מ-2013, לאחר שהחברה איבדה 43 אלף מנויים נטו ברבעון הרביעי.

בתגובה לפרסום דוחות הרבעון הרביעי של סלקום ושנת 2014 כולה, עלתה היום (ב') מניית החברה במהלך יום המסחר ב-2.8%. סלקום סיכמה את 2014 עם ירידה של 7.2% בהכנסות לכ-4.6 מיליארד שקל, אך צמצום ההוצאות התפעוליות ב-8.2% הגדיל את הרווח התפעולי השנתי ב-1.7% ל-662 מיליון שקל. הרווח הנקי עלה ב-22.9% ל-354 מיליון שקל, וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) ירד ב-4% לכ-1.3 מיליארד שקל.

תוצאות מגזר הסלולר ממשיכות לשקף את השוק התחרותי ואת שחיקת המחירים. ההכנסות משירותים ירדו בדוח השנתי ב-10.5% לכ-2.8 מיליארד שקל, והעלייה בשיעור של 5.8% בהכנסות ממכירת ציוד קצה לרמה של 933 מיליון שקל לא קיזזה את הירידה. סך ההכנסות ב-2014 ירד ב-6.9% לכ-3.7 מיליארד שקל, וה-EBITDA נשחק ב-9.3% ל-967 מיליון שקל.

ברבעון הרביעי הכנסות מגזר הסלולר הסתכמו ב-922 מיליון שקל, וה-EBITDA הסתכם ב-210 מיליון שקל. תזרים המזומנים הפנוי הסתכם ברבעון ב-174 מיליון שקל, ירידה של 43.5% מהרבעון המקביל, ובשנה כולה הוא הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל, בדומה ל-2013.

"אנחנו מרוצים מההשקה המוצלחת של סלקום TV וצופים שנסיים את הרבעון הראשון של שנת 2015 עם למעלה מ-20 אלף לקוחות בטלוויזיה", אמר מנכ"ל סלקום, ניר שטרן. "ההישג הוא מעבר לציפיות הגיוס המקוריות שלנו, וזאת עוד בטרם השקת חבילות טריפל. אנו צופים ששנת 2015 תעמוד בסימן צמיחה בפעילות בשוק הנייח, וסלקום היא החברה הערוכה ביותר ליצור תחרות אמיתית בשוק זה, באמצעות שיווק חבילות משולבות וטריפל במחירים אטרקטיביים".

3 מיליון שקל לשטרן

עלות שכרו של שטרן הסתכמה בשנת 2014 בכ-3 מיליון שקל. מדובר על ירידה מכ-3.5 מיליון שקל להם זכה ב-2013. התגמולים שקיבל אשתקד כוללים שכר בסיס של כ-2 מיליון שקל, מענק בסך 738 אלף שקל ו-281 אלף שקל תגמול מבוסס מניות.

עלות שכרם של שני בכירים - מנהל הטכנולוגיות הראשי, רון שבילי; ומנהל הכספים הראשי, שלומי פרילינג - עמדה על כ-2.1 מיליון שקל לכל אחד. עלות השכר של סמנכ"ל השיווק והמכירות, עמוס מאור, ושל היועצת המשפטית, ליאת מנחמי שטדלר, עמדה על 1.4-1.5 מיליון שקל לכל אחד.

סלקום
 סלקום