אקסל שפרינגר צפויה לרכוש את "האפינגטון פוסט" במיליארד דולר

זאת במסגרת עסקת וריזון-AOL ■ עוד מתעניינות ברכישת "האפינגטון פוסט": חברת המדיה Time וקרנות פרייבט אקוויטי שונות

אריאנה הפינגטון / צלם: רויטרס
אריאנה הפינגטון / צלם: רויטרס

עולם המדיה והאינטרנט רעד מעט אתמול (ג') כשפורסמה עסקת הענק, במסגרתה רוכשת ענקית הטלקום וריזון את ענקית האינטרנט AOL ב-4.4 מיליארד דולר. הרוחות אמנם עדיין לא נרגעו, ובארה"ב מדברים על כך ללא הפסקה בעיתונים, בטלוויזיה ובעיקר בבלוגים באינטרנט, אך נראה כי בין השורות מתגלה סיפור מעניין לא פחות.

וריזון שמו לא מעט כסף על AOL בעיקר בשל טכנולוגיות פרסום הווידיאו שפיתחו בחברה לאורך השנים, חלקן על בסיס רכישות של הסטארט-אפ הישראלי 5min ושל הסטארט-אפ Adap.TV של הישראלי לשעבר אמיר אשכנזי.

בד-בבד, וריזון מוצאים את עצמם כעת עם שורה של אתרי תוכן מובילים, בהם "האפינגטון פוסט" וטק קראנץ', שאין להם נגיעה ממש לעולמות שבהם מתעסקת וריזון.

על-פי דיווחים באתרים שונים מאז פרסום העסקה אתמול, ייתכן כי "האפינגטון פוסט", מותג התוכן המוביל בקבוצה, ימצא את עצמו בחוץ בעסקת ספין-אוף. כך, על-פי דיווח באתר Re/Code, ב-AOL ניהלו שיחות מול מספר גורמים על מכירת "האפינגטון פוסט", במקביל לשיחות שניהלו למכירת החברה עצמה לוריזון.

תג המחיר סובב סביב מיליארד דולר, זאת לאחר ש-AOL רכשה את "האפינגטון פוסט" ב-315 מיליון דולר לפני כ-4 שנים.

בין השמות המובילים נמצא המו"ל הגרמני אקסל שפרינגר, שמוכר בישראל במיוחד לאחר שרכש את אתר הלוחות הפופולרי יד2 בדיוק לפני שנה בסכום של 806 מיליון דולר. שם נוסף שעלה הוא של חברת המדיה Time, לצד קרנות פרייבט אקוויטי שונות.