ווינדוס 10 תושק בקיץ בחינם - עם יכולת זיהוי ביומטרית

מערכת ההפעלה החדשה של מיקרוסופט תינתן בחינם בשנה הראשונה ללקוחות המחזיקים מחשבים/טאבלטים עם ווינדוס 8.1 ו-7 ■ הציגה שירות בשם ווינדוס Hello, שיחליף את השימוש בסיסמא בכניסה למחשב - ע"י זיהוי פנים, רשתית או טביעת אצבע

מיקרוסופט חשפה אתמול (ג') פרטים נוספים על מערכת ההפעלה הבאה שלה - ווינדוס 10. מערכת ההפעלה תושק כבר בקיץ הקרוב (תאריך לא פורסם) ב-190 מדינות וב-111 שפות.

ווינדוס 10 תגיע בחינם בשנה הראשונה עבור כל הלקוחות המחזיקים מחשבים/טאבלטים עם ווינדוס 8.1 ו-7. המטרה של מיקרוסופט, היא ליישר קו בגרסת מערכת ההפעלה אצל כל המשתמשים שלה, כך למפתחים יהיה קל יותר להביא תוכנות ואפליקציות בפלטפורמת ווינדוס.

מיקרוסופט הציגה אתמול גם יכולת חדשה בווינדוס 10 בשם "ווינדוס Hello". מדובר ביכולת שתאפשר לווינדוס לזהות את המשתמש בעמוד הכניסה למחשב בצורה מהירה וכך לשחרר את הנעילה. ווינדוס הלו תתמקד בזיהוי פנים, רשתית או טביעת אצבע והיא תדרוש שימוש בחומרה מתאימה באותו מחשב. הזיהוי יאפשר גם שימוש בגישה לאתרי אינטרנט באמצעות שירות משלים בשם Passport.

מחשבים שכבר כוללים מנגנון זיהוי טביעת אצבע יוכלו ליהנות מהגישה לווינדוס הלו. מחשבים חדשים יימכרו עם מצלמה העושה שימוש בטכנולוגיית אינפרה אדום לזיהוי פניי האדם, כך שבמיקרוסופט מבטיחים שלא תהיה אפשרות לזייף כניסה באמצעות תמונה של אותו אדם או שימוש בפנים של אדם דומה. הטכנולוגיה הזו תעבוד גם במקומות עם תנאי תאורה בעייתים.

יכולת הזיהוי הביומטרית מצטרפת גם לעוזרת האישית - קורטונה, שתשולב בווינדוס 10. קורטונה, בדומה ל-Siri באייפון/אייפד או גוגל Now במכשירי האנדרואיד, מאפשרת לבצע פעולות שונות בפקודות קוליות בשפה חופשית. למשל, אפשר לשאול את המחשב, "האם אני צריך ללכת עם מעיל מחר?", "כמה עולה ללמוד במכללה מסוימת?" ולבקש ממנה להציג מצגת, תמונות או מסמך מתאריך מסוים המאוחסן במחשב או בשירות הענן של מיקרוסופט - OneDrive. מכיוון שקורטונה לומדת פרטים אישיים על המשתמש בשביל לפעול בצורה המתאימה עבורו, מיקרוסופט גם מאפשרת למחוק את המידע הזה או חלק ממנו.