Wix בדרך לרווחיות? ההכנסות צמחו ב-54% ל-44.5 מ' ד'

סמנכ"ל הכספים: "מנויים רבים הופכים למנויי פרימיום גם כמה שנים לאחר שנרשמו. זה מייצר לנו הכנסות ללא הוצאות שיווק על המנויים האלה"

ניר זוהר, נשיא Wix / צילום: תמר מצפי
ניר זוהר, נשיא Wix / צילום: תמר מצפי

חברת האינטרנט Wix מסכמת רבעון טוב, מעלה שוב את התחזיות שלה ומצפה לעבור לרווחיות (על בסיס ה-EBITDA המתואם) מוקדם יותר - כבר ברבעון השני של 2015, לעומת תחזית קודמת למחצית השנייה של השנה.

Wix, שפיתחה פלטפורמה להקמת אתרי אינטרנט, רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 44.5 מיליון דולר, צמיחה של 54% ביחס לרבעון המקביל, ובהתאם להעלאת התחזיות שפרסמה לפני כמה שבועות. הגבייה (נתון שכולל את השינוי בהכנסות הנדחות) עלתה ב-49% ל-55.9 מיליון דולר.

בשורה התחתונה Wix עדיין מפסידה, עם הפסד נקי רבעוני של 16 מיליון דולר, עלייה של 7.4% מהרבעון המקביל. ההפסד Non-GAAP היה 11.7 מיליון דולר, שהם 30 סנט למניה. בכך Wix עקפה את תחזיות האנליסטים, שציפו להפסד גבוה יותר, של 33 סנט. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) מצביע על מגמה של התקרבות לרווחיות, והוא היה שלילי בגובה 493 אלף דולר, לעומת נתון שלילי של 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

Wix מצפה לרשום ברבעון השני הכנסות של 48-49 מיליון דולר, צמיחה של 41%-44% ביחס לרבעון המקביל, כשהגבייה תצמח ב-43%-45% ל-57-58 מיליון דולר. החברה מצפה ל-EBITDA מתואם חיובי של 1-2 מיליון דולר. בשנה כולה Wix מצפה להכנסות של 200-204 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת של 198-202 מיליון דולר; ה-EBITDA המתואם יהיה 7-9 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת ל-2-5 מיליון דולר.

"היה לנו רבעון מצוין, והוא מהווה אינדיקציה להצלחה המתמשכת שלנו ועדות לכך שהמשתמשים מאוד מרוצים", אמר נשיא Wix, ניר זוהר. מספר המשתמשים ברבעון הגיע ל-62.5 מיליון, גידול של 4.6 מיליון מהרבעון הקודם; מספר מנויי הפרימיום (המשלמים) גדל ב-138 אלף ל-1.37 מיליון.

לדברי סמנכ"ל הכספים, ליאור שמש, הצפי לרווחיות נובע מכך שהכנסות החברה גדלות בקצב מהיר יותר מההוצאות, משום שמנויים רבים הופכים למנויי פרימיום גם כמה שנים לאחר שנרשמו לראשונה. "זה מייצר לנו הכנסות מבלי שנוציא על המנויים האלה הוצאות שיווק", אומר שמש.

"נוכל לגייס פחות"

דבר נוסף שהוא מציין הן הוצאות הפיתוח, שהיו גבוהות ב-2014 בשל גיוסי עובדים חדשים בתחום הטכנולוגיה והפיתוח. "ב-2015 לא נצטרך לגייס באותו קצב", הוא אומר.

בחודשים האחרונים Wix נכנסה לנישות חדשות, כגון WixMusic - פתרון שמיועד לבניית אתרים למוזיקאים. זוהר מבטיח שהחברה תמשיך להתרחב לוורטיקלים חדשים הן בפיתוח פנימי והן ברכישות, ולדבריו "אלה לא נישות, אלא שוקי-אינטרנט גדולים מאוד עם המון משתמשים וכסף".

בסוף הרבעון היו ל-Wix בקופה כ-92 מיליון דולר. בשנה שעברה תכננה החברה לבצע הנפקה משנית בנאסד"ק,שבוטלה על רקע תנאי השוק. לדברי זוהר ושמש, כרגע אין תכנון לגייס הון.

כרגע, החברה במצב שאינה זקוקה להזרקה של מזומנים נוספים, ובעלי המניות המרכזיים, שחלקם הולכים איתנו כבר מ-2007, לא ממהרים לממש, ובמחיר הנוכחי גם אין להם מוטיבציה", אומר זוהר. Wix נסחרת בנאסד"ק בשווי 762 מיליון דולר.

המספרים של 2 Wix
 המספרים של 2 Wix