נתניהו דורש זכות וטו לכל שינוי במפת התקשורת בישראל

הליכוד הכניס סעיף חדש להסכמים הקואליציוניים, לפיו שר התקשורת הבא יוכל למנוע או לכפות על השותפות הקואליציוניות כל חקיקה או רפורמה שירצה ■ המשמעות המיידית: נטרול חוק "ישראל היום"

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו דורש זכות וטו לכל שינוי במפת התקשורת בישראל. אמש (ב') הכניס הליכוד סעיף חדש להסכמים הקואליציוניים, לפיו שר התקשורת הבא יוכל למנוע או לכפות על השותפות הקואליציוניות כל חקיקה או רפורמה שירצה.

גורמים בסביבתו של נתניהו הבהירו כי נתניהו עומד על רגליו האחוריות ומתעקש כי הדרישה שתעניק לשר התקשורת סמכויות דרקוניות, תעוגן בהסכמים הקואליציוניים.

על-פי הסעיף, כל השותפות הקואליציוניות יתחייבו לתמוך בכל רפורמה שיגבש שר התקשורת; לא לתמוך, לא להגיש ולא ליזום הצעות שלבא בהסכמת שר התקשורת; ולהתנגד לכל הצעה ששר התקשורת יתנגד לה.

המשמעות המעשית והמיידית של הסעיף היא נטרול חוק "ישראל היום" וחיזוק היכולת של נתניהו לשנות את מפת הטלוויזיה. ככל הנראה בתיק התקשורת יחזיק נתניהו בעצמו, או שהוא יעניק אותו לאחד מנאמניו.

רביב דרוקר, שחשף את קיומה של הדרישה, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הסעיף הסודי שנתניהו דורש מהשותפות הקואליציוניות להסכים לו - סעיף 'ישראל היום'. אף שותפה לא תורשה לתמוך ביוזמת חקיקה בתחום התקשורת ללא אישור שר התקשורת. לא יקרה יותר שאיתן כבל יציע חוק נגד 'ישראל היום', וישראל ביתנו ויש עתיד תומכות בו".

כבל: "כתב כניעה"

ח"כ איתן כבל, מיוזמי חוק "ישראל היום", פרסם בתגובה את הסטטוס הבא: "יש מצב שמאז החתימה על הסכם הכניעה בורסאי, לא נוסח כתב כניעה כמו זה שמונח לחתימתן של השותפות בממשלה החדשה שמרכיב נתניהו. לפי רביב דרוקר (ערוץ 10) יש סעיף המחייב את השותפות הקואליציוניות - סעיף 'ישראל היום'. המשמעות לפי דרוקר - לא יקרה יותר מצב בו איתן כבל יציע חוק נגד 'ישראל היום' ויש מי מהשותפות תתמוך בו...

"ואני שואל למה לעצור ב'ישראל היום'? בהזדמנות זו יתווסף סעיף הקובע שלצד שמו של נתניהו יתווסף המשפט 'ירום הודו הקיסר'... ושבעקבות כך תוכל המשפחה הקיסרית להמשיך ולהתגורר בבית בבלפור עד לסוף השושלת (ואני כמובן מאחל אריכות ימים ובריאות לכולם). אפשר גם שהשותפות יחתמו על סעיף המחייב את כולם לעמוד כשהקיסר נכנס לחדר, ושהכנסת תפוזר רק לפי גחמות הקיסר.

"חבריי, אם כבר חותמים על כתב כניעה, אז עשו זאת בסטייל. למה לעצור רק ב'ישראל היום'?! תשפילו את עצמכם, תזחלו ותתרפסו - והכול כמובן לתפארת מדינת ישראל!".

הסכם קואליציוני ראשון?

בתוך כך, ייתכן שעוד הערב (ג') ייחתם הסכם קואליציוני ראשון. צוותי המשא-ומתן של סיעת הליכוד ושל סיעת יהדות התורה סיכמו ביניהם את הטיוטה של ההסכמים הקואליציוניים.

סיעת הליכוד תציג בקרוב בפני ראש הממשלה את הסיכומים, וסיעת יהדות התורה תפנה לגדולי התורה לפני החתימה הסופית.