ליגת המיליונרים: 508 שחקני בייסבול בארה"ב ישתכרו מעל מיליון ד' ב-2015

הקבוצה עם הפיי-רול הכי גבוה בעונה הקרובה ב-MLB: לוס אנג'לס דודג'רס, 269 מיליון דולר ■ הפיצ'ר קלייטון קרשואו יעמוד בראש טבלת השכר של הליגה, עם 31 מיליון דולר

לוס אנג'לס דודג'רס, MLB, בייסבול / צלם: רויטרס
לוס אנג'לס דודג'רס, MLB, בייסבול / צלם: רויטרס

לוס אנג'לס דודג'רס תמשיך להיות הקבוצה שמשלמת את השכר הכי גבוה בספורט האמריקאי גם בעונה הקרובה. כך עולה מפרסום תשלומי השכר של ליגת הבייסבול (MLB) לעונת 2015, שיצאה לדרך בתחילת השבוע. בסך הכל יעמוד סעיף שכר השחקנים של הדודג'רס על 269 מיליון דולר, מתוך זה 39 מיליון דולר תשלומים לשחקנים שכבר לא בקבוצה.

ניו יורק יאנקיז, שבשנה שעברה איבדה לדודג'רס את הבכורה אחרי 15 שנים בראש טבלת השכר, מדורגים גם השנה במקום השני עם שכר שחקנים של 219 מיליון דולר.

יש לציין כי המתאם בין שכר השחקנים בבייסבול לבין הצלחה על המגרש הוא קלוש, וגם בעונה שעברה נכשלו שתי הגדולות בניסיון להגיע עד הסוף - היאנקיז כלל לא העפילו לפלייאוף, בעוד שהדודג'רס הודחו בחצי גמר הנאשיונל ליג.

את החמישייה הראשונה בטבלת הפיי-רול של 2015 משלימות בוסטון רד-סוקס (175 מיליון דולר), סן פרנסיסקו ג'איינטס (173.2 מיליון דולר) ודטרויט טייגרס (172.8 מיליון דולר). יוסטון אסטרוס היא הקבוצה שפותחת את העונה עם סעיף השכר הנמוך ביותר בליגה - 69.1 מיליון דולר.

מספר שיא של 508 שחקנים ישתכרו העונה ב-MLB מעל מיליון דולר, מעל כולם הפיצ'ר של הדודג'רס קלייטון קרשואו עם 31 מיליון דולר; אחריו מדורג ג'סטין ורלנדר מדטרויט עם 28 מיליון דולר, וזאק גריינקה מהדודג'רס שלישי עם שכר שנתי של 28 מיליון דולר.

השכר הממוצע ערב פתיחת העונה יעמוד על 4.2 מיליון דולר - עלייה של 15% בתוך שנתיים, ועונה ראשונה שבה נחצה רף של 4 מיליון דולר שכר ממוצע. 27 שחקנים ירוויחו העונה שכר של מעל 20 מיליון דולר (יותר מכל ליגה אחרת בארה"ב), 123 שחקנים ירוויחו מעל 10 מיליון דולר (כנ"ל), ורק 46 שחקנים ייאלצו להסתפק בשכר המינימום שעומד העונה על 507 אלף דולר.

שיא נוסף שיישבר, ולא דווקא בהקשר החיובי: 115 שחקנים פותחים את העונה ברשימת הפצועים (Disabled List), לעומת 101 בתחילת עונת 2014. לעניין הזה יש השפעה על סעיף השכר של הקבוצות, מאחר שריבוי הפצועים אילץ את הקבוצות להשלים את הסגלים עם שחקנים אחרים. החוק ב-MLB קובע כי שחקן שהוכרז על-ידי הקבוצה שלו כלא כשיר והוכנס לרשימת הפצועים, חייב לבלות בה 15 ימים או 60 ימים, ורק אז הוא רשאי לחזור לסגל הרחב.